امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25823 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور ٧٦٨ شرکت داخلی و خارجی؛

هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق آغاز بکار کرد

خبرایران: هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق با حضور 458 شرکت داخلی و 310 شرکت خارجی از 30 کشور مختلف آلمان، چین، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، لهستان، انگلستان، سوئد، امارات، روسیه آغاز بکار کرد.
هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق  آغاز بکار کرد

به گزارش خبرایران، این نمایشگاه دقایقی پیش توسط 'ستار محمودی' قائم مقام وزیر نیرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغازبکار کرد.
هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در فضایی به مساحت 50 هزار و 120 مترمکعب برگزار می شود که حدود 25 هزار مترمکعب آن در فضای سرپوشیده خواهد بود.
در هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق، شرکت هایی از بخش های مختلف صنعت برق در زمینه های سیم، کابل، تجهیزات برقی، اتوماسیون، سیتم های ابزار دقیق حضور دارند.
در این نمایشگاه قرار است دو نشست تخصصی در حوزه اقتصاد برق و چالش های صنعت در حوزه صادرات مورد بحث و تحلیل کارشناسان این حوزه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، با افزایش ظرفیت نیروگاهی و همچنین خطوط انتقال از سال 1392 تاکنون، ظرفیت صادرات برق ایران نیز افزایش یافته است؛ از آغاز فعالیت دولت یازدهم تا امروز، 54 واحد نیروگاهی جدید به بهره برداری رسید و ظرفیت نیروگاه های کشور با افزایشی هشت هزار مگاواتی به 77 هزار مگاوات رسید.
همچنین در این مدت 2 هزار و 433 کیلومتر خط انتقال و سه هزار و 133 کیلومتر خط فوق توزیع در کشور به بهره برداری رسید و به همین ترتیب، قابلیت صادرات انرژی الکتریکی افزایش یافت.
وزارت نیرو «تبدیل ایران به مرکز راهبردی برق منطقه» را به عنوان یک چشم انداز در نظر گرفته و برای گسترش مبادلات الکتریکی برون مرزی، ارتباط با روسیه، تاجیکستان و کشورهای جنوب خلیج فارس را در دست بررسی، مطالعه و اقدام قرار داده است.
«هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پیش از این در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اعلام کرده بود: در 6 ماه نخست پارسال، چهار میلیون و 146 هزار کیلووات ساعت برق به کشورهای دیگر صادر شد اما این رقم در نیمه نخست امسال به بیش از یک میلیون کیلووات ساعت افزایش یافت و به پنج میلیون و 162 هزار مگاوات رسید.
ایران با هفت کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و عراق و همچنین جمهوری خودمختار نخجوان مبادله برق دارد که در این میان به ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان فقط برق صادر می کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب