امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26170 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری خانه کشاورز اعلام شد؛

بیابانی: اقدامات اتاق بازرگانی را درمورد محصولات کشاورزی به شدت نقد می کنیم/ پارسا: با پیگیری های ما قوانینی برای بهره برداری و احیای دریاچه ارومیه تصویب شد/ شایسته: اصل 33 قانون اساسی دولت را موظف کرد تا کشاورزان را تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی کند

خبرایران: پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری ۳۰ آبان و یکم آذر ماه با حضور منتخبان کشاورز عضو این تشکل در استان ها و شهرستان ها و همچنین حضور مدیران ارشد بخش کشاورزی و سایر دستگاه های تاثیرگذاربرگزار می شود.
بیابانی: اقدامات اتاق بازرگانی را درمورد محصولات کشاورزی به شدت نقد می کنیم/ پارسا: با پیگیری های ما قوانینی برای بهره برداری و احیای دریاچه ارومیه تصویب شد/ شایسته: اصل 33 قانون اساسی دولت را موظف کرد تا کشاورزان را تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی کند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز» صبح امروز شنبه 27 آبان 1396 با حضور«عنایت الله بیابانی» قائم مقام خانه کشاورز و دبیر اجرایی پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز، «مرتضی شایسته» مدیر امور استان ها و رابط خانه کشاورز و مجلس شورای اسلامی، «مهدی پارسا» رئیس دفتر مرکزی خانه کشاورز و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس خانه کشاورز برگزار و در این نشست خبری «عنایت الله بیابانی» قائم مقام خانه کشاورز و دبیر اجرایی پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورزاظهارداشت: خانه کشاورز یک نهاد مردمی است و ما با درک واقعیت هایی که در جامعه کشاورز وجود دارد یک تشکیلات صنفی و سیاسی را تحت لوای یک حزب بزرگ تشکیل داده ایم که روابط بین کشاورزان و دستگاه های دولتی را آسان می کند.

قائم مقام خانه کشاورزتصریح کرد: خواسته های کشاورزان را ما در بیشتر موارد پاسخگو هستیم اما به خاطر بحران آب هیچ وقت کشاورزان را به توسعه تشویق نمی کنیم. ما با روابطی که با مجلس و دستگاه های دولتی داریم درخواست ها و پاسخ های طرفین را پیگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز ما تنها ظرفیت پذیرش 5 هزار کشاورز را داریم ، به همین دلیل کشاورزان از بین خودشان منتخبین را برای حضور در این کنگره انتخاب و اسامی را برای ما ارسال خواهند کرد.

بیابانی یاداورشد: ما عضو اصلی شورای آب در وزارت نیرو هستیم. نمایندگان ما در همه استان ها برای حفظ آب در حال فعالیت هستند. ما در اتاق بازرگانی و صنایع هم پیگیر منافع کشاورزان هستیم و اقدامات اتاق بازرگانی را در خصوص محصولات کشاورزی به شدت نقد می کنیم.

 

پارسا: با پیگیری های ما قوانینی برای بهره برداری از دریاچه ارومیه و احیای آن تصویب شد

مهدی پارسا رئیس دفتر مرکزی خانه کشاورز نیزدرادامه این نشست خبری اظهارداشت داشت: یکی از اقدامات اساسی ما در چند سال گذشته در خصوص لغو قانون حق النظاره برای چاه های کشور بود.

وی ادامه داد: این قانون برای حفظ کیفیت و کمیت چاه ها بود اما وزارت نیرو بدون نظارت واقعی تنها حق النظاره را دریافت می کرد که خانه کشاورز با پیگیری و لغو آن توانست میلیاردها تومان هزینه را از دوش کشاورزان بردارد.

رئیس دفتر مرکزی خانه کشاورز تاکیدکرد: با پیگیری های ما قوانینی برای بهره برداری از دریاچه ارومیه و احیای آن تصویب شد که به موجب آن بهره برداری از دریاچه کاملا محدود شد.

 

شایسته:  اصل 33 قانون اساسی دولت را موظف کرد تا کشاورزان را تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی کند  

مرتضی شایسته مدیر امور استان ها و رابط خانه کشاورز و مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: از آنجایی که کشاورزان متفرق هستند، خانه کشاورزان به منظور جمع آوری کشاورزان و رساندن صدای آنها به مسئولان تشکیل شده است.

وی ابرازداشت: خانه کشاورز بارها برای بستن چاه های غیر مجاز با مردم درگیر شده و بسیاری از این چاه ها را با قانع کردن کشاورزان بسته است.

مدیر امور استان ها خانه کشاورز عنوان داشت: اصل 33 قانون اساسی دولت را موظف کرد تا کشاورزان را تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی کند که تا زمان ریاست جمهوری دکتر روحانی محقق نشده بود اما در دوره ایشان این کار انجام شد.

وی اضافه کرد: ما انتظار داشتیم تمام کشاورزان و خانواده هایشان تحت بیمه باشند اما باید مشکلات کشاورزان را هم در نظر بگیریم.در واقع در نظر گرفتن منافع ملی در راستای منافع کشاورزان یکی دیگر از مسئولیت های خانه کشاورز محسوب می شود.

شایسته افزود: مابه عنوان دیده بان حقوق کشاورزان همه مسائل را مطرح می کنیم و در چارچوب منافع ملی منافع کشاورزان را پیگیری کرده واز این به بعد نیز با قدرت این کار را انجام می دهیم.

بنابراین گزارش، پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری ۳۰ آبان و یکم آذر ماه با حضور منتخبان کشاورز عضو این تشکل در استان ها و شهرستان ها و همچنین حضور مدیران ارشد بخش کشاورزی و سایر دستگاه های تاثیرگذار که رابطه مستقیم با این بخش دارند، در مجتمع شهید باهنر تهران برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب