امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26782 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهرام کرمی در نشست خبری اعلام کرد؛

ششمین جشنواره تئاتر شهرازفردا 28آذرماه با گردهمایی هنرمندان به طور رسمی آغازمی شود/ تمامی اجرا ها در پردیس تئاتر تهران خواهد بود/ حمایت از تئاتر حرفه ای و تئاتر جوانان از جمله اهداف جشنواره تئاتر شهراست/ بودجه ما 550میلیون است

خبرایران: دبیرششمین جشنواره تئاتر شهرحمایت از تئاتر حرفه ای در کنار حمایت از جوانان را از جمله اهداف جشنواره تئاتر شهر برای دوره های آینده بر شمرده وگفت: علی رغم وجود زیر ساخت های موجود به دلیل مشکلات نتوانستیم این بخش را در جشنواره داشته باشیم ولی قطعا در دوره آینده حمایت از گروه های حرفه ای تئاتر را خواهیم داشت.
ششمین جشنواره تئاتر شهرازفردا 28آذرماه با گردهمایی هنرمندان به طور رسمی آغازمی شود/ تمامی اجرا ها در پردیس تئاتر تهران خواهد بود/ حمایت از تئاتر حرفه ای و تئاتر جوانان از جمله اهداف جشنواره تئاتر شهراست/ بودجه ما 550میلیون است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«ششمین جشنواره تئاترشهر» بعدازظهرامروز دوشنبه 27آذرماه 1396 با حضور« شهرام کرمی»دبیرششمین جشنواره تئاترشهر واصحاب رسانه درسازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزارو دراین نشست خبری« شهرام کرمی» دبیرششمین جشنواره تئاتر شهراظهارداشت: برگزاری ششمین جشنواره تئاتر شهراتفاق مبارکی است و رسیدن به دوره ششم خبر از رشد تئاتر می‌دهد.

دبیرششمین جشنواره تئاترشهر با اشاره همراهی دکترمحمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و امیر عبدالحسینی معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران که حامی و دلسوز تئاتر هستند و با دیدی مثبت و موثر به تئاتر نگاه می کنند، تشکر کرد و تصریح کرد: ابتدا می‌خواستیم بنا بر مشکلات و مسایلی که داشتیم، جشنواره را به سال بعد موکول کنیم ولی معاون فرهنگی هنری تاکید زیادی داشتند که جشنواره تئاترشهر باید همین امسال به بهترین شکل برگزار شود. این رویداد برای هنرمندان است و همه آنان در برگزاری این رویداد به ما کمک کردند به ویژه مهدی شفیعی و اداره تئاتر که به عنوان حامی تئاتر ما را بسیار حمایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره از فردا 28آذرماه ساعت 18 با گردهمایی هنرمندان  در سالن سینما تئاتر تهران به طور رسمی آغاز می شود و زنگ افتتاح آن توسط رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نواخته می شود. جشنواره در طول 9 روز در هشت بخش برگزار خواهد شد.

کرمی عنوان داشت: بخش مسابقه صحنه ، بخش تئاتر کودک و نوجوان، بخش تئاتر خیابانی، بخش پرفورمنس ومحیطی، بخش تئاتر دیگر، بخش نمایش نامه نویسی، بخش مدرسه تئاتر و بخش عکاسی تئاتر که به شکلی ویژه به دبیری رضا موسوی برگزار می شود. تمامی اجرا ها در پردیس تئاتر تهران خواهد بود به جز سه اجرا که دو تا آن ها در نگارخانه مریم و لاله و دیگری در زندان قصر اجرا می شود و البته گفتنی است که؛ تئاتر های خیابانی جشنواره هم در جوار پردیس تئاتر تهران در فضا باز فرهنگسرای خاوران اجرا می شوند.

وی ادامه داد: ما در این جشنواره برای اولین بار، نقد صحنه داریم، بخشی که متاسفانه ما در حوزه نمایش با کمبود آن مواجه هستیم. در این بخش، منتقدان جوان در کنار منتقدان پیشکسوت تئاتر قرار می گیرند و نمایش ها را نقد می کنند، البته این نقد ها زیر نظر بهزاد صدیقی برگزار شده که در نهایت هم منتشر می شود.

دبیرششمین جشنواره تئاتر شهر در معرفی نمایش های بخش جنبی توضیح داد: بخش دیگری هم به نام بخش جنبی داریم که در آن، 2اثر که موضوعی درباره ماهیت زندگی و بافت شهری دارند مثل؛ مکعب به کارگردانی علی سلیمانی و نمایش زندان قصر بر صحنه اجرا می شود.

وی در خصوص اعلام هیئت داوران بخش مسابقه صحنه اظهار کرد: شورای داوری این بخش متشکل از: اصغر همت، حمید مظفری، حمیدرضا نعیمی، جابر رمضانی و مرتضی میرمنتظمی است که بیست نمایش این بخش را قضاوت می کنند و کتابی را با همکاری موزه نقد علمی هنری شهرداری تحت عنوان مجموعه مقالات در تئاتر شورایی با همکاری آریان رضایی و نشر افراز بزودی منتشر می کنیم.

کرمی حمایت از تئاتر حرفه ای در کنار حمایت از جوانان را از جمله اهداف جشنواره تئاتر شهر برای دوره های آینده بر شمرده و گفت: علی رغم وجود زیر ساخت های موجود به دلیل مشکلات نتوانستیم این بخش را در جشنواره داشته باشیم ولی قطعا در دوره آینده حمایت از گروه های حرفه ای تئاتر را خواهیم داشت.

وی دوره ششم را آخرین دوره دبیری اش در این جشنواره اعلام کرده و ابرازداشت: این دوره، آخرین دوره حضور من به عنوان دبیر جشنواره است. امیدوارم از سال بعد با حضور دبیر جدید اتفاقات پربارتری برای تئاتر بیفتد چراکه نیاز است نگاه تحولی به این حوزه داشته باشیم، شهرداری تهران از بضاعت خوبی برخوردار است و باید با این بضاعت، امکانات تئاتری خوبی را فراهم کنند.

کرمی افزود: خوشبختانه، نسل به نسل به تعداد علاقه مندان تئاتر اضافه می شود و ما باید امکانات مناسبی برای رشد در این حوزه داشته باشیم و خلاقانه از رویکرد جوانان حمایت کنیم و در این دوره 62 گروه اجرایی داریم که 145 اجرا و 1200هنرمند را شامل می شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که درباره استقرار تمام بخش های جشنواره در سالن پردیس تئاتر خاوران بود، گفت: ما این سالن را برگزیدیم چراکه در پردیس تئاتر خاوران ما هم نیروی متخصص داریم و هم فضا، فضا نمایش است و پیش فروش بلیت ها فردا از طریق سایت تیوال برای هنرمندان و عموم مردم باز می شود تا بلیت های خود را تهیه کنند.

دبیرجشنواره در پاسخ به سوالی دیگر درباره بودجه خاطر نشان کرد: بودجه ما 550میلیون است که 350 میلیون آم کمک هزینه گروه هاست،100میلیون برای جوایز و 100میلیون هم حق الزحمه داوران و تبلیغات است، البته گفته شده است که قرار است درصدی به بودجه ما اضافه شود.

وی نکوداشت ششمین جشنواره تئاتر شهر را مختص داریوش مودبیان عنوان کرده و گفت: خوشحالم که از5 دوره قبل تا به حالا ما از بزرگان و اهالی خوب تئاتر تقدیر کردیم.

کرمی در پاسخ به سوالی دیگر درباره برگزار نشدن چهارمین سوگواره خمسه گفت: امسال متاسفانه به دلیل تغییر و تحولات در شهرداری و مشکل کمبود اعتبار، نتوانستیم این رویداد را برگزار کنیم ولی تمام تلاشمان بر این است که در سال آینده این جشنواره پربارتر برگزار شود.

وی  درباره افتتاحیه سالن تئاتر صبا نیز اظهارداشت: مراحل نهایی و تکمیلی پروژه طی شده ولی به علت اختلاف میان سازنده سالن و مرکز شهرداری، تا زمانی که نتیجه کارهای حقوقی مشخص شود این پروژه متوقف است.

بنابراین گزارش، ششمین جشنواره تئاتر شهر از 29 آذر ماه سال جاری کار خود را آغاز می کند و 7 دی ماه در سالن اصلی پردیس با حضور شهردارتهران دکتر نجفی به کارخود پایان خواهد داد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب