امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26861 تاریخ انتشار: شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس نوبخت خبر داد؛

کاهش دوباره سرفاصله حرکت قطارها در خط 3 و افزايش پذيرش مسافر در خط 4 متروي تهران

خبرایران: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: سرفاصله حرکت قطارها در خط سه مترو به 9 دقیقه كاهش يافت؛ ضمن اينكه تغييراتي نيز در جهت افزايش ظرفيت پذيرش مسافر در خط 4 متروي تهران صورت گرفته است.
کاهش دوباره سرفاصله حرکت قطارها در خط 3 و افزايش پذيرش مسافر در خط 4 متروي تهران

به گزارش خبرایران از مديريت ارتباطات و امور بین‌الملل شركت بهره‌برداری راه آهن شهري تهران و حومه، مهندس نوبخت با اشاره به اینکه پیش از این سرفاصله حرکت قطارهای مترو در بخش شمالي خط 3 به ده دقيقه كاهش يافته بود افزود: اکنون 2 رام قطار ديگر به تعداد قطارهاي فعال در اين خط اضافه و سرفاصله حركت قطارها به 9 دقیقه رسيده است.

وي با بيان اينكه با اضافه شدن اين دو رام قطار جديد، در روزهاي عادي سرفاصله حركت قطارها از 10 دقيقه به 9 دقيقه و در روزهاي تعطيل سرفاصله حركت قطارها از 15 دقيقه به 12 دقيقه كاهش يافته است تصريح كرد: در مجموع 20 حركت در روزهاي عادي و 30 حركت در روزهاي تعطيل به مجموع حركت قطارها در خط 3 اضافه مي شود.

وي ادامه داد: با اين تغييرات 35 هزار سفر در روزهاي عادي و 50 هزار سفر در روزهاي تعطيل به ظرفيت خط سه متروي تهران اضافه می‌شود.

مديرعامل شركت بهره‌برداری متروي تهران و حومه در ادامه از افزايش تعداد حركت قطارها در خط 4 خبر داد و گفت: با افزایش 38 حرکت و مجموع اعزام 404 حرکت در روز، ‌ظرفيت پذيرش مسافر در اين خط افزايش پيدا كرده است.

به گفته مهندس نوبخت در آبان ماه سرفاصله حركت قطارها در خط 4 متروي تهران در روزهاي عادي به 4 دقيقه كاهش يافت و اكنون نيز با اضافه شدن حرکت‌های جديد، به طور ميانگين روزانه صد هزار سفر به ظرفیت خط 4 اضافه شده است.

وي تصريح كرد: در عصر روزهاي پنجشنبه نيز با اضافه شدن 8 حركت، سرفاصله حركت قطارهاي اين خط از 7 به 6 دقيقه كاهش پيدا كرده است؛ ضمن اينكه با افزایش ۱۶ حرکت، سرفاصله حركت قطارهاي خط 4 در روزهای جمعه و تعطیل هم از 9 به ۸ دقیقه رسيده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به شروع فصل سرما خاطرنشان كرد: در حال حاضر با کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط مترو و افزایش ظرفیت متروی تهران به عنوان پاک‌ترین، ایمن‌ترین و سریع‌ترین وسيله حمل‌ونقل عمومي درون شهری، در جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک پايتخت گام مؤثری برداشته شده است و مطمئنا با تأمین ناوگان‌های بیشتر سرفاصله حرکت قطارها در خطوط متروي تهران بازهم کاهش خواهد يافت.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب