امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26796 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برادران محمدی درنشست خبری اعلام کردند؛

دیجی‌کالا درساخت یک جامعه بهتر و مسئولیت‌های اجتماعی نقش دارد/ دیجی‌کالا با بیش از ۲۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم ظرف ۳ سال آینده ۱۰ هزار شغل مستقیم ایجاد می کند/ در معرض دید 2 هزار بازدید کننده روزانه هستیم/ شرکت دیجی کالا سود ده نیست

خبرایران: بنیانگذاران دیجی‌کالا گفتند: شرکت دیجی کالا سود ده نیست و برای جبران زیان‌دهی نیاز به سرمایه‌گذار داریم. علاوه بر اینکه سرمایه‌گذار با خود آورده فنی و دانش مدیریت به کشور وارد می‌کند.
دیجی‌کالا درساخت یک جامعه بهتر و مسئولیت‌های اجتماعی نقش دارد/ دیجی‌کالا با بیش از ۲۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم ظرف ۳ سال آینده ۱۰ هزار شغل مستقیم ایجاد می کند/ در معرض دید 2 هزار بازدید کننده روزانه هستیم/ شرکت دیجی کالا سود ده نیست

به گزارش خبرایران، اولین نشست خبری«شرکت دیجی‌کالا» صبح امروز26 آذرماه 1396 با حضور«سعید و حمید محمدی» بنیانگذاران دیجی‌کالا و اصحاب رسانه در مرکز پردازش شرکت دیجی کالا واقع در شهرک دانش برگزار و دراین نشست خبری «سعید محمدی» مدیرعامل و از موسسان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا اظهارداشت:  دیجی‌کالا در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۳ سال آینده این رقم به ۱۰ هزار شغل مستقیم برسد. در عین حال این فروشگاه آنلاین با بیش از ۳۰۰۰ فروشنده در پلتفرم Marketplace یا مرکز فروشندگان همکاری می‌کند.

 

تفاوت در قیمت‌ها ناشی از واردات رسمی، گارانتی و موارد این چنینی است

وی در خصوص شبهات و ابهامات قیمتی و کالایی تخفیف‌ها که در برخی موارد کالایی پس از تخفیف خوردن تازه به قیمت واقعی می رسد یا گران‌تر از فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی عرضه می شود، نیز توضیح داد: اغلب پس از بررسی این موارد مشخص شده که تفاوت در قیمت‌ها ناشی از واردات رسمی، گارانتی و موارد این چنینی است که برای مثال کالایی که در فروشگاه فیزیکی با قیمت کمتر به فروش می‌رسیده جز شماره سریال‌های واردات شرکت رسمی وارد کننده نیست و به دلیل اینکه کالای قاچاق است قیمت به مراتب کمتری دارد.

 

در معرض دید 2 هزار بازدید کننده روزانه هستیم

سعید محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در معرض دید 2 هزار بازدید کننده روزانه هستیم تضمین می‌دهیم که با اراده و انگیزه قصد انجام چنین اقداماتی را نداریم و حتی این موضوعات در تیمی زیر نظر مستقیم مدیریت و خارج از سایر بخش های مجموعه رصد می‌شود. اما این اقدام به این معنی نیست که ممکن است خطای انسانی نداشته باشیم و از هیچ اشتباهی خود را عاری نمی‌توانیم بدانیم که در صورت بروز اشتباه انسانی مسئولیت آن را به عهده گرفته و جبران می‌کنیم.

 

هیچ دخل و تصرفی در این مکان در کالای مرجوعی انجام نمی‌شود

وی درخصوص اینکه بنا بر گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه، داشتن میز کیوسی که در آنجا کالای مرجوعی تعمیر، بازسازی و نو می‌شود در فروشگاه‌های اینترنتی ممنوع است چرا در این فروشگاه میزهای کیوسی وجود دارد، عنوان داشت : تعریف میز کیوسی متفاوت است، در این فروشگاه میز کیوسی برای تعمیر و بازسازی کالا نیست بلکه وقتی کالایی عودت می‌شود و خریداراظهار می‌کند که کالا را باز نکرده و آکبند عودت داده در اینجا صحت گفته مشتری بررسی و پلمب‌بودن کالا و عدم استفاده از آن بررسی می شود و بنابراین هیچ دخل و تصرفی در این مکان در کالای مرجوعی انجام نمی‌شود.

 

هدف فروشگاه‌های اینترنتی افزایش تعداد خریداران اینترنتی و راغب کردن خریداران آفلاین و سنتی به خرید آنلاین است

موسس فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تاکید کرد: هدف فروشگاه‌های اینترنتی پس از جشنواره‌های فروش ویژه مانند بلک فرایدی افزایش تعداد خریداران اینترنتی و راغب کردن خریداران آفلاین و سنتی به خرید آنلاین است. رقمی برای متوسط هزینه برای جذب مشتری‌های جدید وجود دارد که در این جشنواره‌ها این رقم کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اما افزایش میزان فروش در این جشنواره‌ها به معنی افزایش سوددهی نیست و این رویدادها کمک می‌کند با هزینه کمتری مشتری جذب کنیم و بنابراین یقین دارم فروش فروشگاه‌های اینترنتی در این رویداد افزایش یافته و مشتری بیشتری جذب کردند اما الزاما سود نکرده اند.

 

اجرای رجیستری شرایط یکسانی برای بازار و فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل الزام ارائه گارانتی ایجاد کرد

محمدی درباره شائبه فروش کالای قاچاق در فروشگاه‌های اینترنتی و اینکه مسئولان اتحادیه‌های سنتی اعلام می کنند انبارفروشگاه های اینترنتی پر از کالای قاچاق است، ابرازداشت: تا پیش از اجرای رجیستری گوشی تلفن همراه، یکی از نقدهای همیشگی بالا بودن قیمت کالا در فروشگاه اینترنتی نسبت به بازار بود که شائبه گران فروشی داشت در حالیکه سود فروش گوشی در فروشگاه اینترنتی نزدیک به صفر است. پس از اجرای رجیستری شرایط یکسانی برای بازار و فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل الزام ارائه گارانتی ایجاد شده و  برعکس اینکه به نظر می رسد فروشگاه اینترنتی مجازی و دور از دسترس هستند فعالیت آنها مجتمع و در دید است و بسیار قابل نظارت هستند و از این رو امکان فروش کالای قاچاق را ندارند.

 

شرکت دیجی کالا سود ده نیست

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار خارجی درشرکت دیجی کالا هم گفت: شرکت دیجی کالا سود ده نیست و برای جبران زیان‌دهی نیاز به سرمایه‌گذار داریم. علاوه بر اینکه سرمایه‌گذار با خود آورده فنی و دانش مدیریت به کشور وارد می‌کند. همچنان که فروشگاه اینترنتی آمازون بعد از 21 سال فعالیت همچنان تا حدی زیان می‌کند و اگر این فروشگاه قصد داشته باشد همین امروز سودآور شود سرعت رشد پایین‌تری خواهد داشت.

 

99 درصد کسب و کارهای اینترنتی ایران سودآور نیستند

محمدی خاطرنشان کرد:‌ 99 درصد کسب و کارهای اینترنتی ایران سودآور نیستند و از اساس اشتباه است که امروز به فکر سودآوری این کسب و کارها باشیم بلکه باید در این تجارت دید بلند مدت داش و یکی از ضعف‌های بازار ایران نداشتن برندهای ملی بزرگ در سطح جهانی است که معرف ایران باشند و این چشم‌انداز در اهداف دولت جدید نیز دیده شده و هم‌اکنون بزرگترین مرکز پردازش کالای خاورمیانه در ایران  ایجاد شده است.

 

 

دیجی‌کالا درساخت یک جامعه بهتر و مسئولیت‌های اجتماعی نقش دارد

وی یادآورشد:  دیجی‌کالا درساخت یک جامعه بهتر و مسئولیت‌های اجتماعی نقش دارد و بر این اساس عرضه بیش از ۵۰ هزار نوع کالای ایرانی، فروش بیش از ۱۰۰ هزار کالای صنایع دستی داخلی از سال ۹۵ تا کنون، حمایت از ۱۶۲ کارگاه صنایع دستی مختلف، معرفی سرویس‌ها جهت بهبود کیفیت زندگی معلولین از طریق کمپین توان‌تک، فراهم کردن لوازم تحصیل دانش‌آموزان در نقاط محروم مرزی در کمپین صفر مرزی، ارسال اقلام ضروری به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و فروش بیش از ۵۴۰ هزار کتاب از ابتدای سال ۹۴ تا کنون بخشی از اقداماتی بودند که دیجی‌کالا در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی‌اش انجام داده است.

 

مرکز پردازش دانش بزرگترین مرکز پردازش خاورمیانه و زیرساختی برای توسعه دیجی‌کالا است

محمدی درباره مدل مارکت‌پلیس و چشم‌انداز مرکز فروشندگان در دیجی‌کالا هم اضافه کرد: دیجی‌کالا قصد دارد همکاری خود با فروشندگان مختلف را به رقمی بالغ بر۱۰۰ هزار تولیدکننده و فروشنده برساند تا بازار ۲۰۰ میلیونی منطقه خاورمیانه را هدف قرار دهد.

وی درباره مرکز پردازش دانش دیجی کالا هم گفت: مرکز پردازش دانش بزرگترین مرکز پردازش خاورمیانه و زیرساختی برای توسعه دیجی‌کالا است. این مرکز ۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد و در کنار وجود نوار نقاله‌ای به طول ۲ کیلومتر ظرفیتی معادل با ۴ میلیون آیتم کالا و ۳۰۰ هزار سفارش در روز را دارا است.

 

فروش ویژه یلدای شگفت انگیز شرکت دیجی کالا هر ساله از ۲۸ تا ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود

مدیرعامل دیجی‌کالا تصریح کرد: فروش ویژه یلدای شگفت انگیز شرکت دیجی کالا هر ساله از ۲۸ تا ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود. این کمپین در سال ۹۳ پایه‌گذاری شده و از نظر دیجیکالا تلاشی برای ترویج فرهنگ خرید اینترنتی محسوب می‌شود.

برادران محمدی درپایان با اشاره به برنامه‌های آتی توسعه استراتژیک دیجی کالا ، گسترش فعالیت در منطقه خاورمیانه، گسترش زیرساخت‌های لجستیک، راه‌اندازی سرویس ارسال فوق‌سریع در تهران و ارایه سرویس prime به مشتریان ویژه را به عنوان بخشی از برنامه‌های آینده شرکت دیجی کالا درجهت توسعه هر چه بیشتر عنوان کردند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب