امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25602 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ خبر داد:

ایجاد پرونده های الکترونیکی بیمه شدگان تا پایان امسال

خبرایران: مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در برنامه مشاور شبکه آموزش سیما حضور یافت و ضمن معرفی تعهدات سازمان تامین اجتماعی به سئوالات بینندگان نیز پاسخ داد.
ایجاد پرونده های الکترونیکی بیمه شدگان تا پایان امسال

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ناهید حیدری در این برنامه گفت: سازمان تامین اجتماعی برای تامین امنیت خاطر نیروهای مولد و رفع دغدغه های آنها ایجاد شده است.
وی افزود: تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی در کشور است و بیش از ٥٠ درصد جمعیت حدود ٤٢ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است.
حیدری با بیان اینکه قانون تامین اجتماعی به سال ١٣٥٤ بازمی گردد، اظهار داشت: قانون تامین اجتماعی برگرفته از اصل ٢٩ قانون اساسی در مورد بیمه همگانی است و با توجه به این موضوع سازمان تامین اجتماعی شکل گرفت.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به ماموریت های این سازمان گفت: حمایت های سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان به دو دسته کوتاه و بلندمدت تقسیم می شود.
وی، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه پروتز و اروتز و کمک هزینه کفن و دفن را از تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی برشمرد.
حیدری گفت: پرداخت مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگی در ردیف تعهدات بلندمدت سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در پاسخ به سئوال بیینده ای در خصوص بازنشستگی گفت: برای بازنشستگی در شرایط عام در مورد آقایان ٥٠ سال سن و ٣٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه و در مورد بانوان سن ٤٥ سال و ٣٠ سال سابقه الزامی است.
وی افزود: در صورتی که سن آقایان ٦٠ سال باشد و ٢٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند مستحق دریافت مستمری بازنشستگی می شوند.
حیدری تصریح کرد: هر تعهدی که بیمه شدگان از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کنند مرتبط با سن و مدت سابقه بیمه پردازی آنهاست و در مورد تعهدات کوتاه مدت، سن بیمه شده مود توجه نیست اما در مورد تعهدات بلندمدت، سن ملاک است.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در ادامه به خدمات غیرحضوری این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: با هدف افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و کارفرمایان طی ٤ سال گذشته نحوه ارائه خدمات دستخوش تغییرات شده و ارائه خدمات به سوی آی تی و آی سی تی رفته است.
وی ارائه لیست و پرداخت حق بیمه، مشاهده سوابق و اخذ فیش حقوق مستمری بگیران، را از خدمات سازمان تامین اجتماعی معرفی کرد که به شیوه غیرحضوری ارائه می شود.
حیدری در خصوص پرونده الکترونیک بیمه شدگان نیز گفت: پرونده های کاغذی در سازمان تامین اجتماعی تبدیل به پرونده های الکترونیکی می شوند و این طرح در شعب تهران ابتدا به شکل پایلوت اجرا شد و تا پایان سال در تمامی استانهای کشور عملیاتی می شود.
وی افزود: همچنین تا پایان سال بازرسی الکترونیک از کارگاههای مشمول تامین اجتماعی اجرا خواهد شد.
حیدری در پاسخ به پرسشی درخصوص بیمه حرف و مشاغل آزاد اظهار داشت: بیمه شدگان متقاضی در این بخش می توانند از ٣ نوع نرخ قرارداد ( ١٢، ١٤ و ١٨ درصدی) یکی را انتخاب و متناسب با این نرخ ها خدمات دریافت کنند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان دربرابر حوادث حمایت می کند و در صورتی که بیمه شده در حین حادثه ناشی از کار دچار قطع و یا کاهش توانایی انجام کار شوند مورد حمایت قرار می گیرند.
حیدری افزود: در صورتی که طبق آرای کمیسیون پزشکی درجه کاهش توانایی کار ١٠ تا ٣٣ درصد باشد به بیمه شده غرامت نقص مقطوع تعلق می گیرد و زمانی که کاهش توان جسمانی بین ٣٣ تا ٦٦ درصد از سوی کمیسیون پزشکی تشخیص داده شود ازکارافتادگی جزئی و  کاهش قدرت کار بیمه شده بالای ٦٦ درصد ، از کارفتادگی کلی محسوب می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب