امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25629 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اسکندری در دومین روز همایش علمی و پژوهشی چهارمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران؛

تهران را با نقاشی دیواری از زباله دانی نجات دهیم

خبرایران: ایرج اسکندری دبیر شورای سیاست گذاری چهارمین دوسالانه دیوارنگاری گفت: سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اقداماتی که انجام داده است تهران را از زباله دانی که در سالهای 60 شاهد آن بودیم نجات داد.
 تهران را با نقاشی دیواری از زباله دانی نجات دهیم

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، ایرج اسکندری دبیر شورای سیاستگذاری چهارمین دوسالانه دیوارنگاری در دومین روز از همایش علمی و پژوهشی چهارمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران با بیان اینکه در دهه 60 نقاشی دیواری متولی خاصی نداشت و معاونت هنری وزرات ارشاد مسئول کارهای حجمی و دیواری بود، ادامه داد: سازمان زیباسازی شهر تهران در این سالها متولی نقاشی دیواری شهر شده‌است.
او با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سال های گذشته کار بسیاری عظیمی در شهر تهران انجام داده، ادامه‌داد: معتقدم این اقدامات سازمان زیباسازی باعث شده در خصوص هنرهای شهری در کنار رسیدگی به زیبایی، شاخص های مختلفی در شهر در حال رخ بدهد.
اسکندری با اشاره به اقدامات انجام شده در سال های قبل از انقلاب، تصریح کرد: در آن سال ها کارهای انجام شده در شهر تهران قابل شمارش بود اما در این سالها اقداماتی که توسط سازمان زیباسازی شهر تهران انجام شده قابل شمارش نیست.
او با بیان اینکه اقدامات انجام شده در شهر همت بالا و بودجه هنگفت نیاز دارد، تاکید کرد: مسئولان سازمان زیباسازی به موضوع نقاشی دیواری اهمیت زیادی دادند و برای تحقق آن کارهای زیادی را به سرانجام رساندند.
دبیر شورای سیاست گذاری چهارمین دوسالانه دیوارنگاری یادآور شد: اگر بخواهیم که اقدامات انجام شده در شهر به کیفیت بیشتر برسد باید به موضوع پژوهش توجه ویژه تری داشته باشیم.
او با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از مناظر شهر تهران مانند بیلبورد میدان ولی عصر (عج) که بسیار پر بیننده است به دست کسانی افتاده که از لحاظ ساختاری مورد تایید اساتید نیستند، افزود: معتقدم برخی از پروژه ها هیچ ربطی به زیبایی شهر ندارد به همین منظور لازم است که برای کارهای هنری راهنمایی و پژوهش های انجام شود چراکه در بعضی از مواقع برخی از آثار در شهر اثر منفی در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
به گفته دبیر شورای سیاست گذاری چهارمین دوسالانه دیوارنگاری برخی از تصاویر را که در شهر تهران مشاهده می شود حس خوبی برای بنده و مخاطب ندارد.
اسکندری با بیان اینکه در سال های گذشته اقدامات بسیار والایی در شهر تهران انجام شده است، گفت: در سال های قبل از انقلاب شاهد حضور هنرمندان حرفه ای در شهرها بودیم اما امروز آنها خیلی به ارائه آثار در شهر تهران تن نمی دهند که این موضوع خود می تواند دلیل قابل توجهی داشته باشد.
او ادامه داد: بدون تردید اگر حمایت مالی خوبی از هنرمندان بزرگ شهرمان صورت گیرد می توانیم به آنها سفارش کار بدهیم و شاهد ارائه آثار بهتر در سطح شهر باشیم.
دبیر شورای سیاست گذاری چهارمین دوسالانه دیوارنگاری یادآور شد: کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی می کنم اگرچه معتقدم برای بهبود آن باید حتما کارهای پژوهشی بیشتری انجام شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب