امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26385 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن کشی ایران اعلام کرد؛

متاسفانه امروز صنایع روغن کشی فقط با ۴۰ درصد ظرفیت کار می کنند/ رکود، تهدید بزرگ روغنکش ها و شرکت های خصولتی است

خبرایران: دبیر انجمن صنفی صنایع روغن کشی ایران در همایش روغن های خوراکی و دانه های روغنی عنوان کرد:رکود، تهدید بزرگ مقابل روغنکش ها شرکت های خصولتی، مانع تداوم روند مثبت رشد صنعت روغن کشی از سال ۹۲ می شوند.
متاسفانه امروز صنایع روغن کشی فقط با ۴۰ درصد ظرفیت کار می کنند/ رکود، تهدید بزرگ روغنکش ها و شرکت های خصولتی است

به گزارش خبرایران ، اکبر سبقتی، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن کشی ایران امروز با خیر مقدم به شرکت کنندگان در نخستین همایش روغن های خوراکی و دانه های روغنی با یادآوری این که انجمن صنفی صنایع روغن کشی ایران در سال ۷۲ خورشیدی تاسیس شده است، افزود: در دهه ۸۰ اشتراکات زیادی وجود داشت و هر دو انجمن صنفی در این صنعت (انجمن صنایع روغن نباتی و انجمن صنایع روغن کشی) تقریبا تحت پوشش شرکت توسعه کشت دانه های روغنی فعال بودند و سیاست های دولت نیز در جهت تقویت کشت دانه های روغنی بود. اما متاسفانه چون در ایران با جابجایی دولت ها سیاست ها نیز تغییر می کند، این صنعت در مقطعی دچار رکود شد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از چند سال رکود، در سال ۹۲ و با رویکرد جدیدی که دولت یازدهم اتخاذ کرد صنعت روغن کشی جانی دوباره گرفت و شروع به فعالیت کرد، گفت: این رشد از ۲۰۰ هزار تن به ۲ میلیون تن واردات رسید که البته فرایند یاد شده می تواند ادامه یابد، به شرط آن که شرکت های "خصولتی" که به نوعی دولت در آن حضور دارد، باعث نشوند تا بخش خصوصی به اهداف اقتصادی و مشروع خودش نرسد.

سبقت،  نگرانی شرکت توسعه کشت دانه های روغنی را از این دانست که واردات محصول توسط شرکت های خصولتی، موجب شود صنایع روغن کشی با ناتوان شدن در تامین نیاز بازار داخلی، دچار رکود و تبعات نفی اقتصادی و اجتماعی آن شوند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران با توجه به شعار مسوولان مبنی بر لزوم اشتغال زایی برای جوانان این مرز و بوم تصریح کرد: اگر قرار است از وجود جوانان تحصیلکرده جویای کار در واحدهای تولیدی داخلی استفاده کنیم، لازمه آن حمایت از کارخانه هایی است که در آن ها سرمایه گذاری شده، اما این در حالی است که متاسفانه امروز صنایع روغن کشی فقط با ۴۰ درصد ظرفیت کار می کنند.

وی با تاکید بر این که در این رابطه پیشنهادهای عملیاتی هم به مسوولان داده شده است، اظهار امیدواری کرد تا مسوولان با هدف استفاده از تمام امکانات داخلی و دفاع از استقلال کشورمان به آن توجه کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب