امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25981 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دیدار محرمانه با صهیونیست ها گران تمام شد؛

وزیر زن انگلیس مجبور به استعفاء شد

خبرایران: دیدار محرمانه وزیر توسعه بریتانیا با مقامات صهیونیست باعث شد مجبور شود از سمتش کناره گیری کند.
وزیر زن انگلیس مجبور به استعفاء شد

به گزارش خبرایران به نقل از یورونیوز، پریتی پاتل، وزیر توسعه بین المللی بریتانیا به دنبال افشای ملاقات «محرمانه» وی با مقامات اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از سمت خود استعفاء کرد.

ملاقات های این عضو کابینه بریتانیا با مقامات اسرائیلی بدون هماهنگی با وزات خارجه بریتانیا انجام شده بود. پاتل دلیل کناره گیری خود را «عدم رعایت معیارهای سطح بالایی» عنوان کرد که از فردی در موقعیت او انتظار می رود.

متن استعفای پاتل پس از دیدار او با ترزا می، نخست وزیر بریتانیا منتشر شد. او در این نامه بابت «منحرف سازی توجه عمومی» از ماموریت دولت محافظه کار این کشور عذرخواهی کرده است.

 نخست وزیر بریتانیا در پاسخ به نامه استعفای پاتل تصمیم او را «درست» دانسته است.

پاتل در جریان تعطیلات خود در اسرائیل با چند تَن از مقامات بلندپایه تل آویو دیدار کرده بود. برخلاف مقررات معمول او این دیدارها را با وزارت خارجه کشورش هماهنگ نکرده بود.

وزارت توسعه بین المللی بریتانیا از کمک کنندگان به تشکیلات خودگردان فلسطین و گروه های مدافع حقوق بشر از جمله عفو بین الملل است. اسرائیل پیش از این از بریتانیا خواسته بود کمک مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف کند.

بنا به گزارشها پاتل بررسی طرح ارائه کمک مالی به ارتش اسرائیل توسط دولت بریتانیا را به نخست وزیر این کشور اطلاع نداده بود.

کناره گیریپاتل پس از استعفای هفته گذشته مایکل فالون از سمت وزیر دفاع این کشور ضربه دیگری به دولت محافظه کار ترزا می محسوب می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب