امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 266 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

فجر32، جشنواره امید؛

سینماگران از شاخص های مهم ترین رخداد سینمایی کشور می گویند

خبر ایران: سی و دومین جشنواره فیلم فجر را جشنواره امید نامیده اند. جشنواره ای که در ابتدای مسیر تازه سینمای ایران برگزار می شود. با کنار رفتن مشی خاص و منحصر به فرد مدیران ریل گذار و حضور مدیرانی که جای تنش، می خواهند به سینما آرامش بدهند، همه امیدوارند مهم ترین رخداد سینمایی کشور با شکوه برگزار شود.
سینماگران از شاخص های مهم ترین رخداد سینمایی کشور می گویند

 

به گزارش خبر ایران به نقل از سایت سی و دومین جشنواره فیلم فجر، سی و دومین جشنواره فیلم فجر را جشنواره امید نامیده اند. جشنواره ای که در ابتدای مسیر تازه سینمای ایران برگزار می شود. با کنار رفتن مشی خاص و منحصر به فرد مدیران ریل گذار و حضور مدیرانی که جای تنش، می خواهند به سینما آرامش بدهند، همه امیدوارند مهم ترین رخداد سینمایی کشور با شکوه برگزار شود. هر چند در ۴ جشنواره ای که شمقدری برگزارش کرد جشنواره بیست و نهم یکی از دوره های خوب این رخداد سینمایی بود ولی در بقیه دوره ها، متاسفانه «فجر» تحت‏الشعاع رفتارهای تند و هیجانی مدیران قرار گرفت. امسال حضور بزرگان و فیلمسازان شاخص نوید برگزاری جشنواره ای پررونق را می دهد و البته بیشتر این فیلم ها محصول مدیریت سابق سینما هستند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که وجود فیلم های مطرح تنها یکی از شرایط برگزاری جشنواره ای پر بار است و مدیریت و نحوه برگزاری نیز سهم قابل ملاحظه ای در توفیق یک فستیوال سینمایی دارد. امروز نیز درباره چشم انداز فجر ۳۲ پای صحبت های ۲ سینماگر نشسته ایم.

ابوالحسن داودی:جشنواره امسال هر چه باشد، از جشنواره های قبلی بهتر است

ابوالحسن داودی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را به سبب برگزاری در دولت یازدهم دارای یک ارجحیت قطعی نسبت به جشنواره های سال های گذشته معرفی کرد.

ابوالحسن داودی به «بانی فیلم» گفت: من در ۴ سال گذشته هیچ فعالیتی در زمینه فیلمنامه نداشتم. فیلم خودم هم توقیف بود و آثار چندانی را هم تماشا نکردم. بنابراین به درستی نمی دانم امسال چه افرادی چه فیلم هایی را به جشنواره آورده اند و حاصل کارشان چیست، اما فکر می کنم جشنواره امسال هر چه که باشد، از جشنواره های سال قبل به مراتب بهتر است. همه یک حس امیدواری دارند، به خصوص که قرار است برخی فیلم هایی را که در دوره های گذشته با مشکل نمایش مواجه بوده اند، در این جشنواره تماشا کنیم. شاید همین موضوع به تنهایی برای ارجحیت آن نسبت به سال های قبل، کافی باشد. وی افزود: تجربه کسی مثل رضاداد به کیفیت بهتر برقراری تعامل بین خانواده سینما کمک می کند و من خیلی امیدوار هستم. البته این جشنواره حاصل کار و عمل مدیریت جدید سینمایی نیست، اما معتقدم همین فضایی که در این چند ماه به وجود آمده نیز می تواند تا حدودی کمک کننده باشد. به هر حال برخی از فیلم ها در همین چند ماه اخیر تولید شده اند و تماشای این آثار در کنار آن فیلم هایی که قبلا به دلیل ممیزی ها امکان دیدن شان وجود نداشت، مولد امید در دل های ماست. البته امیدوارم این حرکت مستمر باشد و در سال آینده هم که قرار است جشنواره ای حاصل شده از عملکرد مدیریت جدید ببینیم، این رضایت، چندین برابر بیشتر و بهتر شود.

سعید سعدی: حضور رضاداد ما را به عدالت محوری جشنواره امیدوار می کند .

سعید سعدی به اعتبار دبیری علیرضا رضاداد، پیش بینی کرد جشنواره فیلم فجر امسال از یک قضاوت عادلانه بهره مند شود.

سعید سعدی به «بانی فیلم» گفت: جشنواره امسال پربار تر خواهد بود، چون علاوه بر حضور فیلمسازان شاخص، آثار جدیدی از نسل جوان سینما تولید شده است که می تواند بازار رقابت را گرم تر کند. یک فضای نشاط و امید نیز در جامعه حکمفرما شده است که می تواند مسبب شروع یک تحول در سینمای ایران باشد و پیرو آن ما بتوانیم در عرصه بین المللی هم گام هایی را برداریم که این موضوع ارتباط زیادی با نوع تعامل سینماگران ما با مدیران ارشد سینمایی دارد.

وی افزود: تعداد فیلم های شرکت کننده در جشنواره امسال خیلی زیاد است و به هر حال کار قضاوت ساده نیست. باید سازنده هر فیلم را در امر داوری کنار گذاشت و کسی بر اساس عناوین خاص دست به قضاوت نزند. ملاک و معیار باید خود اثر هنری باشد و نه اسم و رسم صاحبانش.

سعدی همچنین درباره دبیر این دوره از جشنواره بیان داشت: رضاداد تجربه خوبی در دوره های گذشته جشنواره کسب کرده و همین حسن سابقه ما را امیدوار می کند که حقی ضایع نخواهد شد.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب