امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 273 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بشار الجعفری؛

تنها راه حل بحران سوریه/ برخی ها به حمایت از تروریستهای آدمکش افتخار می کنند

خبرایران: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد بحران انسانی در سوریه به سبب توطئه سیاسی خارجی به وجود آمده که جامعه سوریه را هدف قرار داده است و راه حل آن در گرو توقف حمایت از تروریسم است.
تنها راه حل بحران سوریه/ برخی ها به حمایت از تروریستهای آدمکش افتخار می کنند

به گزارش خبرایران، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار الجعفری خاطر نشان کرد بحران انسانی که سوریه اکنون با آن روبرو است، ناشی از بلایای طبیعی و یا تغییرات آب و هوایی نیست، بلکه نتیجه توطئه سیاسی خارجی آشکار است که مردم و جامعه واقتصاد سوریه را از طریق ابزارهای شیطانی برای گسترش وحشیانه ترین پدیده های تروریسم بین المللی در سوریه هدف قرار داده است، تروریسمی که طراحان آن از استفاده ابزاری از دین اسلام و تحریف آن و ارائه آن به افراد فریب خورده به اینکه اقدامات تروریستی، جهاد است تا از آن به عنوان یک سلاح برای نابودی دولت و ثبات و امنیت سوریه استفاده کنند.

 وی خاطر نشان کرد گروههای تروریستی از سوی دستگاههای اطلاعاتی کشورهای شناخته شده ای وارد سوریه شده اند و در سوریه به اقدامات تروریستی و تجاوز به کاروانهای کمکهای بشردوستانه دست می زنند.

الجعفری که در جلسه رسمی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در چارچوب بند شماره 70 مربوط به تقویت هماهنگی در خصوص کمکهای بشردوستانه که سازمان ملل در موارد بلایا و فجایع از جمله کمکهای اقتصادی خاص ارائه می کند، اظهار داشت سخن گفتن از هماهنگی در خصوص کمکهای بشردوستانه در سوریه در سایه نادیده گرفتن نقش تخریبی گروههای تروریستی مسلح امکان ندارد، این گروهها را سازمانهای اطلاعاتی کشورهای شناخته شده ای وارد سوریه کرده اند  که ورود آنها از طریق مرزهای کشورهای همسایه برای دست زدن به اقدامات تروریستی و خشونت و حمله به کاروانهای کمکهای بشردوستانه ملی یا بین المللی و مانع تراشی در برابر رسیدن آن به دست افراد نیازمند و نابودی وسایل زندگی شهروندان سوری و تخریب زیرساختها و نابودی محصولات کشاورزی، غذایی، منابع انرژی، بیمارستانها، مدارس، مراکز عبادت و راههای مواصلاتی صورت می گیرد.

 

 حمایت گسترده رژیمهای سعودی، قطر و ترکیه از تروریستها

 

 الجعفری در ادامه سخنان خود تصریح کرد این گروههای مسلح بدون حمایت گسترده برخی کشورهای عضو سازمان ملل نمی توانند به چنین اقداماتی دست بزنند، این کشورها به ویژه رژیمهای حاکم بر عربستان، قطر و ترکیه علنا به این حمایت های تخریبی تروریستی افتخار می کنند.

 وی افزود در حالی که این رژیمها برای اوضاع انسانی سوریها اشک تمساح می ریزند، با دادن میلیاردها دلار پول و سلاح به گروههای تروریستی و آموزش آنها که برخی وابسته به القاعده هستند، مرزهای مشترک خود با سوریه را برای ورود به این کشور باز کرده اند.

 الجعفری خاطر نشان کرد این گروههای تروریستی تکفیری مورد حمایت رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس، صدها سوری را در شهر کارگرنشین عدرا سربریده اند، همین گروهها در دیرعطیه، قاره و معلولا هم صدها سوری را سر بریده بودند.

 وی افزود شرم آور است که این رژیمها همچنان به حمایت از تروریسم سازمان یافته دارای ماهیت طایفه ای در قتل هدفمند مردم بر اساس گرایشهای طایفه ای ادامه می دهند.

 الجعفری پرسید آیا یکی از دست اندرکاران مسائل انسانی در سازمان ملل می تواند برای ما توضیح دهد که رژیمهای حاکم بر عربستان، قطر و ترکیه چگونه می توانند ادعا کنند که از اوضاع انسانی سوریها متاثر می شوند، در حالی که خود آنها، تروریستهای تکفیری را از عربستان، یمن، لیبی، تونس، مصر، ترکیه، چچن، آمریکا، استرالیا، کانادا، بلژیک، انگلیس، هلند و فرانسه برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم سوریه با جنایات نفرت انگیز خود وارد سوریه می کنند.

وی افزود تاسف بار آنکه هنوز برخی در سازمان ملل، این گروههای تروریستی تکفیری مورد حمایت عربستان، قطر و ترکیه را عنوان مخالفان یا اپوزیسیون سوری می نامند، در حالی که این گروهها در فهرست تروریسم شورای امنیت قرار دارند.

الجعفری گفت سخن گفتن از رفع نیازهای انسانی در سوریه بدون اشاره به فشارهای سیاسی، اقتصادی و رسانه ای سنگین بر دولت سوریه و تشدید تدابیر اقتصادی یکجانبه آمریکا و کشورهای اروپایی و اتحادیه عرب علیه مردم سوریه از ابتدای بحران امکان ندارد.

وی افزود دولت سوریه با وجود تمام دشواریها و فشارهای خارجی، از ابتدای بحران به مسئولیت خود در قبال شهروندانش عمل می کند و تلاشهای خود را برای ارائه کمکهای انسانی به همه آنها بدون هرگونه تبعیض به کار گرفته است و در این زمینه هرنوع همکاری و هماهنگی را با سازمانهای بین المللی و غیر دولتی و محلی مورد اعتماد در سوریه انجام می دهد.

الجعفری خاطر نشان کرد هدف دولتهایی که از تروریسم حمایت می کنند، از بین بردن هرگونه شانس برگزاری و موفقیت کنفرانس است.

وی خاطر نشان کرد کشورهایی که در ریختن خون سوریها مشارکت دارند، نمی توانند ادعا کنند که نقش آتش نشان و امدادرسانی را ایفا می کنند، در حالی که همین کشورها خود به روشن کردن آتشها و حمایت از جنایات کشتار و تروریسم در سوریه و تحمیل محاصره برای گرسنه نگه داشتن مردم سوریه دست می زنند.

الجعفری تصریح کرد حل بحران سوریه تنها از طریق توقف حمایت مالی از تروریسم و پایبندی کامل به اصول ارائه کمکهای انسانی امکان دارد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب