امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2673 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور؛

آمار شکایات رسمی که ثبت شده بسیار پایین است / نمی‌شد آمار دروغین داد

خبرایران: مرتضی رحمانی موحد رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: آمار مسافران نوروزی امسال دقیق‌تر از سالهای پیش و بر اساس استانداردهای بین المللی اعلام شده است.
آمار شکایات رسمی که ثبت شده بسیار پایین است / نمی‌شد آمار دروغین داد
به گزارش خبرایران، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کل کشور در نشست رسانه‌ای تشریح عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت:در طول مدت تعطیلات نوروزی ۱۷ گروه نظارتی بازرسی های اولیه را انجام دادند و ۷۵۰ ناظر نیز از سوی اداره استان ها بازرسی و بررسی واحدهای گردشگری در سراسر کشور را برعهده داشتند.همچنین پنج گروه از مدیران ارشد معاونت گردشگری نیز برای بازرسی و نظارت به استان ها اعزام شدند.

رحمانی موحد با اشاره به ۱۷ هزار تماسی که در تعطیلات نوروز با سامانه ۰۹۶۶۹ برقرار شده گفت:آمار شکایات رسمی که ثبت شده بسیار پایین است و به همه آنها رسیدگی شده است.

معاون گردشگری کشور با اشاره به این که آمار اقامت نفر-شب ها به صورت روزانه در سایت اینترنتی «آمارسفر» ثبت می‌شد،متذکر شد:ظرفیت اقامت هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرهای هر استان در سایت آمارسفر ثبت شده بود بنابراین نمی‌شد آمار دروغی و برای نمونه بالاتر از ظرفیت موجود استان منتشر کرد.

او ادامه داد:این سایت این اجازه را می‌داد که ذخیره سازی و گزارش گیری به موقع باشد، روند ثبت اطلاعات تسهیل، از خطای انسانی جلوگیری و در وقت و هزینه صرفه‌جویی شود. 

رحمانی موحد  درباره بیمه مسافران هم با بیان این نکته که در گردشگری سه نوع بیمه داریم، افزود: این بیمه ها شامل بیمه سفر، لغو سفر و اعتبار سفر است که بیمه اعتبار سفر یک برنامه جدیدی است که به تازگی در معاونت مطرح شده و در راستای ارائه تسهیلات ارزان سازی سفر است.

او در ادامه درباره وضعیت روادید گردشگران خارجی نیز گفت:کارگروهی در این باره تشکیل شده که در سال گذشته پنج جلسه داشت و در جلسه پنجم به جمع بندی اولیه ای رسیدیم که نتیجه آن قرار است در گزارشی به اطلاع هیات دولت نیز برسد و امیدواریم درباره وضعیت روادید گردشگران خارجی اوایل امسال به نتیجه برسیم.

معاون گردشگری کشور همچنین درباره وضعیت بوم گردی در کشور نیز گفت: بیش از ۲۵ درصد خاک کشور کویر است که جذابیت و استعدادهای خاص خودش را دارد و رونق کویر پایداری می آورد.به وضوح دیده شده که بوم گردی باعث مهاجرت معکوس شده بنابراین به هیچ دلیلی نباید کاربری بوم گردی ها تغییر کند و اقامت با هدف رونق کویر با هماهنگی دستگاه های مسئول باید صورت گیرد.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب