امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26096 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد؛

تجاوز و تعرض سازمان‌یافته ارتش میانمار به زنان و دختران روهینگیا

خبرایران: دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد ارتش و نیروهای امنیتی میانمار به شکل سازمان‌یافته دستور تجاوز و تعرض به زنان و دختران روهینگیایی را صادر کرده بودند.
تجاوز و تعرض سازمان‌یافته ارتش میانمار به زنان و دختران روهینگیا

به گزارش خبرایران، دیده‌بان حقوق بشر ضمن انتقاد از نیروهای امنیتی میانمار گفت جرایم جنسی سازمان‌یافته علیه زنان و دختران روهینگیا انجام داده‌اند.

به نوشته سایت شبکه خبری اسکای نیوز، دیده‌بان حقوق بشر به نقل از برخی زنان روهینگیایی گفت نیروهای میانماری به زنان و دختران روهینگیا تجاوز کرده و سپس تعدادی را با ضرب و شتم آنان را به قتل رسانده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر با زنان و دختران روهینگیایی آواره در بنگلادش گفت‌وگو کرده است. از میان 52 زن و دختر، 29 نفر گفتند مورد تجاوز قرار گرفتند و در برخی موارد قربانی تجاوز دسته جمعی شدند.

دیده‌بان حقوق بشر گفت یکی از ویژگی‌های نیروهای نظامی میانمار در پاکسازی قومی علیه مردم روهینگیا، تجاوز به زنان و دختران آنان بود. 

چند روز پیش فرستاده ویژه سازمان ملل گفته بود خشونت‌های جنسی علیه مسلمانان روهینگیا با دستور و از سوی ارتش سازماندهی شده بود.  

از روز 25 آگوست تا کنون که خشونت‌های ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در استان راخین شدت یافت، بیش از 600 هزار نفر با پای پیاده یا قایق به بنگلادش گریخته‌اند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب