امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 260 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فرمانده کل سپاه اعلام کرد؛

نصب موشک و بمبهای هدایت شونده برروی پهپادهای سپاه/ از کل کشور توان شلیک موشک داریم/ RQ170 ایرانی در پایان کار

خبرایران : فرمانده کل سپاه با بیان اینکه یکی از اقدامات بازدارنگی ما، توان موشکی ماست، از نصب بمب و موشک‌های کاملا هدایت‌شونده بر روی پهپادهای سپاه خبر داد.
نصب موشک و بمبهای هدایت شونده برروی پهپادهای سپاه/ از کل کشور توان شلیک موشک داریم/ RQ170 ایرانی در پایان کار

به گزارش خبرایران ، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه کنگره شهدای جهاد علمی که امروز در مرکز همایش‌‌های صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقتدار ایران در زمینه‌های مختلف، گفت:‌ امروز موضوع موشکی و توان هسته‌ای صلح‌آمیز ملت ایران، در راستای اقتدار ملت ایران است.

وی توان نظامی ایران را مرتبط با مذاکرات هسته‌ای دانست و افزود: بدون تردید می‌توان گفت که امروز یکی از مؤلفه‌های بازدارنده در برابر دشمن توان مختلف دفاعی ما به ویژه توان موشکی است که شهید طهرانی مقدم جان خود را در این زمینه فدا کرد تا توان موشکی ما به گونه‌ای تأمین شود که بازدارنده باشد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ممکن است از همه کسانی که در کشور هستند به دلیل عدم آگاهی برداشتهای مختلفی از توان نظامی ایران داشته باشند، تصریح کرد: امروز توان ما در ابعاد موشکی بسیار بالاست و روش‌هایی که موشک‌هایمان را نگه داری و شلیک می‌کنیم شبیه روش‌های ناهمطرازی است که حزب‌الله در جنگ 33 روزه به کار برد و ما نیز با همین روش‌های نامتقارن توانمندی‌های استراتژیک خود را نگه‌داری می‌کنیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه اطلاعات دشمنان از محل نگهداری موشک‌های ما واقعی نیست، تصریح کرد: آنها شاید محل‌های اولیه نگهداری موشک‌ها را می‌دانند ولی محل‌های نگهداری موشک‌ها مخفی بوده و روش‌های شلیک این موشک‌ها در سراسر کشور گسترده شده است.

وی تأکید کرد: دشمن با هزاران بمب نیز نمی‌تواند مانع از شلیک موشک‌های ما شود.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ‌آنچه باعث شده دشمنان ما سر میز مذاکره بنشینند، توانمندی دفاعی ملت ایران است که امیدواریم از آن پاسداری شود.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوال دیگری در مورد توانمندی نیروهای مسلح ایران در زمینه تکنولوژی پهپاد، گفت: آخرین دستاورد ما در این زمینه پهپادی است که توان پرواز تا 30ساعت را دارد و موتورهایی با سرعت می‌توانند بُرد آن را بالا ببرند.

وی افزود: اخیرا نیز توانمندی نصب بمب و موشک هدایت شونده و نقطه‌زن را به دست آوردیم و در واقع این در ردیف تکنولوژی برتر در این زمینه است.

سرلشکر جعفری در پایان با اشاره به پهپاد RQ170 به غنیمت گرفته شده از آمریکا اشاره کرد: مهندسی معکوس RQ170 مراحل آخر تحقیقات خود را طی می‌کند و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک آن را عملیاتی کنیم.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب