امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25874 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۴:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هشدار مدیر عامل بانک خاورمیانه در مورد مخاطرات بنگاهداری بانکها

خبرايران: مجمع فوق العاده بانک خاورمیانه برای افزایش سرمایه دو مرحله ایی برگزار شد و مدیرعامل این بانک بورسی در مورد بنگاهداری بانک ها و خرید سهام شرکت ها هشدار داد.
هشدار مدیر عامل بانک خاورمیانه در مورد مخاطرات بنگاهداری بانکها
مجمع فوق العاده بانک خاورمیانه بعداز ظهر چهارشنبه گذشته با حضور 84 درصد سهامداران درحالی برگزار شد که توانست افزایش سرمایه در دو مرحله را به تصویب رسانده و در اختیار هیات مدیره قرار دهد.
 
حسین سلیمی به عنوان رییس مجمع ، نامه مجوز بانک مرکزی مبنی بر صدور مجوز افزایش سرمایه در دو مرحله 500 به 600 میلیارد تومانی از طریق سود انباشته و در مرحله دوم از 600 به 800 میلیارد تومان را از طریق مطالبات و آورده نقدی را نشان داد .
 
مجید نورمحمدی معاون مالی "وخاور" نیز در توجیه افزایش سرمایه اظهار داشت: این افزایش سرمایه به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات انجام خواهد شدتا بتوان با افزایش سقف تسهیلات مشتریان بزرگتر را جذب بانک کرد. نسبت کفایت سرمایه بانک در سه سال اخیر از 17.2 درصد به 12.7 کاهش یافته و اگر افزایش سرمایه انجام نشود ممکن است به زیر 10 درصد برسد.
 
همچنین پرویز عقیلی کرمانی مدیرعامل بانک خاورمیانه در مورد ضرورت افزایش سرمایه گفت : سرمایه بانک در ابتدای تاسیس با نرخ روز ارز به 370 میلیون دلار می رسید اما با کاهش قیمت پول ملی ، ارزش سرمایه شرکت به حدود 140 میلیون دلار کاهش یافت. در نظر داریم سود سالانه بانک را با افزایش به 200 تا 300 میلیارد تومان ، هر ساله حدود 100 میلیارد تومان انباشته کنیم و افزایش سرمایه را از این طریق انجام دهیم.
 
وی با هشدار در مورد مخاطرات بنگاهداری بانکها گفت: درحال حاضر کار کاملا بانکی می کنیم اما بانکهایی که به بنگاهداری می پردازند و سهام سایر شرکتها را خریداری می کنند به مقدار سرمایه گذاری ، از اصل سرمایه کم می کنند و آن را به صفر و حتی منفی می رسانند که این خطر بزرگی است .
 
عقیلی کرمانی در مورد حساسیت بانک به تسهیلات معوقه گفت: هر هفته پرداخت وام ها را مورد بررسی دقیق قرار می دهیم که اگر کسی قسط را پرداخت نکند پیگیر شویم. مشتریان بانک را از کسانی انتخاب می کنیم که بتوانند قسط ها را به موقع پرداخت کنند و اگر کسی مطالبات را پرداخت نکند هر ماه ذخایر لازم را می گیریم و نمی گذاریم سالانه مورد بررسی قرار گیرد.اگر مطالبات کسانی را که ذخیره گرفتیم پرداخت شود از ذخایر برگشت می دهیم.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب