امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25465 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور جمعی از چهره های شاخص برگزارشد؛

جلسه شورای قرآنی و فرهنگی منطقه 22؛ کار فرهنگی دغدغه شخصی متولیان فرهنگی جامعه را می طلبد

خبرایران: شورای قرآنی و فرهنگی منطقه 22 در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی(ع) برگزار شد. تبادل نظر در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی، اخبار و گزارش فعالیت های فرهنگی اجرا شده در منطقه از جمله محورهای اصلی و مورد بحث جلسه بود.
جلسه شورای قرآنی و فرهنگی منطقه 22؛ کار فرهنگی دغدغه شخصی متولیان فرهنگی جامعه را می طلبد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، در این جلسه که با حضور جمعی از چهره های شاخص فرهنگی و نمایندگانی از حوزه علمیه حضرت بقیه الله(عج) و بنیاد شهید برگزار شد، فروتن معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در سخنانی اظهار کرد: در حوزه فرهنگسازی فرهنگ های دینی و انقلابی، کلیه سازمان های متولی فرهنگ جامعه و هیات های اندیشه ورز باید با تقسیم وظایف محوله در کنار یکدیگر برای ایجاد و احیای یک چرخه تربیتی و فرهنگی قوی تلاش نمایند تا به دنبال آن یک جریان مثبت فرهنگی به جامعه تزریق شود و در صورتی که این سازمان ها مجزا و ناهماهنگ با هم کار فرهنگی کنند، نتیجه مدنظر بدست نخواهد آمد.

وی ادامه داد: موضوعات فرهنگی به گونه ای است که تنها یک نهاد یا سازمان نمی تواند به تنهایی انجام دهد و از آنجایی که شهرداری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی تنها سازمان و متولی فرهنگی در جامعه نیست، فعالان فرهنگی باید با در نظر گرفتن کلیه شرایط فرهنگی و اجتماعی و محدودیت ها با ارائه نظرات خود مدیران شهری را سر ذوق بیاورند. کار فرهنگی دغدغه شخصی تک تک کسانی که به نوعی رسالتی در حوزه فرهنگی و قرآن دارند و مرتبط به فرهنگ جامعه هستند، را می طلبد و این کار باید فارغ از دغدغه های اداری انجام و در راس آن حضور و وجود مردم وجود داشته باشد.

فروتن خواستار اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در منطقه با محوریت مساجد به عنوان پایگاههای تقویت ارزش های دینی و فرهنگی شد و ادامه داد: تقویت زیربناهای فرهنگی، مشارکت بیشتر طلاب و کارشناسان دینی منطقه در اجرای فعالیت ها، غنا بخشیدن به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، تقویت ارزش های دینی و انقلابی، همسویی و هماهنگی نهادهای فرهنگی با یکدیگر، غافل نشدن از زندگی مردم ، وقت گذاری برای برگزاری مناسبات دینی و فرهنگی در جامعه شاخصه هایی است که باید در منطقه بیش از پیش تقویت شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 22 با تاکید بر بکارگیری سیاست های مشخص فرهنگی و جهت دار در منطقه عنوان کرد: منطقه 22 به دلیل اینکه یکی از قطب های مهم گردشگری شهر تهران است می طلبد در کنار کلیه فرصت های تفریحی و عمرانی با بکارگیری سرمایه گذاری های فرهنگی جهت دار و جبهه ای نظامند در راه ارتقاء فرهنگی ساکنان آن تلاش کرد.در این راه ارتباط گیری قوی و موثر سازمان های فرهنگی و متولیان فرهنگی بخصوص طلاب و کارشناسان مذهبی منطقه باید قوی تر و بیشتر از گذشته صورت گیرد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب