امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27247 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

لازمه‌‌های ارزشیابی سهام یک شرکت را چگونه به‌دست‌آوریم

خبرایران:مرکز مالی ایران دوره «ارزشیابی سهام شرکت‌ها» را در تاریخ دوم بهمن‌ماه و به صورت کارگاهی برگزار خواهد کرد.
لازمه‌‌های ارزشیابی سهام یک شرکت را چگونه به‌دست‌آوریم

ارزشیابی سهام شرکت‌ها در ایران به دلیل شرایط خاص اقتصادی، ضروریات و مقتضیات خاص خود را می‌طلبد. آنچه در کتابها و متون نوشته شده با آن رو به رو هستیم، بیشتر با شرایط کشورهای توسعه‌یافته سازگار است که بسیاری از موارد آن برای شرکت‌های داخلی کاربرد ندارد؛ یا به عبارتی نیازمند اطلاح است.
در این راستا مرکز مالی ایران دوره «ارزشیابی سهام شرکتها» را در تاریخ دوم بهمن‌ماه و به صورت کارگاهی برگزار خواهدکرد.

به گزارش واحد ارتباطات مرکز مالی ایران، قراراست در این کارگاه 16ساعته تجربیات حاصله از ارزشیابی 80 شرکت داخلی در اختیار فراگیران قرار گیرد و سرفصل‌های این کارگاه نیز برمبنای آن ارائه شود.

محتوای این دوره تحت عناوین متدولوژی ارزشیابی، بررسی پارامترهای ارزشیابی و چالش‌های به‌کارگیری آنها در ایران، عوامل تاثیرگذار بر این پارامترها، تاکید بر اصل سازگاری و جزئیات آن، برآوردهای مقایسه‌ای، کشف و تحلیل روابط بین برآوردها، تحلیل و پیش بینی اجزای صورتهای مالی شرکتها و ... ارائه خواهد شد.

مدرس این دوره عباس گمار، دانش‌آموخته رشته مهندسی مالی و مسئول بخش ارزشیابی سهام و ادغام و تملک (M&A)شرکت تأمین سرمایۀ نوین نیز نحوه برگزاری این دوره را کاملا عملی و کاربردی خواند و بیان داشت: در هر شرکت هرآنچه انجام می‌شود دارای ارزش است و منجر به ارزش‌آفرینی می‌شود. باید بتوان وظیفه و سهم هر دپارتمان را در یک شرکت برای ارزش‌آفرینی مشخص کرد. پیشبرد مباحث در این دوره به صورتی خواهد بود که به هر شرکت کننده در این دوره یک شرکت به صورت موردی اختصاص داده خواهد شد تا آن را ارزشیابی کنند.

وی در ادامه افزود: انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان در این دوره بتوانند در نهایت گزارش‌ ارزشیابی سهام شرکت خود را تهیه و یا گزارش‌های ارزشیابی دریافتی را نقد و تحلیل کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز مالی ایران به آدرس www.ifc.ir مراجعه وو یا با شماره‌های 66724343-66724545 تماس بگیرند.
لازم به ذکر است سطح پیشرفته این کارگاه نیز تا در سال جدید برگزار خواهد شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب