امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26474 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شاخصه ها و معیارهای اصلی انتخاب رییس جدید سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور

خبرایران: شاخصه ها و معیارهای اصلی انتخاب رییس جدید سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور چیست؟
شاخصه ها و معیارهای اصلی انتخاب رییس جدید سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور

وضعیت رو به زوال منابع طبیعی و محیط زیست کشور که همه زوایای زندگی هموطنان را شدیدا تحت تاثیر قرار داده و نگران کرده است تک تک افراد جامعه مخصوصا انجمن های علمی را در قبال همه تصمیم گیری و سیاست گذاری ها کاملا حساس و هوشیار نموده است. از طرفی تصمیمات اخیر از سازمان محیط زیست یا وزارت جهاد کشاورزی همه صاحبان اندیشه را در بهت و حیرت فرو برده است. در این میان اتحادیه انجمن های علمی منابع طبیعی و محیط زیست ایران همچون گذشته ضمن رصد تصمیم گیریها، همچنان دلسوزانه و عالمانه از کیان منابع طبیعی و محیط زیست کشور دفاع می نماید. شنیده ها حاکی از آن است که رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری قرار است توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی تغییر یابد، در صورت صحت و در جهت کمک به ایشان برای تصمیم گیری صحیح تر به استحضار می رساند در راستای حذف هر گونه شائبه در انتخاب مسول جدید علاوه بر معیارهای معمول و بدیهی ملاکهای خیلی مهم ذیل حتما مد نظر قرار گیرد در غیر این صورت هیچ گونه امیدی به رفع گرفتاریهای موجود و گذشته سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری نخواهد بود.

  1. حتما فارغ التحصیل رشته های منابع طبیعی باشد.
  2. حتما آشنا و مشرف با سازمان و وظایف ذاتی آن و تجربه مدیریتی مفید در بخش منابع طبیعی کشور را داشته باشند.

در صورت انتخاب فردی با تخصص غیر منابع طبیعی و غیر مرتبط با سازمان علاوه بر سرخوردگی فارغ التحصیلان منابع طبیعی کشور، عدم اعتماد انجمن های علمی ، دانشگاهها و موسسات علمی تحقیقاتی،  بدنه کارشناسی خود سازمان که همراه اصلی رییس سازمان می باشند نیز این بی اعتمادی و استفاده از افراد با تخصص غیر منابع طبیعی علی الخصوص مدیران کشاورزی مطلوبشان نخواهد بود و پیگیری مطالبات بحق خود را از طریق دفتر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور و مجلس شورای اسلامی از اتحادیه خواستارند که بر حسب وظیفه این مهم صورت می گیرد.

به امید سربلندی ایران اسلامی

اتحادیه انجمن های علمی منابع طبیعی و محیط زیست ایران

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب