امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26738 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محسنی بندپی اعلام کرد؛

عدم رعایت استخدام و اشتغال 3 درصدی معلولان تخلف محسوب شده و مشمول مجازات قانونی است/ دستگاهها با تصویب قانون، ملزم به رعایت سهم استخدامی معلولان هستند

خبرایران: محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشوردرمورد عواقب عدم رعایت قانون دربحث های استخدام معلولان گفت:عدم رعایت این قانون تخلف محسوب می شود و مشمول مجازات قانونی خواهد شد و در این زمینه الزام و تعهد وجود دارد و هیچ دستگاهی نمی تواند از آن تخلف نماید.
عدم رعایت استخدام و اشتغال 3  درصدی معلولان تخلف محسوب شده و مشمول مجازات قانونی است/ دستگاهها با تصویب قانون، ملزم به رعایت سهم استخدامی معلولان هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگویی با اشاره به اینکه بعد از سال ها انتظارات به سر رسیده و آماده ام تا شاهد تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان باشیم اظهار داشت: این قانون مطالبه عموم مددجویان بهزیستی و معلولان کشور است و تلاش شده تا از نظرات همه دستگاههای متولی و تشکل های ذیربط استفاده شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشوراز وجود یک میلیون نفر پشت نوبتی برای ورود به بهزیستی خبر داد و گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت‌شده وجود دارد و یک میلیون نفر نیز پشت نوبت هستند، این افراد نه فقط برای دریافت مستمری بلکه نیازمند خدمات تخصصی و بسته تعهدات بیمه‌ای هستند.

سازمان امور اداری و استخدامی برای رعایت سهم استخدامی معلولان نظارت می کند

انوشیروان محسنی بندپی درباره اینکه آیا تصویب این قانون می تواند به مشکل استخدام و اشتغال سه درصدی جامعه هدف معلولان پاسخ دهد اینگونه پاسخ داد: برای اجرای دقیق این قانون و گرفتن سهم استخدامی معلولان هم سازمان امور اداری و استخدامی کشور نظارت و هم خود سازمان بهزیستی موضوع استخدام ها را مورد توجه قرار داده و رصد خواهد کرد.

وی درباره عواقب عدم رعایت این قانون در بحث های استخدامی گفت: عدم رعایت این قانون تخلف محسوب می شود و مشمول مجازات قانونی خواهد شد و در این زمینه الزام و تعهد وجود دارد و هیچ دستگاهی نمی تواند از آن تخلف نماید.

وی همچنین در نشست تخصصی حمایت‌های قانونی از افراد دارای معلولیت که توسط معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی  برگزار شد گفت: برگزاری این جلسه به این دلیل است که بایدهای حقوقی و قانونی که برعهده هریک از دستگاه‌های اجرایی قرار دارد بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا معلولان در موقعیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: به دنبال همفکری هستیم تا معلولان با محدودیت‌های جسمی و روانی بتوانند از حمایت‌های قانونی برخوردار شده، چرا که اکنون سختی‌ها و تنگناهایی برایشان وجود دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیام رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه نباید از تلاش برای معلولان دست بکشیم، گفت: لایحه‌ای از سوی دولت برای حمایت از حقوق معلولان به مجلس رفته و با نقاط قوت کارشناسی بالایی ارائه شده است، این لایحه ۱۰ فصل و ۳۵ ماده دارد و در ۱۲ آذرماه امسال تلاش کرده بودیم که در روز جهانی معلولان آن را بررسی و در کمیسیون مشترک مجلس به اتمام رسانده و باید این هفته به صحن علنی مجلس ببریم.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب