امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2734 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۲:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛

مقدمات ایجاد خانه ترجمه فراهم می‌شود

موسسه خانه كتاب در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سالن ترجمه را با هدف ممانعت از موازی‌کاری مترجمان و پیش‌زمینه راه‌اندازی خانه ترجمه ايجاد می‌کند.
مقدمات ایجاد خانه ترجمه فراهم می‌شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی خانه كتاب، موسسه خانه كتاب در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،  سالن ترجمه را با هدف ممانعت از موازی‌کاری مترجمان و پیش‌زمینه راه‌اندازی خانه ترجمه ايجاد می‌کند. در اين سالن ضرورت‌های توجه به ترجمه آثار، توانمندی‌های موجود ترجمه در کشور، آمار آثار ترجمه شده و جریان‌شناسی ترجمه توسط کارشناسان مورد بررسي قرار می‌گيرد.

احسان عباسلو، مسئول سالن ترجمه بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به روابط عمومی موسسه خانه کتاب گفت: سالن ترجمه نخستین سال راه‌اندازی خود را تجربه می‌کند. این سالن برای نشان دادن بخشی از توانمندهای حوزه ترجمه کتاب‌های فارسی به زبان‌های دیگر راه‌اندازی شده و هدفش نشان دادن اهمیت ترجمه آثار ایرانی به دیگر زبان‌ها است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری سالن ترجمه، ضرورت وجود و شکل‌گیری یک مرکز و نهاد مرجع در این حوزه است که اهمیت آثار ترجمه شده فارسی به زبان‌های دیگر را نشان دهد؛ مرجعی که بتواند فقدان هرگونه آمار و اطلاعات و نیاز‌های حوزه ترجمه را پوشش یا مرتفع کند.

عباسلو گفت: مشکل کنونی ما در حوزه کتاب‌های ترجمه، نبود اطلاع و آگاهی از روند ترجمه آثار ایرانی به زبان‌های دیگر است. زیرا هیچ اطلاع درستی در دست نیست که آثار ایرانی تاکنون به چه زبان‌ها و در چه کشور‌هایی ترجمه شده اند. موسسه خانه کتاب در این سالن قصد دارد با کمک گرفتن از نهاد‌های دولتی و غیردولتی که در حوزه ترجمه آثار ایرانی فعالیت دارند، بخشی از  کار‌های انجام شده را به نمایش بگذارد تا این عمل باعث انگیزه و ترغیب دیگر ناشران، نهاد‌ها  و مراکز به ترجمه آثار داخلی به زبان‌های دیگر شود.

مسئول سالن ترجمه بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره خانه ترجمه توضیح داد: موسسه خانه کتاب درصدد است با راه‌اندازی خانه ترجمه که آغاز فعالیت‌های آن را در ایام نمایشگاه و با حضور مترجمان داخلی و خارجی شاهد خواهیم بود، گامی مهم برای اطلاع‌رسانی از وضعیت ترجمه در داخل و خارج کشور برداشته و نیازهای آماری و اطلاعاتی را در این راستا مرتفع سازد.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب