امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26884 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۳:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در بازدید از مرکز رسانه های دیجیتال تاکید شد؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : صیانت از حقوق آثار فرهنگی و هنری در فضای مجازی ضروری است

خبرایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری و حقوق پدیدآورندگان آن در فضای مجازی ضروری است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : صیانت از حقوق آثار فرهنگی و هنری در فضای مجازی ضروری است

به گزارش خبرایران از مرکز روابط عمومی و اطلاع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در بازدید از مرکز رسانه های دیجیتال این وزارتخانه با بیان این مطلب افزود: حمایت از حقوق پدیدآورندگان یکی از بخش هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، در غیر این صورت اقتصاد فرهنگ و هنر در فضای مجازی در معرض خطر است.

وی ضمن تقدیر از تلاش های مدیران و کارکنان این مرکز ادامه داد: مرکز رسانه های دیجیتال ماموریت های بسیاری دارد که لازم است درباره وضعیت فعلی و جایگاه آینده آن نسبت سنجی شود.

صالحی ادامه داد: توجه بر الکترونیکی کردن خدمات رسانی به مخاطبان از اهمیت بسیاری برخوردار است. اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اهداف دولت الکترونیک از طریق فضای الکترونیکی به مخاطبان خدمات رسانی کند و از این طریق تعداد مراجعان حضوری به وزارتخانه کاهش یابد نیز از موارد قابل ملاحظه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه معاونت ها و سازمان ها و ادارات کل این وزارتخانه باید خود را با دنیای جدید دیجیتال وفق دهند و در فضای جدید فعالیت ها و اقدامات خود را پیش ببرند.

وی تصریح کرد: نقش مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی کلیدی است و نباید در حاشیه قرار بگیرد. این مرکز نباید صرفا نقش تصدی گری داشته باشد، زیرا یکی از مراکز مهم و در متن محسوب می شود. بنابراین این مرکز با داشتن نقش راهبری باید آینده نگری و مطالعات خود را ارتقا دهد.

صالحی ادامه داد: پدید آوردن زیرساخت ها از دیگر موضوعاتی است که مرکز رسانه های دیجیتال ضرورت دارد به آن توجه کند و بر ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوزها و خدمات رسانی این وزارتخانه در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی تمرکز داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نگاه بیرونی نسبت به سازمان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. باید بدانیم نگاه های بیرونی چه انتظاراتی از ما دارند و آنچه اتفاق می افتد با آنچه باید اتفاق بیفتد را با یکدیگر مقایسه کنیم.

وی با اشاره به صیانت از آثار پدیدآورندگان در حوزه های فرهنگی و هنری ادامه داد: اینکه فضای سالم مجازی را به گونه هایی ایجاد کرد تا فرصت های آن بیش از تهدیدها باشد از موضوعات قابل ملاحظه ای است که این مرکز باید بر آن توجه بیشتری داشته باشد.

در این بازدید سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گزارشی از مجموعه فعالیت های این مرکز در بخش های مختلف ارائه داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید از حوزه های مختلف این مرکز از جمله واحد مطالعات و برنامه ریزی، صیانت و بازرسی، توسعه و ترویج فناوری اطلاعات، ، صدور مجوز محتوا و فعالیت های فرهنگی دیجیتال، واحد رسانه های برخط، رسانه های همراه و هوشمند، معاونت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بازدید و در گفت و گو با مدیران و کارکنان این حوزه ها در جریان روند فعالیت ها و اقدامات آن ها قرار گرفت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب