امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2665 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

انتخاب «شكرستان» به عنوان بهترین انیمیشن جشنواره «سیلک رود» ایرلند

مجموعه انیمیشن «شكرستان» با تهیه كنندگی سید مسعود صفوی در دومین جشنواره "سیلك رود" ( Silk Road Film Festival ) ایرلند عنوان اول را كسب كرد.
انتخاب «شكرستان» به عنوان بهترین انیمیشن جشنواره «سیلک رود» ایرلند

 

 

به گزارش خبرایران از حوزه هنری، مجموعه انیمیشن "شكرستان" با توجه به كیفیت بالای اثر و همچنین استقبال بی نظیر مخاطبان حاضر در جشنواره، توانست در بخش انیمیشن بین الملل دومین جشنواره "سیلك رود" مقام اول را كسب كند و عنوان بهترین انیمیشن را از آن خود نماید.
یادآور می شود این جشنواره میزبان فیلم‌هایی از كشورهایی است كه زمانی جزو مسیر بازرگانی جاده ابریشم بوده‌اند و بر سینمای آسیا، عرب، فارس و آسیای میانه تمركز دارداز جمله كشورهای شركت كننده در این جشنواره می توان به لبنان، فلسطین، قزاقستان، چین، ژاپن، پاكستان، مراكش، تركیه، آلبانی و... اشاره كرد.در جشنواره "سیلك رود" كه از ۱۹ تا ۲۵ مارس در شهر دوبلین ایرلند برگزار شد، در مجموع 170 فیلم در بخش های مختلف جشنواره به نمایش در آمد و محمود كلاری ریاست هیات داوران این جشنواره را بر عهده داشت.
فیلم كوتاه "مادرانه" ساخته نوید نیكخواه آزاد، "دزدی" ساخته محمد فراهانی، مستند "راز ماندگار" ساخته خشایار محمودآبادی و انیمیشن "شكرستان"ساخته بابك نظری به نمایندگی از ایران در این جشنواره حضور داشتند.
گفتنی است، مجموعه انیمیشن شكرستان به تهیه كنندگی مسعود صفوی با مشاركت مركز انیمیشن حوزه هنری، شبكه دو سیما و موسسه صبا تولید شد. داستان‌های این مجموعه با بیش از ۱۸۰ شخصیت در یك شهر قدیمی و خیالی روی می‌داد كه با استقبال مخاطبان زیادی روبرو شد.علاوه بر این، انیمیشن شكرستان در هر قسمت دارای داستانی مجزا بود كه شخصیت ها بنا به نیازهای دراماتیك هر قصه، در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می گرفتند. قصه‌های این انیمیشن بر اساس داستان‌ها، ضرب المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانه ایرانی-شرقی انتخاب و سپس با رویكردی مدرن و به روز به رشته تحریر در آمدند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب