امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26110 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تشکیل ستاد بحران سازمان‌های مردم‌نهاد برای مواقع اضطرار

خبرایران:جلسه بررسی راهکارهای ارائه خدمت به زلزله‌زدگان، توسط سازمان‌های مردم‌نهاد، در معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و با حضور دکتر جمالی، مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد معاونت اجتماعی، برگزار شد.
تشکیل ستاد بحران سازمان‌های مردم‌نهاد برای مواقع اضطرار

به گزارش خبرایران از پایگاه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، در ابتدای جلسه دکتر جمالی در سخنان کوتاهی درخصوص دستور جلسه سخن گفت و ادامه داد که در این جلسه تصمیم می‌گیریم که چگونه می‌توانیم به سرعت، درخصوص آسیب‌های اجتماعی به مردم مناطق زلزله‌زده کمک کنیم. وی همچنین افزود که قرار شده کمک‌های معاونت اجتماعی به مناطق زلزله‌زده تنها به صورت نقدی باشد.

در ادامه دکتر چراغچی در سخنانی گفت در مناطق زلزله‌زده کمک‌ها بایستی ساماندهی شده باشد و سازمان‌ها نباید به صورت بلاتکلیف عمل کنند. همچنین وی با اشاره به احتمال بروز بیماری وبا در مناطق زلزله‌زده گفت که در این خصوص اقداماتی در حال انجام است.

سپس نماینده انجمن اتیسم درخصوص اقدامات انجام شده تا اکنون، جهت بیماری اتیسم، در مناطق زلزله‌زده، گزارشی ارائه کرده و گفت در مناطق زلزله‌زده نماینده‌ای داریم که نیازهای فوری را به ما اعلام می‌کند.

سپس نماینده انجمن محک گفت طبق بررسی‌هایی که انجام شد مشخص شد که در منطقه ۲۲ بیمار سرطانی موجود است و اعلام آمادگی کرد که جهت رفع نیازهای واقعی، در این خصوص، در منطقه کمک کنند.

در ادامه جلسه مطرح شد که بزرگ‌ترین نیاز مردم زلزله‌زده محل سکونت و سرپناه است و بایستی در این خصوص اقدامات لازم انجام شود. همچنین گفته شد که مشکل کشور ما در چنین مواقعی کمبود منابع مالی نیست، بلکه از اشکالات مدیریتی رنج می‌بریم.

در این جلسه قرار شد که  سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت ستادی در مناطق زلزله‌زده تشکیل دهند و یکی از ان جی او ها به عنوان حلقه رابط ستاد و مراکز انتخاب شده و وظیفه اطلاع‌گیری و اطلاع‌دهی را، درخصوص مناطق زلزله‌زده، انجام دهد.

همچنین مقرر شد که ۵ نفر داوطلب از ۵ انجمن اتیسم، ای بی، هموفیلی و محکم و کودکان کار، جهت رصد موانع و مشکلات، از نزدیک، به منطقه زلزله‌زده اعزام شوند.

در پایان نمایندگان انجمن‌ها و سمن‌های مختلف درخصوص کمک به مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی کردند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب