امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25452 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع):

خبرگزاری رضوی چند زبانه می شود/ ارسال بیش از 920 هزار اثر به پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع)

خبرایران: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: در حال حاضر خبرگزاری رضوی روزانه بیش از 10 هزار بازدید کننده دارد و در نظر داریم تا پایان سال زبان های عربی و انگلیسی این خبرگزاری نیز راه‌اندازی شود.
خبرگزاری رضوی چند زبانه می شود/ ارسال بیش از 920 هزار اثر به  پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع)

اکبر شیخ در گردهمایی معاونان اداری و مالی ذی‌حسابان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را در حالی پشت سر گذاشتیم که شاهد شور و نشاط بیشتری نسبت به جشنواره‌های قبل بودیم و امسال با حضور و همت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های کشور جشنواره شانزدهم منسجم‌تر و قوی‌تر از سالهای گذشته برگزارمی شود.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) تصریح کرد: بیش از 920 هزار اثر به جشنواره پانزدهم رسید که با رشد 87 درصدی همراه بوده است.
وی رشد 82 درصدی توسعه کمی فعالیت‌ها، افزایش 5 برابری مشارکت جدی سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها و...را حاکی از افزایش فعالیت‌ها در این دوره از جشنواره دانست و افزود: این افزایش فعالیت‌ها در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) نشانه حضور گسترده‌تر مسئولان ارشاد در برنامه‌های استان، استانداران، نمایندگان ولی‌فقیه، مسئولان فرهنگی و دانشگاهی در این برنامه ها نسبت به گذشته است.
دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، با اشاره به مردمی‌تر شدن جشنواره پانزدهم نسبت به جشنواره‌های قبل گفت: قطعاً تا رسیدن به هدف اصلی و نقطه مطلوب فاصله‌داریم و در حال حاضر از تمام پتانسیل‌های موجود، اقوام و اقلیت‌های مذهبی مختلف در کشور برای برگزاری این جشنواره بهره می‌گیریم.
شیخ اظهار کرد: امام رضا (ع) متعلق به عالم بشریت و همه مخلوقات است و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) به دنبال فعالیت با نگاه به همه سلایق و با حفظ همه شرایط است.
وی با اشاره به راه‌اندازی موسسه احیای امر ولایت در حوزه انتشارات؛ گفت: با احیای موسسه احیای امر ولایت به شاخصه‌های خوبی دست یافتیم و تاکنون در استان خراسان رضوی 64 عنوان کتاب تولید و به دست ما رسیده است.
وی انتقال خبرگزاری رضوی به مشهد مقدس را از دیگر اقدامات بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در چند ماه گذشته عنوان کرد و افزود: در حال حاضر خبرگزاری رضوی روزانه بالغ بر 10 هزار بازدید کننده دارد و در نظر داریم تا پایان سال زبان های عربی و انگلیسی نیز در این خبرگزاری راه‌اندازی شود.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) بیان کرد: در سه‌ماهه پیش رو دفاتر این خبرگزاری در استان های مازندران، گلستان، کردستان، گیلان، خوزستان، اردبیل و سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود و شمار دفاتر خبرگزاری رضوی تا پایان سال 96 به بیش از 13 دفترخواهد رسید.
این مقام فرهنگی کشور اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در جهت معرفت افزایی که هدف اصلی تأسیس این خبرگزاری و بنیاد است حرکت می کند.
وی تاسیس اندیشکده رضوی را یکی از کارهای مهم بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) عنوان کرد و افزود: حدود 300 تا 500 برنامه هم‌اندیشی در سال در این اندیشکده برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه حدود یک ماه است که از راه‌اندازی این اندیشکده گذشته تاکنون 53 نشست در آن برگزارشده و تا پایان سال این رقم به 250 برنامه خواهد رسید.
شیخ تصریح کرد: در اندیشکده رضوی از همه ظرفیت‌های مشهد مقدس، نخبگان، محققان، پژوهشگران، ادیبان، نویسندگان، دانشگاهیان، روحانیت معظم و... بهره کافی و لازم را خواهیم کرد تا با رویکرد جدید جشنواره شانزدهم را شروع کنیم.
وی بیان کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) تلاش می‌کند که فعالیت هایش  از مشارکت مالی به مشارکت مردمی و جمعی با کمک خیرین سوق داده شود و از ستادهای استانی و پتانسیل‌های خوب استان در حوزه استانداران، سازمان برنامه‌وبودجه و خیرین هر استانی برای همان استان بهره‌ می گیرد.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) بیان کرد: اگر ما ستادهای استانی خود را فعال کنیم چه‌بسا جشنواره امام رضا (ع) که یکی از بهترین جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است بسیاری از جشنواره‌های دیگر را در زیر سایه نام مبارک این امام پوشش دهد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب