امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25896 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه 17 تهران اعلام کرد؛

فرش قرمز شهرداری برای سرمایه گذاری شهروندی

خبرایران : شهردار منطقه 17 تهران در نخستین هفته پس از انتصاب ، از محلات زمزم و مقدم بازدید کرد و طی این بازدیدها با احصای مشکلات محلی، توصیه هایی در زمینه نگهداشت محلات به مدیران شهری ارائه نمود.
 فرش قرمز شهرداری برای سرمایه گذاری شهروندی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، امیر محسنی شهردار منطقه 17 طی دو روز گذشته به همراه جمعی از مدیران شهری و معتمدین محلی، از محلات زمزم و مقدم بازدید کرد و در تمامی کوچه های این محلات قدم زد.

محسنی صبح روز شنبه و در بازدید از محله زمزم بر نصب علائم راهنمایی و نشان مسیر در نقاط حساس این محله تاکید کرد و افزود: لازم است که ضمن آرام سازی و ایمن سازی معابر برای عابرین پیاده، نسبت به نصب علائم راهنمای مسیر در اماکنی همچون پمپ بنزین زمزم اقدام لازم صورت گیرد.

شهردار منطقه 17 پیگیری مشکلات مربوط به املاک با وضعیت خاص را ضروری دانست و افزود: در این محله راسته تجاری صنف کاشی و سرامیک بهداشتی قرار دارد و املاکی در این محدوده هستند که معضلات خاصی دارند که لازم است کمیته ای خاص برای پیگیری و رفع این مشکلات ایجاد شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

مهندس محسنی با تاکید بر گسترش حمل و نقل عمومی گفت: در تلاشیم که با فرهنگ سازی لازم و اقدامات فنی و اجرایی، امکان استفاده بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی را برای تمامی شهروندان فراهم کنیم. و در همین زمینه درصدد هستیم تا ناوگان اتوبوسرانی را در منطقه تقویت کرده و دسترسی به آن را تسهیل کنیم.

شهردار منطقه 17 روز یکشنبه را با حضور در محله مقدم آغاز کرد و پس از بازدید از امکانات سرای محله مقدم، به همراه مدیران شهری و معتمدین محلی، با گذر از کوچه های قدیمی و پرخاطره این محله، به حریم راه آهن تهران تبریز رفت و از معابر حاشیه این حریم بازدید کرد.

محسنی در این بازدید ضمن ارائه تذکراتی در حوزه نگهداشت محله و خدمات شهری ، در کنار درخت نارون شصت ساله این محله ایستاد و گفت: این درخت بیشتر از شصت سال است که در این محله قرار دارد و اگر امروز خم شده باید به عنوان هویت محله مقدم، به دنبال احیای آن بود. که لازم است همکاران محترم با استفاده از امکانات خاص، نسبت به احیای این درخت و اجرای اقدامات فنی و تخصصی اقدام کنند و امیدواریم این درخت زیبا بتواند سالهای سال زینت بخش این محله باشد.

شهردار منطقه 17 در جریان این بازدید و در گفتگو با شهروندان بر جذب سرمایه گذاری های خرد و کلان در منطقه تاکید کرد و افزود: باید با خرسندی اعلام کنم که مدیریت شهری این منطقه برای سرمایه گذاری شهروندی و هرکسی که بخواهد خدماتی را به شهروندان این منطقه ارائه کند، فرش قرمز پهن می کند و از هرگونه همکاری طبق ضوابط استقبال می کند.

محسنی با گذر از حاشیه حریم ریل راه آهن تهران تبریز ساماندهی این حریم را هوشمندانه خواند و تصریح کرد: در این حریم معابر به خوبی بازگشایی شده و لازم است که در حریم ریلی راه آهن تهران اهواز هم اقداماتی برای خروج از بن بست صورت گیرد. لازم است همکاران مطالعات لازم را برای ایجاد معبر در این حریم ریلی و در گذرگاه پل برادران شهید حسنی(قلعه مرغی) انجام دهند تا دسترسی های محله بلورسازی به سمت محله 8 ایجاد شده و امکان استفاده شهروندان این محلات از بوستان معلم و مجموعه ورزشی دارالشهدا فراهم شود. 

شهردار منطقه 17 با گذر از میدان شهدای مدافع حرم و گفتگو با شهروندان نسبت به احصا و رفع مشکلات شهروندان خاص تاکید کرد و در پاسخ به خانم مسنی که در معابر این میدان با هیئت بازدیدکننده روبرو شد، گفت: مدیریت شهری تمام توان خود را به کار می بندند تا محلات را برای اقشار خاص، سالمندان و توانیابان آرام سازی کند.

وی همچنین دستور نصب بالابر برای این شهروند معلول را نیز صادر کرد.

محسنی در ادامه بازدید به مرکز شماره 2کارآفرینی کوثر رفت و از نزدیک با بانوان سرپرست خانوار که در تولیدی کالای خواب فعالیت می کنند دیدار کرد. وی با تحسین این بانوان و تقدیر از تلاش ایشان، بر لزوم حمایت از کارآفرینان محلی تاکید کرد.

وی اعلام کرد که به زودی همایشی منطقه ای برای تقویت حوزه کارآفرینی و عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال «اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال » برگزار خواهد شد.

محسنی در پایان این بازدید 4 ساعته، با حضور مجدد در سرای محله مقدم از بخشهای مختلف این سرا بازدید کرد و در جریان فعالیتهای آنان قرار گرفت. برگزاری نشست تخصصی شورای مدیران با حضور معتمدین محلی مختص محله مقدم نیز حسن ختام این بازدید بود.

گفتنی ست پس از این بازدید، بازدیدهای کارشناسی توسط حوزه های ذیربط در معاونت حمل و نقل و ترافیک و شهرداری ناحیه دو در دستور کار قرار گرفت و به قید فوریت انجام شده و مشکلات موجود رفع گردید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب