امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2580 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۹:۲۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بان کی مون؛

سوریه راه حل نظامی ندارد/ باید از نفوذ ایران برای حل بحران سوریه استفاده کرد

دبیر کل سازمان ملل از تمامی طرف‌های ذی‌ربط در بحران سوریه خواست تا به دولت و مخالفان سوریه جهت حضور بر سر میز مذاکره و پایان دادن به بحران موجود اعمال فشار کنند.
سوریه راه حل نظامی ندارد/ باید از نفوذ ایران برای حل بحران سوریه استفاده کرد

 

به گزارش خبر ایران، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل در کنفرانسی خبری عنوان داشت: باید اقدامات مستقیم و قاطعانه برای پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه در سوریه و از سرگیری مذاکرات صلح در این کشور اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه راه‌حل نظامی در سوریه راه برون‌رفت از این بحران نیست عنوان داشت: باید دولت انتقالی از طریق مذاکرات میان طرفین درگیر سوری تشکیل و پس از آن انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود.

دبیر کل سازمان ملل خاطرنشان کرد: مساله پیرامون برگزاری انتخابات یا عدم برگزاری آن نیست بلکه مساله اصلی این است که باید از طریق اعمال فشار بر دولت و مخالفان سوری دو طرف را به مذاکره جهت پایان دادن به بحران فعلی وادار کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه به ایران اظهار کرد:‌ ایران با توجه به تاثیر و ارتباطی که با مسئولان سوری دارد بازیگر مهمی در خصوص مساله سوریه به شمار می‌آید و ما باید از این مساله جهت تسریع برای پایان دادن به بحران سوریه استفاده کنیم.

دبیر کل سازمان ملل در خصوص بحران اوکراین نیز تصریح کرد: جامعه بین‌الملل تاکنون نتوانسته است به بحران در این کشور پایان دهد.

وی عنوان داشت: من با ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه تماس تلفنی برقرار کردم و با هم در خصوص دستیابی به راه‌حل میانه درباره اوکراین که همه طرف‌ها از آن راضی باشند و به بحران کنونی در اوکراین پایان دهد بحث و مذاکره کردیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب