امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26255 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسن کریمی قدوسی درنشست خبری اعلام کرد؛

متاسفانه سود واردات بازی رایانه‌ای از ساخت بازی‌ داخلی بیشتراست/ شرایط برای فروش و دیده شدن زی های داخلی فراهم است/ 40 بازی وارد جشنواره فروش نوروزی خواهدشد/دریافت عوارض از بازی‌های رایانه‌ای 20 میلیارد تومان پول به صنعت بازی سازی کشورتزریق میشود

خبرایران: مدیرعامل بنیادملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: دریافت عوارض از بازی‌های رایانه‌ای 15 تا 20 میلیارد تومان پول به صنعت بازی‌سازی کشور تزریق می کند.
متاسفانه سود واردات بازی رایانه‌ای از ساخت بازی‌ داخلی بیشتراست/ شرایط برای فروش و دیده شدن زی های داخلی فراهم است/ 40 بازی وارد جشنواره فروش نوروزی خواهدشد/دریافت عوارض از بازی‌های رایانه‌ای 20 میلیارد تومان پول به صنعت بازی سازی کشورتزریق میشود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«هفتمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران»صبح امروز30 آبان ماه 1396 باحضور«حسن کریمی قدوسی»مدیرعامل بنیادملی بازی‌های رایانه‌ای،«محمدحاجی میرزایی» دبیرهفتمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران ،«علی فخار» مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و اصحاب رسانه در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزارو دراین نشست خبری «حسن کریمی قدوسی»مدیرعامل بنیادملی بازی‌های رایانه‌ای اظهارداشت: ما سعی کردیم که به جای  صرفا جایزه دادن، شرایطی را برای فروش و دیده شدن بهتر فراهم کنیم. به بازی سازان گفته ایم، به ازای میزان فروش بیشتر بنیاد ملی بازی های رایانه ای تا سقفی، درصدی را جایزه می دهد. این موضوع به بازارهای دیجیتال کمک می کند که کاربرها به آنها ورود کنند و نیازهای بازی خود را آن جا تامین کنند به جای اینکه به خرید به صورت سی دی و کپی اقدام کنند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به مصوبه اخیر وزارت ارتباطات مبنی بر تغییر مصرف اینترنت حجمی ابرازداشت: این مصوبه امکان سوق دادن کاربر به خرید از بازارهای دیجیتال را بیشتر می کند. تعداد 40 بازی وارد جشنواره فروش نوروزی خواهد شد و نحوه حمایت از میزان فروش، دست بازی ها را برای تخفیف به مخاطبین باز می گذارد تا سود بیشتری داشته باشند.

خاطرنشان کرد: برای جریانی که دربرابر دریافت عوارض از بازی‌های خارجی مقاومت می‌کنند، ابراز تاسف می‌کنم و در حالی که ما فکر می‌کردیم بحث دریافت عوارض از بازی‌های خارجی به سرانجام رسیده ، اما در یکی از جلسات بررسی لایحه بودجه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بدون آن که نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته باشد، این طرح رد شده است.

وی افزود: دلیل رد این طرح نامشخص بودن نحوه دریافت عوارض عنوان شده، این در حالی است که بنیاد طرح مفصلی برای این کار تدوین و ارایه کرده و نحوه دریافت عوارض هم در این طرح مشخص است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اضافه کرد: دریافت عوارض از بازی‌های رایانه‌ای 15 تا 20 میلیارد تومان پول به صنعت بازی‌سازی کشور تزریق کند و موضوع اصلی در بحث دریافت عوارض این است که نباید بازی خارجی با شرایطی کاملا یکسان با بازی ایرانی در کشور عرضه شود.

وی تاکید کرد: ما حتی از واردات نخود به کشور عوارض می‌گیریم اما چطور از یک محصول دیجیتالی نمی‌خواهیم عوارض بگیریم و به بازی‌سازان ایرانی ظلم می‌کنیم. اکنون سود واردات بازی رایانه‌ای از ساخت بازی‌ داخلی بیشتر است و این موضوع بسیار خطرناکی است.

کریمی قدوسی یادآورشد: به نمایندگی از اکثر بازی‌سازان کشور که پیگیر دریافت عوارض از بازی‌های خارجی هستند، اعتراض خود را به عملیاتی نشدن موضوع اخذ عوارض اعلام می‌کنم. بازی‌های ایرانی با وجود تحریم‌ها و مشکلات بانکی، به سختی در بازارهای خارجی عرضه می‌شوند اما بازی‌های خارجی به راحتی وارد ایران شده و درآمد کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان پیگیر موضوع گنجاندن دریافت عوارض از بازی‌های خارجی در تبصره بودجه سال 1397 هستیم و اگر این اتفاق نیفتد باید مجددا به سراغ مجلس شورای اسلامی برویم و باید تفاوتی میان عرضه بازی‌های ایرانی و خارجی در کشور باشد و اگر اجازه اخذ عوارض از بازی‌های خارجی را نمی‌دهند، حداقل بازی‌سازان ایرانی را ا پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کنند. البته اخذ عوارض از بازی‌های ایرانی موثرتر است و مبلغ جمع شده نیز می‌تواند صرف توسعه بازی‌سازی در کشور شود.

کریمی قدوسی تصریح کرد: از مارکت‌های دیجیتال عرضه بازی‌های کامپیوتری خواسته‌ایم با وجود نبود منع قانونی، کپی رایت را رعایت کنند و از دو هفته گذشته روی مارکت‌های دیجیتالی آریو و هیولا، دیگر بازی‌های کپی و کرک عرضه نمی‌‌شود.

وی با پذیرش این که شرط عدم عرضه بازی‌های کپی برای دو سایت هیولا و آریو دررقابت با سایر سایت‌ها ناعادلانه است گفت: متاسفانه در کشور قانونی برای مقابله با عرضه بازی کپی وجود ندارد و اگر بازی عرضه شده محتوای مجرمانه نداشته باشد، نمی‌توان مانع کار سایت عرضه کننده آن شد و این موضوع اکوسیستم صنعت بازی‌های رایانه‌ای را به هم می‌ریزد. از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌خواهیم فکری به حال این حوزه کند و برای برخورد با عرضه بازی به این شکل مقرراتی تعیین کند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان گفت: امسال در رویداد TGC، محصولات خاورمیانه نیز پذیرفته شده و تلاش می‌کنیم جایزه این رویداد را بین‌المللی کنیم چرا که این رویداد از نظر فرآیند داوری، کلاس برگزاری و مبلغ جایزه از همه رویدادهای مشابهی که در منطقه برگزار می‌شود یک سر و گردن بالاتر است و ما باید پیشروی این عرصه در منطقه خاورمیانه باشیم.

 

حاجی میرزایی: درهفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به بازی های رایانه ای PC توجه بیشتری می شود

محمد حاجی میرزایی دبیرهفتمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: جشنواره هفتم ادامه دهنده راه جشنواره قبل است و در این جشنواره سعی شده است از دست آوردهای قبلی بهره بگیریم.

دبیرهفتمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران تصریح کرد: از سال 1394 تاکنون تعداد بازی های موبایلی بیشتر شده است و نسبت به بازی های رایانه ای که موجب درآمد زایی بیشتر شده  سه هزار نفر اشتغال زایی در حوزه بازی ایجاد گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: درهفتمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران تلاش شده تا که به بازی های رایانه ای PC توجه بیشتری شود و از این بازی ها حمایت بیشتری کنیم و مشکلات این بخش از بازی ها را حل کنیم.

حاجی میرزایی عنوان داشت: قرار است کمپینی راه اندازی کنیم تا مخاطبین، بازی های رایانه ای و میزان پیشرفت کیفی بازی های PC را ببینند، زیرا بازی های موبایلی سطح کیفی محدودی دارند. این کمپین در خلال فروش ویژه ای است که در تاریخ 19 اسفند 1396 تا 20 فروردین 1397 بعد از اختتامیه جشنواره در نظر گرفته شده است، تا بازی ها به صورت مستقیم به دست مخاطبین برسد.

وی ادامه داد: در این کمپین بلیط های 10 هزار تومانی برای خرید تخفیفی بازی در فروشگاه های محصولات دیجیتال فروخته می شود که برای حمایت از بازی های رایانه ای است تا فروش نوروزی خوبی داشته باشند. در فروش ویژه، جایزه جدیدی که در نظر گرفتیم به این صورت است که بازی هایی که در جشنواره، فروش بیشتری داشته باشند تا 40 درصد فروش، از بنیاد ملی بازی های رایانه ای جایزه می گیرند.

دبیرهفتمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران ابرازداشت: قرار بر این است در آینده دو فروش ویژه در سال داشته باشیم، یکی، فروش ویژه نوروزی بعد از پایان این جشنواره و دیگری، فروش ویژه تابستان بعد از پایان جشنواره TGC. جوایز نقدی و عملیاتی هم به روال سابق در جشنواره هفتم پابرجاست.

وی تاکید کرد: فلسفه اصلی جشنواره ارتباط موثر بین بازی ها و مصرف کننده است. از فردا که فراخوان جشنواره است تا اول دی ماه آثار جمع آوری می شود و بعد داوری ها آغاز می شود که در این دوره، تیم مجربی از داوران خارجی در کنار داوران داخلی حضور دارند، که قرار است اواخر دی ماه داوری داخلی و تا آخر بهمن داوری خارجی انجام شود.

حاجی میرزایی در پایان سخنان خود گفت: حدود 25 داور ایرانی و 20 داور خارجی در این جشنواره حضور خواهند داشت و اختتامیه این دوره نیز 19 اسفند، در تالار وحدت برگزار خواهد شد. همچنین یک بازی فرهنگی از نزدیک به 60 عنوان بازی با بررسی پارامترهای دقیق انتخاب خواهد شد و به عنوان بازی فرهنگی سال انتخاب خواهد شد.

بنابراین گزارش، فراخوان هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران فردا اول آذرماه منتشرو مهلت دریافت آثار تا اول دی ماه 1396 تعیین شده و مراسم اختتامیه جشنواره 19 اسفند ماه در تالار وحدت برگزار و بازی‌های برتر ایرانی سال 1396 معرفی خواهند شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب