امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26761 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیردبیرستان شهدای باقرشهر اعلام کرد؛

مدل تعالی کیفیت را در مدارس تدوین می کند/ دبیرستان نمونه دولتی شهدای باقرشهر در سال 95 رتبه ممتاز کشوری را در مدل تعالی مدیریت کسب کرد

خبرایران: مدیردبیرستان شهدای باقرشهر گفت: دبیرستان نمونه دولتی شهدای باقرشهر در سال تحصیلی 96-95 رتبه ممتاز کشوری را در اجرای مدل تعالی مدیریت کسب کرد.
مدل تعالی کیفیت را در مدارس تدوین می کند/ دبیرستان نمونه دولتی شهدای باقرشهر در سال 95 رتبه ممتاز کشوری را در مدل تعالی مدیریت کسب کرد

حسن گراوند، مدیردبیرستان شهدای باقرشهر در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در روز 23 آذر ماه در آموزش و پرورش منطقه کهریزک برگزار شد، مدل تعالی مدیریت را نقشه راهبردی برای کیفیت بخش آموزش و پرورش در آموزشگاه‌ها خواند و گفت: تعالی‌جویی و تعالی‌خواهی در مدارس نقطه سرآغاز رشد و بالندگی محسوب می‌شود و قادر است نقشه‌راه را به مدارس نشان دهد.

وی با بیان این که مدل تعالی مدرسه دربردارنده شاخص‌های یک مدرسه با کیفیت است، تصریح کرد: مدرسه با کیفیت مدرسه‌ای است که مدیر مدرسه ملاک و ویژگی‌های راهبردی را در کار لحاظ می‌کند و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی مدرسه در آن تدوین می‌کند و همواره مشارکت کارکنان، دانش آموزان و اولیاء در مدرسه چشم‌گیر است.

گراوند با تاکید بر اینکه مدل تعالی یکی از راه هایی است که می‌تواند کیفیت را در مدارس تدوین کند، افزود: این مدل در گذشته در مدارس به صورت گسیخته اجرا می‌شد ولی از چهار سال پیش وزارت آموزش و پرورش به صورت رسمی برنامه تعالی مدیریت را به اجرا گذاشته است.

این مدیر مدرسه به اهداف اجرای این مدل نیز اشاره کرد و افزود: زمینه‌سازی برای دستیابی به استانداردهای آموزش و پرورش، زمینه‌سازی به منظور ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش در مدارس و توسعه و تقویت مشارکت کارکنان، دانش آموزان و اولیاء در امر راهبردی و مدیریت مدرسه از مهم ترین اهداف این طرح محسوب می شود.

وی با اشاره به این که این دبیرستان 4 سال است که مجری این طرح است، اظهار کرد: در سال 95-94 موفق به کسب رتبه موفق کشوری شد و در سال گذشته رتبه ممتاز کشوری را این دبیرستان در مدل تعالی مدیریت به خود اختصاص داد.

گراوند به اقدامات انجام شده از سوی این دبیرستان برای کسب این رتبه نیز اشاره کرد و گفت: تشکیل تیم برنامه‌ریزی، شناسایی وضع موجود مدرسه، تبیین وضع مورد انتظار، تعیین اقدامات اجرایی و خود ارزیابی های مستمر 5 گام اساسی این واحد آموزشی برای موفقیت در این طرح است.

وی در خاتمه  تصریح کرد: از تمامی مدیران و مجریان درخواست می کنم که مدل تعالی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب