امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27215 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اردوغان اعلام کرد؛

ترکیه یک کشور قبیله‌ای نیست/ اسرائیل تحت حمایت آمریکا با رفتارهای وقیحانه خود جهان را به سمت فلاکت می‌کشاند/ عملیات سپر فرات در سوریه ادامه‌ دارد/ ما تا ابد در کنار برادران فلسطینی هستیم

خبرایران: اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد ارتش این کشور عملیاتش را در مناطق عفرین و منبج سوریه ادامه می‌دهد.
ترکیه یک کشور قبیله‌ای نیست/ اسرائیل تحت حمایت آمریکا با رفتارهای وقیحانه خود جهان را به سمت فلاکت می‌کشاند/ عملیات سپر فرات در سوریه ادامه‌ دارد/ ما تا ابد در کنار برادران فلسطینی هستیم

به گزارش خبرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه در سال ۲۰۱۶ عملیات سپر فرات را در مرزهای خود با سرویه با هدف نابود کردن کریدور  تروریستی آغاز کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه اظهاراتش با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: رفتارهای وقیحانه اسرائیل تمام دنیا را به سمت فلاکت می‌کشاند. در طول سالیان گذشته اجداد ما برای اینکه آرامش برهم نخورد بر عبادت کسی در قدس دخالت نکرد. ما نوه‌های این اجداد هستیم اما از آن زمان تاکنون هیچگونه صلح و آرامشی در قدس نبوده است. اصول حقوق بشر به طور آشکار نقض می‌شود. اسرائیل تحت حمایت آمریکا با رفتارهای وقیحانه خود جهان را به سمت فلاکت می‌کشاند.

وی ادامه داد: باید پیش از آنکه بسیار دیر شود یک نظم عادلانه در منطقه ایجاد شود. ما تا ابد در کنار برادران فلسطینی هستیم و از حقوق آنها حمایت می‌کنیم. ما باید به عنوان ترکیه امتحان قدس را با موفقیت و پیروزی پشت سر بگذاریم.

او در ادامه اظهاراتش با اشاره به کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ گفت: کسانی که در آن کودتا نتوانستند موفق شوند اکنون در چینش کودتاهای مختلف هستند. در واقع این پرونده قضائی اخیر در آمریکا نشانه‌هایی از وقوع یک کودتای جدید است. تصور می‌کنند که می‌توانند فشارهای اقتصادی علیه ایران اعمال کنند اما سازمان فتو با همکاری سازمان سیا و اف‌بی‌آی نمی‌تواند کاری انجام دهد و موفق نخواهد شد. ترکیه یک کشور قبیله‌ای نیست، این مساله را باید بداند.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حمایت باغچلی، رئیس حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه از حزب عدالت و توسعه در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری از وی قدردانی کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب