امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25740 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور اعلام کرد؛

افزایش 65 درصدی مردودی خودروها در تست های معاینه فنی/ جریمه مکانیزه خودرو‌های فاقد معاینه فنی در تمام شهر تهران/ فراهم نشدن زیرساخت معاینه فنی موتورسیکلتها / مراجعه 38 درصدی پیکان به مراکز معاینه فنی/ تعویق جریمه خودروهای دوگانه سوز فاقد معاینه فنی

خبرایران: مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور گفت: امسال مراجعات به مراکز معاینه فنی 30 درصد افزایش داشته و در ٧ ماهه سال جاری ٥ میلیون و ٥٠٠ هزار مراجعه خودرو به مراکز معاینه فنی کشور داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد ٣٠ درصد رشد مراجعات بودیم.
افزایش 65 درصدی مردودی خودروها در تست های معاینه فنی/ جریمه مکانیزه خودرو‌های فاقد معاینه فنی در تمام شهر تهران/ فراهم نشدن زیرساخت معاینه فنی موتورسیکلتها / مراجعه 38 درصدی پیکان به مراکز معاینه فنی/ تعویق جریمه خودروهای دوگانه سوز فاقد معاینه فنی

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«تشریح عملکرد مراکز معاینه فنی سراسر کشور و سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا)»صبح امروز8 آبان ماه 1396 با حضور«سعید قیصر» مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور و مدیر اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور و اصحاب رسانه در اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشوربرگزار ودراین نشست خبری «سعید قیصر» مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشوراظهارداشت: 481 مرکز معاینه فنی در کل کشور داریم و ما متولی امور معاینه فنی کشور هستیم .

قیصرتصریح کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور مسئولیت به اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور محول شد و در سال ٩٥ سامانه سیمفا راه اندازی شده است و این سامانه تمام مراکز را تحت کنترل دارد و از حالت جزیره‌ای خارج شده است و از نظر شاخص‌ها و پارامتر‌ها مراکز معاینه فنی با هم اختلافی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: امسال مراجعات به مراکز معاینه فنی 30 درصد افزایش داشته و در ٧ ماهه سال جاری ٥ میلیون و ٥٠٠ هزار مراجعه خودرو به مراکز معاینه فنی کشور داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد ٣٠ درصد رشد مراجعات بودیم.

قیصرمدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور عنوان داشت:تعداد مردودی خودرو‌ها در تست های معاینه فنی در ٧ ماه امسال به نسبت سال گذشته ٦٥ درصد افزایش یافته و در تهران ٨١٤ هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی داشتیم که ١٥ درصد مراجعات کل کشور را تشکیل می دهد.

 وی ابرازداشت: با توجه به نصب تعدادی دوربین در خارج از محدوده طرح زوج و فرد، جریمه مکانیزه خودرو‌های فاقد معاینه فنی در تمام شهر تهران و تا ساعت ١٢ شب در حال انجام است و خودروهای فاقد معاینه فنی50 هزار تومان جریمه خواهند شد. به همین دلیل 2میلیون خودرو درطرح lez جریمه شدند که رقمی معادل 100 میلیارد تومان می شود.

مدیر اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور افزود: زیرساخت معاینه فنی موتورسیکلت ها فراهم نشده است، امکان معاینه فنی موتور سیکلت‌ها وجود ندارد اما ما آمادگی برای معاینه فنی موتور سیکلت را داریم و طرح LEZ در کلانشهر‌ها اجرا نمی‌شود و با توجه به آماده نشدن زیرساخت ها طرح کاهش با یک ماه تاخیر و از اول آذرماه در ٨ کلانشهر اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: مجموع 5 میلیون و 500 هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی در کل کشور، 38 درصد متعلق به پیکان بوده و  71 درصد مردودی‌ها به دلیل آلایندگی بوده که  شامل پیکان، نیسان، پراید، پژو، رنو و سمند می شود.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور درمورد معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز هم ابرازداشت: با توجه به اینکه زیرساخت های معاینه فنی خودروهای دو گانه سوز با مشکل مواجه شده است جریمه کردن خودروهای دوگانه‌سوز فاقد معاینه فنی سه ماه به تعویق افتاد و این موضوع مشروط بر این است که مالکان این خودروها به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و برگه ای را اخذ کنند تا در این زمان جریمه نشوند.

وی اضافه کرد: در استان تهران 3 مرکز هیدرواستاتیک برای خودروهای دو گانه سوز داریم و در 15 استان کشور مرکز هیدرواستاتیک وجود دارد اما در 15 استان  دیگر مرکز هیدرواستاتیک برای معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز وجود ندارد.

قیصریادآورشد: هزینه مراجعه خودروهای دو گانه سوز به مراکز هیدرواستاتیک برای آن دسته از خودروهایی که یک مخزن دارند 117 هزار تومان و برای خودروهایی که دو مخزن دارند 204 هزار تومان در نظر گرفته شده است، در صورتی که مراکزی اقدام به اخذ وجه اضافی کنند مراجعه کنندگان می‌توانند گزارش تخلف این مراکز را از طریق سامانه 30007011 به اطلاع اتحادیه سازمان‌ حمل و نقل همگانی کشور برساند تا با این مراکز برخورد شود.

وی تصریح کرد: بیش از هشتاد درصد خودروهایی که در طرح lez از ابتدای اجرای آن تا کنون جریمه شدند معاینه فنی جعلی داشتند و در کل کشورحدود 6 میلیون خودروی دوگانه سوز داریم که باید برای اخذ معاینه فنی ویژه خودروهای دوگانه سوز اقدام کنند.

قیصر درپایان گفت: در 7 ماهه نخست سال جاری 8 میلیون و 319 هزار و 528 استعلام توسط مراکز معاینه فنی در سامانه سیمفا انجام شده و در طرح LEZ نیز در همین زمان 19 میلیون و 721 هزار و 541 استعلام انجام و 784 هزار و 359 استعلام توسط راهداری انجام شده و درآینده نیز این طرح ادامه خواهد داشت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب