امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25980 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برگزاري سمينار بين المللي بررسي خطر عدم رعايت تطبيق پذيري با قوانين ومقررات دربيمه البرز

خبرایران:سمينار بين المللي بررسي خطرعدم رعايت تطبيق پذيري با قوانين ومقررات ازسوي شركت بيمه البرز وباهمكاري سنديكاي بيمه گران و با حضور مديران ارشد شركت فيليپ سيدني هلند ، مديران واعضاي هيأت مديره شركت هاي بيمه ، برگزارشد.
برگزاري سمينار بين المللي بررسي خطر عدم رعايت تطبيق پذيري با قوانين ومقررات دربيمه البرز

به گزارش خبرایران از روابط عمومي بيمه البرز ، دراين سمينار يك روزه كه درسالن كنفرانس اين شركت برگزار شد ، سيدرسول تاجدار ، مديرعامل ونايب رئيس هيأت مديره بيمه البرز تاكيد كرد : شركت هاي بيمه كشور بايد با اصلاح ساختار و تطبيق خود با قوانين ومقررات بين المللي ، سرمايه گذاران خارجي را براي حضور دربازار ايران تشويق كنند.
وي افزود : شركت هاي بيمه كشور اگر بخواهند ازمزاياي اقتصاد جهاني بهره مند شوند چاره اي جزرعايت قوانين بين المللي وتطبيق پذيري با اين قوانين ، ندارند .
وي با بيان اينكه شركت هاي بيمه در عمل با دو نوع ريسك متأثر ازمتغيرهاي داخلي و خارجي مواجه هستند، گفت: كمبود نيروي انساني متخصص، كمبود سرمايه، آموزش، نگاه صرفا اجتماعي اغلب مسئولان به فعاليت هاي بيمه اي ، عايدي غيراقتصادي ذينفعان به ويژه سهامداران و در مجموع ريسك هاي سيستاميك و غيرسيستاميك از جمله برخي از ريسك هاي داخلي هستند.
مديرعامل بيمه البرز ادامه داد: ريسك هاي خارجي در عمل ناشي از دو عامل تحريم و تغييرات ناشي از شرايط غير از تحريم در فضاي كسب وكار بين المللي است به عنوان مثال مي توان به حوادث ۱۱ سپتامبر و متعاقب آن اصلاح قوانين ضد پولشويي از طريق تصويب USA PATRIOT ACT ، بحران مالي سال ۲۰۰۸ امريكا و بحران مالي ۲۰۱۰ در اروپا اشاره كرد كه باعث افزايش قوانين سخت‌گيرانه از سوي بانك‌ها و سرمايه‌گذاران بين المللي شده و در واقع هزينه‌هاي مبادله بين المللي را افزايش داده است، بنابراين همانطور كه ملاحظه مي شود شرايط سخت فعلي براي فعاليت بانك هاي بزرگ بين المللي و ورود سرمايه هاي خارجي نه صرفا ناشي از فضاي تحريم بلكه عمدتاً ناشي از تغيير شرايط و افزايش هزينه‌ هاي تطبيق پذيري (Compliance ) است.
وي تاكيد كرد : بنابراين برخي مسايل موجود الزاماً با رفع تحريم ها و اجراي برجام حل نخواهد شد بلكه با اصلاح ساختار و تطبيق پذيري با قوانين و مقررات بين المللي سختگيرانه كه پس ازب حران‌هاي اقتصادي جهاني وضع شده است، رفع خواهند شد.
نايب رئيس هيأت مديره بيمه البرز ادامه داد : شركت هاي بيمه براي حفظ منافع ذينفعان خود بايد بتوانند سرمايه‌گذاران خارجي را وارد صنعت بيمه كشور كنند و اين رويداد با تطبيق پذيري و ايجاد شفافيت و اجراي استانداردها ميسر خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به نقش بسيار مهم و حياتي صنعت بيمه كه بدون دريافت كمترين كمك مالي از بودجه دولتي هزينه ديات و درمان حوادث جاده اي و تصادف‌ها كه مي توانست هزينه هاي سنگين به دولت تحميل كند و آثار اجتماعي مخربي داشته باشد را تامين مي‌كند، از نقش آفريني صنعت بيمه قدرداني كرد.
تاجدار همچنين برنقش موثر و پررنگ دولت و بيمه مركزي در دوران تحريم از جمله تشكيل حساب ويژه، تشكيل P and I" "ها و ظرفيت مشترك اتكايي داخلي تاكيد كرد و گفت : خوشبختانه با حمايت دولت و بيمه مركزي، شركت هاي بيمه توانستند از دوران سخت تحريم به خوبي عبور كرده و با وجود احتمال تحميل هزينه هاي سنگين، تجربه ارزشمندي را ذخيره كنند.
وي در پايان با تاكيد بر رعايت شاخصه هاي اقتصاد مقاومتي (برون گرايي و درون زايي ) در اقتصاد، اظهار اميدواري كرد كه بتوانيم به زودي صنعت بيمه را به جايگاه واقعي خود برسانيم .
همچنين در اين سمينار، جاپ ون ديك و هرمان آنينك دو تن از مديران ارشد شركت فيليپ سيدني هلند در مورد ماهيت تطبيق پذيري و نقش آن در صنعت بيمه،‌ جنبه هاي اساسي مجموعه ريسك‌ها و جرايم مالي اقتصادي از جمله مقابله با پولشويي، مقابله با تامين مالي تروريست ها،‌ قوانين تحريم‌ها،‌ كنترل صادرات،‌ فساد،‌ تقلب و فرار مالياتي مباحثي مطرح كردند.
اين كارشناسان همچنين اصول تدوين منشور و چارچوب تطبيق‌پذيري با قوانين و مقررات را تشريح كردند و به ملاحظات اساسي در به كارگيري فناوري اطلاعات و ابزارهاي نرم‌افزاري به منظور پشتيباني عمليات تجاري و دسترسي به اطلاعات مربوط براي مراقبت از مشتريان( (KYC نيز اشاره كردند.
جاپ ون ديك بر لزوم دارا بودن شفافيت براي تبادل اطلاعات تاكيد كرد و گفت،‌ما هيچگاه نمي توانيم ريسك هاي فعاليت هاي تجاري را به صفر برسانيم اما در اين بين حاكميت سازماني بسيار مهم است و بايد كنترل كرد نيروي انساني فعال در شركت، ‌مطابق با اصول و قوانين فعاليت مي كنند يا نه. بر همين اساس براي اصلاح رفتار نيروي انساني بر اساس قوانين بين‌الملل بايد به پرسنل خوب پاداش داد و پرسنلي كه رفتار سازماني خوبي ندارند را از چرخه فعاليت خارج كرد.
وي ادامه داد: ضربه خوردن اعتبار و شهرت شركت يكي از اثرات مخرب تطبيق ناپذيري شركت ها با قوانين است.وي همچنين بر لزوم تشكيل كميته و واحد بررسي انطباق پذيري در شركت‌هاي بيمه تاكيد كرد و گفت: اين بخش بايد بتواند قوانين بين المللي را ترجمه و تشريح كند و قوانين و مقررات حاكم بر شركت را با قوانين بين المللي منطبق سازد تا شركت هاي بيمه بتوانند با بازار جهاني ارتباط برقرار كنند.
وي در عين حال تاكيد كرد: هر جامعه اي ارزش هايي دارد كه شركت ها بايد از آن پيروي كنند و در تعاملات با ناظران و مشتريان خود به اخلاق حرفه اي پايبند باشند. به عبارت ديگر صحت،‌ سلامت و يكپارچگي در تجارت فاكتورهاي بسيار مهمي هستند كه بايد به آنها پايبند بود.
وي تاكيد كرد:‌ مديران ارشد شركت هاي بيمه علاوه بر مسووليت سودآوري براي ذي‌نفعان بايد به عنوان شهروند مسووليت اخلاقي هم داشته باشند.
هرمان آنكيك،‌ كارشناس ديگر شركت فيليپ سيدني نيز تاكيد كرد: ثبات مالي و اخلاقيات دو ركن مهم در تجارت هستند.
وي ادامه داد:‌ موسسات مالي ايراني براي برقراري ارتباط با شركت هاي خارجي و حضور در بازار جهاني و جذب سرمايه گذاران خارجي بايد خود را با قوانين بين‌المللي همسو سازند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب