امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26897 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۳:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدراعلام کرد؛

تولید مواد مخدر در افغانستان به ۹ هزار تن تریاک رسید/ کشف ۵۱ تن از ۶۰۰ تن مواد در مرزها توسط مرزبانی

خبرایران: معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برآورد‌ها حاکی از تولید امسال تریاک در افغانستان در حدود ۹ هزار تن است که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
تولید مواد مخدر در افغانستان به ۹ هزار تن تریاک رسید/ کشف ۵۱ تن از ۶۰۰ تن مواد در مرزها توسط مرزبانی

به گزارش خبرایران، اسدالله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد با اشاره به افزایش سطح زیر کشت مواد مخدر در افغانستان گفت: بر اساس برآورد اولیه تولید امسال تریاک در افغانستان حدود 9 هزار تن بوده که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی دلیل اصلی افزایش سطح زیر کشت در افغانستان را پیوستن مناطق شمالی این کشور به سطح زیر کشت دانست و افزود: در گذشته عمده کشت در استان‌های جنوبی مانند قندهار و هلمند بود اما به دلیل عدم کنترل لازم، مناطق شمالی این کشور شامل بلخ، مزارشریف و هرات به این کشت پیوستند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 51 تن مواد مخدر توسط مرزبانی در طول مرزها کشف شده که 80 درصد آن مربوط به حوزه پلیس مرزبانی استان سیستان و بلوچستان و هنگ مرزی سراوان بوده است.

هادی نژاد ادامه داد: در سیاست‌گذاری حوزه مقابله با ورود مواد مخدر،3 استان شرق کشور شامل سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان و یک استان از غرب کشور شامل آذربایجان غربی در اولویت قرار دارند و استان های یزد، فارس و خراسان جنوبی به عنوان استان‌های حاشیه شرق در اولویت دوم کشفیات مواد مخدر هستند که جمع کشفیات این استان‌ها بیش از 75 درصد کل کشفیات کشور می‌باشد.

وی تصریح کرد: در 9 ماهه سال‌جاری 600 تن مواد مخدر کشف و ضبط شده که این مقدار در 12 ماهه سال گذشته 700 تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد را نشان می‌دهد با این تفاوت که کشفیات هروئین و مرفین نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.

هادی‌نژاد استان یزد را یکی از استان‌های فعال و پیشرو در حوزه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و افزود: امیدوار هستیم با تلاش‌های صورت گرفته روز به روز روند مبارزه در این استان توفیقات بیشتری به ویژه در حوزه کشف مواد مخدر کسب نماید و با توجه به اینکه یزد در مسیر ترانزیت قرار دارد دستگاه‌های مقابله ای استان نباید از نظر تجهیزات و امکانات کمبودی داشته باشند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب