امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26331 تاریخ انتشار: شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۳:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد؛

وجود ماده مخدر «دستمال» در ایران تائید شد/ ۸۰۰ برابر مخرب‌تر و اعتیادآور از حشیش/ موادی که در قالب دستمال، قرص، اسپری، عطریات ، بخور و ... عرضه می‌شوند

خبرایران: سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن تائید وجود دستمال به عنوان ماده مخدر جدید گفت: اثرات توهم‌زایی و تخریبی این ماده از حشیش خیلی خیلی بیشتر و اثرات تخریبی‌اش هم شدیدتر است.
وجود ماده مخدر «دستمال» در ایران تائید شد/ ۸۰۰ برابر مخرب‌تر و اعتیادآور از حشیش/ موادی که در قالب دستمال، قرص، اسپری، عطریات ، بخور و ... عرضه می‌شوند

به گزارش خبرایران، پرویز افشار ضمن تایید وجود ماده مخدر دستمال گفت: آنچه که در فضای مجازی و سایت‌ها منتشر شده حکایت از نوعی مواد روانگردان جدید در گروه NPS ها یا نیوسایکو اسیدها دارد که به نام دستمال مشهور شده است.

وی افزود: اثرات این مواد نیز از اثرات محرک‌های قدیمی تر مانند آمفتامین‌ها و متافتامین‌ها بیشتر است و اثرات تخریبی آن هم بالاتر است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مواد از دسته کانابینوئیدهای صنعتی است؛ موادی که از نظر ساختار شبیه ماری جوانا است، اما مانند ماری جوانا و علف و گراس و حشیش کاشتنی نیست. بلکه موادی است که در آزمایشگاه سنتز می‌شود و اثرات توهم‌زایی و تخریبش از حشیش خیلی خیلی بیشتر است و اثرات تخریبی‌اش هم شدیدتر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مواد در اندازه‌ای نیست که اندازه حشیش فراگیری داشته باشد.

افشار افزود: مردم باید در جریان باشند این مواد در قالب دستمال، قرص، اسپری و ... عرضه می‌شوند و حتی ممکن است این مواد در آینده بیشتر در غالب عطریات و بخور و ... مصرف شود که باید مراقب این‌ها باشیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب