امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26473 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

فراخوان نخستين جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران

خبرایران: نخستين جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران به همت معاونت امور استان هاي رسانه ملي برگزار مي شود.
فراخوان نخستين جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران

به گزارش خبرایران از روابط عمومي رسانه ملي، اين جشنواره با هدف كمك به رشد و بالندگي پويانمايي ايران اسلامي و فراهم آوردن زمينه پرنشاط، پويا و سالم براي رقابت سازنده بين هنرمندان، ديده شدن آثار فاخر در سطح ملي و هم افزايي ظرفيت هاي متعدد و گسترده اين عرصه مهم و تاثيرگذار برگزار مي شود.

نخستين جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران با رويكرد رسانه اي و تلويزيوني در دو بخش رقابتي و غيررقابتي برگزار خواهد شد.

معرفي آثار برتر و قدرداني از پديدآورندگان اين آثار، فراهم آوردن زمينه رقابت سازنده براي فعالان پويانمايي كشور و كمك به ورود استعدادهاي نو به اين عرصه، رشد و رونق توليد، نمايش پويانمايي با متمركز كردن همه امكانات كشور، خريد و سفارش آثار، فراهم آوردن امكان بروز و كشف توانمندي ها و استعدادهاي مناطق مختلف كشور، هم افزايي ظرفيت ها از طريق ايجادزمينه تعامل و تبادل آراء ميان عوامل سازنده، انديشمندان و مخاطبان، گسترش و تقويت دانش و مباحث روز در عرصه پويانمايي، تقويت رويكرد رسانه اي در پرداخت قصه ها و داستان ها براي مخاطبان خردسال، كودك و نوجوان و زمينه سازي براي شكل گيري و تكامل قطب پويانمايي ديني در منطقه از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره به شمار مي رود.

بر اساس اعلام دبيرخانه جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران، اولويت هاي محتوايي اين گردهمايي عظيم هنري و فرهنگي شامل اشاعه و ترويج اخلاق و سبك زندگي اسلامي – ايراني، آشنا كردن كودكان و نوجوانان با تاريخ انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، توجه به مفاهيم اميد و سرزندگي در بستر زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي مناطق مختلف كشور، برجسته سازي هويت ملي و بومي با بهره گيري از مولفه هاي فرهنگي، الگوسازي باورپذير و ملموس با خلق شخصيت ها و قهرمانان ملي و بومي و بهره گيري از قصه هاي عاميانه، اتخاذ رويكرد اطلاع رساني و تربيتي در آثار آموزشي با مضامين ديني، مذهبي، انقلابي، ايثار و جهاد، مقاومت، آداب و رسوم، شعر، حكايات، گردشگري، ميراث فرهنگي، محيط زيست، مهارت هاي زندگي، سبك زندگي مطلوب، تغذيه سالم، ورزش و تحرك، مقابله با آسيب هاي اجتماعي همچون بيكاري، اعتياد، طلاق و حاشيه نشيني، حقوق شهروندي، الگوهاي تعامل و رفتار، مشاركت اجتماعي، انسجام و وحدت ملي و نيز اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال خواهد بود.

نخستين جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران در قسمت مسابقه شامل سه بخش اصلي، فرعي و ويژه برگزار مي شود. بخش اصلي شامل سريال و مجموعه هاي تلويزيوني، فيلم كوتاه و نيمه بلند، فيلم بلند، موشن گرافيك و جلوه هاي بصري در آثار مستند و نمايشي است و فيلم هاي تبليغاتي، آموزشي، عنوان بندي (در همه ساختارهاي برنامه سازي)، آثار دانشجويي، آثار ديني، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، آثار فرهنگي، مقابله با موضوع آسيب هاي اجتماعي است .آثاري با موضوع شعار سال هم در بخش فرعي بررسي مي شوند، همچنين طرح ها و فيلم نامه ها اعم از مجموعه هاي تلويزيوني و سريال مختص بخش ويژه جشنواره هستند.

آثار بخش خارج از مسابقه جشنواره نيز با آثار بخش مسابقه هم تراز هستند، اما به دليل مطابقت نداشتن با هر يك از بندهاي مقررات بخش مسابقه و يا تكميل شدن ظرفيت بخش مسابقه، در اين بخش شركت داده مي شوند.

بخش نمايش هاي ويژه (مرور آثار كوتاه ديني، مروري بر آثار يك فيلم ساز، بزرگداشت و مواردي از اين دست) و بخش جنبي نيز براي اين جشنواره پيش بيني شده است.

در بخش جنبي شاهد تشكيل بازار رسانه اي با هدف خريد آثار فاخر و ايجاد فرصت ديده شدن از طريق رسانه ملي و نيز خريد طرح ها و فيلم نامه هاي منتخب براي توليد مجموعه و سريال پويانمايي خواهيم بود همچنين نشست هاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي، نمايشگاه رونمايي از كتاب هاي آموزشي، معرفي شركت ها، كالاها و خدمات دانش بنيان در زمينه پويانمايي، معرفي آثار پويانمايي سازمان هاي مختلف، معرفي و تشكر از آثار پويانمايي معاونت امور استان ها شامل مراكز برتر و انيميشن سازان، معرفي و قدرداني از استوديوهاي حرف هاي و بازار فيلم با حضور ميهمانان كشورهاي خارجي هم در اين بخش وجود دارد.

گفتني است در بخش اصلي جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران به بهترين هاي سريال، مجموعه، كارگرداني، فيلم نامه، انيميت، فضاسازي، طراحي شخصيت، طنز، موسيقي، صداگذاري، دوبله، فيلم هاي كوتاه و نيمه بلند، فيلم اول، فيلم دوم، فيلم سوم، فيلم بند، بهترين فيلم، كارگرداني موشن گرافيك، پژوهش و نگارش، جلوه هاي بصيري و آثار اول و دوم تنديس جشنواره و جايزه نقدي اهدا مي شود.

بهترين فيلم هاي تبليغاتي، بهترين اثر، فيلم هاي آموزشي، عنوان بندي، آثار دانشجويي، آثاري با موضوع شعار سال، آثار ديني، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، آثار فرهنگي و آثاري با موضوع آسيب هاي اجتماعي در چهار قسمت بيكاري، اعتياد، طلاق و حاشيه نشيني هم در بخش فرعي ديپلم افتخار و جايزه نقدي دريافت مي كنند.

به صاحبان بهترين طرح و فيلم نامه (اول، دوم و سوم) و بهترين طرح (اول، دوم و سوم) نيز در بخش ويژه تنديس و ديپلم افتخار به همراه جايزه نقدي تعلق مي گيرد.

طبق اعلام دبيرخانه نخستين جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران، آثار توليد شده پس از سال 1392 كه تا مهرماه 1396 از رسانه ملي پخش شده اند، امكان حضور در بخش اصلي مسابقه جشنواره را خواهند داشت و آثاري كه متناسب با رويكرد رسانه اي جشنواره بوده ولي از تلويزيون پخش نشده اند در بخش هاي ديگر شركت داده مي شوند.

همچنين مقرر شده درخصوص سريال ها و مجموعه ها، حداكثر 9 قسمت گزينش و به دبيرخانه جشنواره ارسال شود ضمن اينكه در اين بخش هر اثر بايد حداقل در 7 قسمت توليد و پخش شده باشد. براي مجموعه هايي كه هر قسمت داستان مستقلي دارد، لازم است براي هر قسمت (حداكثر 9 قسمت) به طور جداگانه ثبت نام شود.

شركت كليه اشخاص حقيقي و حقوقي، سازمان ها، نهادها، مراكز دولتي، بخش هاي خصوصي، شبكه هاي سراسري سيما، مراكز استاني صدا و سيما، مركز صبا، سينماي خانگي و ... آزاد است و درخصوص تعداد آثار ارسالي از سوي هركدام محدوديتي وجود ندارد.

آثار پويانمايي بدون محدوديت و در تمام تكنيك ها پذيرفته مي شوند، اعم از آثار دو بعدي، سه بعدي و ... (نقاشي متحرك، كات اوت، استاپ موشن)، آثار تلفيقي و آثار تجربي ضمن اينكه اين آثار براي تمام گروه هاي مخاطبان هدف اعم از كودك، نوجوان و بزرگسال پذيرفته مي شوند.

براي بازبيني آثار در هيئت هاي انتخاب و داوران لازم است هر اثر به طور مستقل بر روي يك DVD به دبيرخانه جشنواره ارسال شود و با فرمت قابل پخش در دستگاه دي وي دي ضبط شده و فايل هاي ديتا مطابق با استانداردهاي سيستم عامل ويندوز باشد. همچنين نام اثر و مدت زمان آن به طور كامل بر روي ديسك نوشته شود.

براي نمايش آثار در بخش نمايش هاي ويژه و همچنين خريداري آثار برگزيده، نسخه ها بايد به صورت Full HD 2317×2727، HD2127×717 و SD 720×576 تحويل داده شوند؛ طرح ها و فيلم نامه هاي ارسالي براي شركت در بخش ويژه مسابقه نبايد به مرحله توليدي رسيده باشند. لازم است پس از ثبت نام، 9 نسخه تايپ شده به همراه 2 نسخه فايل Word بر روي لوح فشرده (يا بارگزاري در سامانه ثبت نام) به دبيرخانه جشنواره ارسال شود همچنين براي ارسال فيلمنامه بايد خلاصه طرح در يك صفحه در ابتداي آن آورده شود و براي ارسال طرح نيز همراه بودن يك قسمت از فيلم نامه الزامي است. طرح ها و فيلم نامه ها در ساختار مجموعه و يا سريال، ذيل اولويت هاي محتوايي مشخص شده در فراخوان و مصوبات شوراي راهبردي جشنواره پذيرفته خواهند شد.

از ديگر قوانين و مقررات اين جشنواره مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:

 

1 عوامل تهيه و توليد آثار بخش مسابقه امكان شركت در تركيب هيئت انتخاب و هيئت داوران را نخواهند داشت.

2 به تمام آثار راه يافته در بخش مسابقه گواهي شركت در جشنواره اهداء خواهد شد.

3 هيچ جايزه اي نمي تواند به طور هم ارزش بين دو يا چند اثر تقسيم شود.

4 به آثار برگزيده كه بيش از يك كارگردان، نويسنده و تهيه كننده داشته باشند، فقط يك جايزه تعلق مي گيرد.

5 تنظيم برنامه نمايش آثار در بخش نمايش هاي ويژه بر عهده دبيرخانه جشنواره است و پس از دريافت آثار امكان خارج كردن هيچ اثري از برنامه وجود ندارد.

6 پس از راهيابي آثار به بخش مسابقه جشنواره، امكان خارج كردن آن وجود ندارد.

7 دبيرخانه جشنواره هيچ مسئوليتي در قبال آسيب هاي احتمالي ناشي از ارسال نامطلوب آثار از جانب شركت كنندگان را ندارد.

8 آثاري كه استاندارد فني و نمايش را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف مي شوند.

9 تفسير و اخذ تصميم نهايي درباره موارد پيش بيني نشده و يا داراي ابهام به عهده دبير جشنواره است.

طبق اعلام دبيرخانه جشنواره، مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا 25 آذر 1396 است و آثاري كه بعد از اين تاريخ به دبيرخانه جشنواره برسند، پذيرفته نخواهند شد؛ اسامي آثار پذيرفته شده در جشنواره 25 دي 1396اعلام مي شود و تاريخ مراسم اختتاميه و معرفي آثار برگزيده متعاقباً اعلام خواهد شد.

شايان ذكر است ثبت نام در اين جشنواره از طريق نشاني www.dpp.irib.ir  انجام خواهد شد و لازم است ثبت نام كنندگان قبل از اقدام، شرايط و مقررات را مطالعه كنند لذا ثبت نام در جشنواره به منزله پذيرش كامل مقررات است.

دبيرخانه جشنواره جهت ارسال آثار: تهران، خيابان وليعصر، پايين تر از پارك وي، خيابان هتل استقلال، ساختمان اداري جام جم، طبقه 10، مركز سيماي استان ها، واحد هماهنگي توليد برنامه هاي انيميشن. كد پستي1999713113

شماره تماس 22167397 – 021 نيز براي پاسخگويي در اين زمينه در نظر گرفته شده است .

 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب