امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26100 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۳:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تحّرکی جدید در ورزش معلولین و سالمندان

خبرایران: با حضور رئیس انجمن ورزش ( برای تو نیک) ، این رشته ورزشی به معلولین و سالمندان علاقمند در آسایشگاه خیریه کهریزک معرفی شد
تحّرکی جدید در ورزش معلولین و سالمندان

به گزارش خبرایران از روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک ؛ یاسمن مؤیری ابداع کننده و رئیس انجمن ورزشی (( برای تو نیک )) ، با حضور در ورزشگاه پوریای ولی مجموعه ، به معرفی این رشته ورزشی به سالمندان و معلولین علاقمند پرداخت.

در این گردهمایی ورزشی که جمعی از مدیران و کارکنان مجموعه ، سالمندان و معلولین ورزشکار را همراهی می کردند ، مسابقه ای نمادین بین همه حاضرین برگزار شد تا جذابیت های ورزش (( برای تو نیک )) بصورت عملی به همگان معرفی گردد.

این ورزش جدید که زیر مجموعه فدراسیون ورزشی بومی – محلی است و بتازگی به سایر کشورهایدیگر نیز معرفی گردیده ، تحرک و خلاقیت را در همه گروههای سنی بویژه سالمندان و معلولین دو چندان می کند.

یاسمن مویری رئیس انجمن ورزشی (( برای تو نیک )) با اعلام این خبر ، افزود:

این رشته ورزشی ، روشی است که با الهام از کدگذاری بین المللی حروف الفبا طراحی شده است . این روش تمرینات هم زمان کلیه افراد در سنین مختلف با شرایط جسمانی متفاوت را امکان پذیر می سازد.

وی خاطرنشان کرد:

هر فردی می تواند ورزش (( برای تو نیک )) را با انتخاب و سلیقه شخصی خود اجراء نماید.

این ورزش خلاقانه با افزایش تحرک در سالمندان و معلولین ، نقش موثری در سلامتی آنان بویژه برای دوری از آلزایمر و افسردگی خواهد داشت.

گفتنی است ورزش و تحرک جسمانی در معلولین و سالمندان ، نقشی اساسی و تعیین کننده ای در سلامت جسمی و روحی آن ایفاء می نماید و مسئولین آسایشگاه خیریه کهریزک همواره اهتمام ویژه ای به اشاعه ورزش در میان سالمندان و معلولین دارند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب