امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26512 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۳:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری روز معلول در کهریزک اعلام شد؛

صوفی نژاد:کهریزک مأمنی امن برای 650 نفر ازمعلولین و سالمندان است/ دکترمعنوی: حقوق معلولین ذهنی درجامعه ما ضایع می شود/ بختیاری: ازیک میلیارد نفر معلول جهان 10 تا 15 درصددرایران زندگی می‌کنند/پورفهیم: درآسایشگاه کهریزک تهران 650 نفر معلول بستری داریم

خبرایران: مدیرعامل آسایشگاه کهریزک گفت: کهریزک مأمنی امن برای 650 نفر از معلولین است و شاخص پذیرش ما در کهریزک بی کسی و فقر بوده و آسایشگاه محلی برای زندگی سالمندان است.
صوفی نژاد:کهریزک مأمنی امن برای 650 نفر ازمعلولین و سالمندان است/ دکترمعنوی: حقوق معلولین ذهنی درجامعه ما ضایع می شود/ بختیاری: ازیک میلیارد نفر معلول جهان 10 تا 15 درصددرایران زندگی می‌کنند/پورفهیم: درآسایشگاه کهریزک تهران 650 نفر معلول بستری داریم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «آسایشگاه کهریزک به مناسبت روزجهانی معلولان » صبح امروز یکشنبه 12 آذر1396 با حضور«محمدرضا صوفی نژاد» مدیرعامل آسایشگاه کهریزک «دکترآذرمعنوی»پزشک بخش معلولان آسایشگاه خیریه کهریزک،«حمیده پورفهیم»معاون توانبخشی آسایشگاه کهریزک ،«یدالله رضایی» معاون اجرایی آسایشگاه کهریزک ،«فریبرز بختیاری» معاون سلامت آسایشگاه کهریزک تهران ،«محسن باقری» روانشناس معلولان و اصحاب رسانه در محل آسایشگاه کهریزک برگزار و دراین نشست خبری «محمدرضا صوفی نژاد» مدیرعامل آسایشگاه کهریز با تبریک روز جهانی معلولان به همه معلولین جامعه به ویژه آن دسته از توانخواهان که هم اکنون کهریزک خانه و کاشانه آنهاست، کهریزک را مأمنی امن برای 650 نفر از معلولین برشمرد و اظهارداشت:شاخص پذیرش ما در کهریزک بی کسی و فقر بوده و آسایشگاه محلی برای زندگی سالمندان است .

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک تصریح کرد: ما باید سعی کنیم و این فرهنگ راتقویت کنیم که فرزندان؛در خانه خود شان از پدرومادرها مراقبت کنند و مراجعه به کهریزک آخرین راه حل باشد.

وی با اشاره به ارائه خدمات آسایشگاه به سالمندان و معلولان گفت: پرسنل کهریزک از خدمتگزارترین و دلسوز ترین ها هستند و  بی نیازان به نیازمندان خدمت می کنند . مردم نیز کمک های خود را براساس باورهای دینی و ارزشی خود انجام می دهند.

 

دکترمعنوی: درصد بالایی از معلولین جامعه ما را معلولین ذهنی هستند که معمولاً حقوق آنها ضایع می شود

دکترآذرمعنوی پزشک بخش معلولان آسایشگاه خیریه کهریزک که خود نیز دچار معلولیت جسمی حرکتی است،اظهارداشت: در روز جهانی معلول تنها به  تبریک و دغدغه بسنده می شود و آن هم فقط به معلولان جسمی حرکتی . هرگز صحبتی از معلولان ذهنی نمی شود. درصد بالایی از معلولین جامعه را معلولین ذهنی تشکیل می دهند که معمولاً حقوق آنها ضایع می شود.

وی عنوان داشت: عدم اطلاع از شرایط معلولان جبران ناپذیر است و علی رغم حرکت هایی مانند پارک معلولان، پارکینگ ویژه در ترمینال های مسافرتی و پلاک اتومبیل ویژه معلولان که در سال های اخیر برای خدمت رسانی به معلولان صورت گرفته ،  باز هم احساس نیاز به خدمات بیشتر به قوت خود باقیست.

وی ادامه داد: آرزو داریم با یک برنامه منسجم روزی شاهد گزارش های پربارتری از جامعه معلولان باشیم. معنوی همچنین خواستار تصویب لایحه اصلاحی قانون حمایت از حقوق معلولان شد تا به موجب آن بتوان مشارکت اجتماعی معلولان را افزایش و سطح زندگی آنها را  بهبود بخشید.

 

پورفهیم: در آسایشگاه کهریزک تهران ما 650 نفر معلول بستری داریم

حمیده پورفهیم معاون توانبخشی آسایشگاه کهریزک نیزدرادامه این نشست خبری اظهارداشت: حوزه توانبخشی در چهار بخش فرهنگی، فیزیوتراپی و توانبخشی و خدمات مراقبتی در منزل ارائه می‌شود؛ توانایی معلولان، شناسایی و در کارگاه‌ها مشغول می‌شوند که در این زمینه 500 معلول فعال هستند.

پورفهیم تاکید کرد: 305 نفر درحال حاضرازاین خدمات استفاده می کنند که از این تعداد 280 نفرشان معلول هستند که در رده های مختلف معلولیت در منزل نگهداری می شوند. در آسایشگاه کهریزک تهران ما 650 نفر معلول بستری داریم. 56 نفر از معلولان ما دانش آموز هستند و در حال حاضر  16 نفر دانشجو با حمایت های کهریزک در حال تحصیل می باشند.

وی ابرازداشت: معلولان کهریزک تاکنون مدال های رنگارنگ ورزشی کسب کرده اند و 6 نفر از ورزشکاران مدال آور کهریزک در مسابقات پارالمپیک عضویت داشته  و تیم بوچیا و بسکتبال، اغلب مقام نخست را به خود اختصاص داده است.  معلولان با اجرای تئاتر و موسیقی درمانی در طول هفته، نوید بخش افزایش سطح امید هستند.

 

رضایی: سالمند و معلول کمترین تفریحات اش  تماشای تلویزیون است

یدالله رضایی معاون اجرایی آسایشگاه کهریزک نیزد ادامه این نشست خبری اظهارداشت: معلولان نیازهای عمرانی زیادی دارند تا جایی که دغدغه های ایمن سازی برای معلولان ، بازسازی حمام های قدیمی، تعویض تابلوهای برق، موتورخانه های قابل تعمیر از مهمترین دغدغه های کهریزک بوده و هست.

وی ادامه داد: سالمند و معلول کمترین تفریحات اش  تماشای تلویزیون است . به همین دلیل کهریزک به  تلویزیون و یخچال در هر اتاق دارد.

 

 

بختیاری: ازیک میلیارد نفر معلول در سطح جهان 10 تا 15 درصد آن در کشور ما زندگی می‌کنند

فریبرز بختیاری معاون سلامت آسایشگاه کهریزک تهران نیزدراین نشست خبری اظهارداشت: یک میلیارد نفر معلول در سطح جهان وجود دارد که 10 تا 15 درصد آن در کشور ما زندگی می‌کنند.

بختیاری تاکید کرد: جامعه در حال حاضر پاسخگوی نیاز معلولان نیست؛ از نظر درمان هم تا حدی که از دستمان برآید به این افراد در آسایشگاه کمک می‌کنیم و مراقبت‌هایی در منزل، اقامتی و مراقبت برای افرادی که حتی در خانه و بیمارستان جایی برایشان نیست، فراهم شده و امیدواریم که بتوانیم خدمات بیشتر ره به معلولان کشورمان داشته باشیم.

معاون سلامت آسایشگاه کهریزک تهران اضافه کرد: دوسوم از مراجعان ما زنان هستند و در آسایشگاه کهریزک تهران گروه سنی معلولان 14 سال به بالا نگهداری می‌شوند. این درحالی است که تمام پشتیبانی‌ها از طرف مردم است. در حوزه مراقبت از سالمندان و معلولان به لحاظ علمی به کارهای بزرگی دست یافته ایم.

وی افزود:  متاسفانه  محلی که در آن آموزش مراقبت از معلولان ارائه شود را تا سال گذشته نداشته ایم  و کهریزک امروزه با داشتن مرکز آموزش عالی علمی کاربردی مجوز فعالیت پودمانی را اخذ و بزودی شاهد  تربیت کارشناسان مجرب مراقبت از سالمندان و معلولان خواهیم بود.

 

باقری: باید جامعه ای پایدار و انعطاف پذیربرای هم بسازیم

محسن باقری روانشناس معلولان نیزدراین نشست خبری با اشاره به هدف گذاری روز جهانی معلولان و رسیدگی به معضلات معلولان شعار جهانی امسال معلولان اظهارداشت:جامعه ای پایدار و انعطاف پذیرباید برای هم بسازیم ، تا جایی که در ان به معلولان کشورمان نیز توجه کافی داشته باشیم.  

بنابراین گزارش، در پایان این نشست خبری خبرنگاران به همراه محمدرضا صوفی نژاد  مدیرعامل و معاونان کهریزک از بخشهای مختلف آسایشگاه کهریزک بازدید به عمل آوردند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب