امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2692 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس صندوق بین‌المللی پول در دیدار با سیف:

روند شرایط اقتصادی در ایران بسیار مثبت و امیدوار کننده است

خبرایران: رئیس صندوق بین‌المللی پول در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی ایران، موفقیت‌های حاصله را بسیار مثبت و امیدوار کننده ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که ادامه سیاست‌های موجود بتواند تحولات اقتصادی مناسبی را در اقتصاد ایران ایجاد کند.
روند شرایط اقتصادی در ایران بسیار مثبت و امیدوار کننده است
به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با کریستین لاگارد مدیرعامل صندوق بین المللی پول دیدار کرد.

در این دیدار رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی در مورد  وضعیت اقتصاد کشور و دستاوردهای اقتصادی دولت جدید در سال 92 در زمینه حل مشکلات اقتصادی، کاهش تورم و بهبود شرایط اشتغال ارائه داد.

موضوع بحث کنترل نقدینگی تحت شرایط موجود همراه با هدف خروج از رکود و تصمیم اتخاذ شده در مورد نحوه تکمیل مسکن مهر و سیاست‌های حاکم بر مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از جمله مطالبی بود که به طور مشروح با توجه به توضیحات ارائه شده در مورد دستاوردها، منجمله انسجام و هماهنگی تیم اقتصادی به ویژه نوع نگاه ریاست محترم جمهور مورد بحث قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق بین المللی پول موفقیت‌های حاصله را بسیار مثبت و امیدوار کننده ارزیابی و بنابر تجربیات صندوق، اظهار امیدواری کرد که ادامه سیاست‌های موجود بتواند تحولات اقتصادی مفید و عمده‌ای را در اقتصاد ایران ایجاد کند.

در پایان این دیدار رئیس کل بانک مرکزی از وی خواست تا با استفاده از تجارب صندوق بین المللی پول نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی منطقه‌ای در تهران و ادامه ارائه کمک‌های فنی به منظور ارتقاء نظام مالی در ایران و کشورهای منطقه اقدام کند. خانم لاگارد هم برای برگزاری دوره آموزشی و انتقال تجارب صندوق، قول مساعد داد.

به گزارش فارس، رئیس کل بانک مرکزی 19 فروردین ماه در راس هیأتی برای شرکت در اجلاس بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به آمریکا رفت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب