امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2586 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه نقش آفرینی بانوان در توسعه پایدار

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : طی هفته بزرگداشت مقام زن در سال آینده ، نمایشگاه نقش آفرینی بانوان در توسعه پایدار در محل نمایشگاه بین المللی تهران از سوی دفتر امور بانوان وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار می شود.
برگزاری نمایشگاه نقش آفرینی بانوان در توسعه پایدار

به گزارش خبرایران «سهیلا جلودارزاده» در نشست خبری امروز خود با اعلام این خبر افزود : بر آن هستیم تا با برگزاری این نمایشگاه تاثیرات اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی الگو گیری از بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه ( س) را به نمایش در آوریم.

وی اضافه کرد : این نمایشگاه در بخش اقتصادی شامل بخش خصوصی و تعاونی است که حوزه های کشاورزی ، دامداری ، تولید صنعتی ، کالاهای مورد نیاز مردم جامعه ، صنایع تبدیلی و معدن و تجارت را شامل می شود.

جلودارزاده اضافه کرد : تمام عرصه های فعالیت زن ایرانی اعم از خود اشتغالی ، گروهی یا خانگی که منجر به کاهش ضریب جینی و افزایش GDP  در جامعه می شود در معرض نمایش عموم گذاشته می شود.

وی هدف دوم را از برگزاری این نمایشگاه ، به نمایش گذاشتن خدماتی برشمرد که بخش های غیر دولتی و سازمانهای مردم نهاد در این عرصه ارائه می دهند.

به گفته وی کارآفرینی ، حمایت از سرمایه گذاری برای زنان نیازمند به همراه دست آوردهای زنانی که حمایت شده اند و نقش آفرینی بخش غیر دولتی در بخش آموزش نمایش داده می شود.

جلودارزاده افزود: وزارتخانه های مرتبط با کسب و کار در بخش های تامین سرمایه ، ساماندهی صدور مجوزها ، آموزشی و حمایتی حضور دارند و کارگاههای آموزشی تشکیل می شود و از مراحل ابتدایی تا انتهایی سرمایه گذاری ، آموزشی ، برنامه ریزی ، ساماندهی و اجرای فعالیتهای تولیدی و آموزشی ارائه می شود .

وی با تاکید بر نقش صنعت فرش در اقتصاد کشورمان یاد آور شد : این حوزه بخش عظیمی از نیازهای اقتصادی را در بخشهای مختلف تشکیل می دهد و دراین  نمایشگاه نیزمراحل  تهیه فرش ، بافت و فروش فرش تا صادرات نمایش داده می شود.

جلودارزاده  با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در سال آینده با استقبال سازمان های مردم نهاد و موسسات و اتحادیه های فعال زنان در بخش دولتی مواجه شده است ، گفت : نمایشگاه در سالنهای خلیج فارس و میلاد نمایشگاه بین المللی با وسعت 6 هزار متر  برگزار می شود و هماهنگی ها از طریق وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در زمینه نقش زنان در این حوزه ها  انجام می شود . 

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت  تاکید کرد : همه زنان دخیل در اقتصاد می توانند در این نمایشگاه حضور یابند  و فروش از طریق تجارت الکترونیک انجام می شود .

به بیان وی تمام سوالات تخصصی درزمینه کارآفرینی در حوزه صنعت ، معدن و تجارت در غرفه ای که به همین منظور در نمایشگاه تدارک دیده میشود پاسخ  داده می شود و  روشهای اجرایی تشریح می شود.

جلودارزاده  با بیان اینکه توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی بدون حضور زنان امکان پذیر نیست ابراز امیدواری کرد که این اقدام کشور را در راستای توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی رهنمون سازد.

وی  افزود : یکی از بخش های نمایشگاه جلوه های ویژه از انواع مشاغل خانگی و نمایش قومیتهای مختلف کشورمان خواهد بود.

گفتنی است سایت دفتر امور بانوان وزارت صنعت ، معدن و تجارت به آدرس : www.zanan-smt.ir در دسترس است و علاقمندان می توانند از طریق ایمیل zanan.smt@gmail.com  با این دفتر تماس بگیرند.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب