امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25824 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تجارت الماس درسیرالئون به روایت شبکه پرس تی وی

خبرایران :«بهتر از هیچ چیز» (Better than nothing) عنوان مستندی با موضوع تجارت الماس در آفریقا است که از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد.
تجارت الماس درسیرالئون به روایت شبکه پرس تی وی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند که محصول سال 2014 است و به زبان آفریقایی تولید شده است، داستان تجارت الماس در سیرالئون را روایت می کند. این کشور آفریقایی از منابع طبیعی بسیاری برخوردار است اما آنچه آنرا از دیگر کشورها متمایز می کند، وجود منابع بسیار الماس است.

در مستند «بهتر از هیچ چیز» به این واقعیت اشاره می شود که انگلیسی ها از حدود 90 سال پیش به استخراج الماس در این کشور می پرداخته اند که تنها 3 درصد از آن نصیب دولت می شده است و این یعنی به یغما بردن ثروت ملی این  کشور توسط غربی ها.

بخش دیگری از این مستند، وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم سیرالئون را به تصویر می کشد. به طوری که برغم همه این ثروت ها،هنوزشاهد آن هستیم که فقر و جنگ های داخلی و دخالتهای خارجی این کشور را از پا درآورده است.

مستند «بهتر از هیچ چیز» روزهای شنبه و یکشنبه 13 و 14 آبان ماه ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این مستند در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 پخش خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب