امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27356 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۶:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری طرح«هرمسجد یک جهیزیه»اعلام شد؛

آغاز طرح سعادت برای تامین بیش از ۸۰۰۰ جهیزیه در سراسر کشور با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)/ تامین اعتبار برای خرید ۳۰۰۰ فقره جهیزیه ویژه مناطق صعب العبور برای سال ۹۷

خبرایران: دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با اشاره به توزیع ۴۰۰ فقره جهیزیه برای مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب همزمان با دهه فجر توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه‎پاسداران، از اجرای طرح سعادت و توزیع ۸۰۰۰ جهیزیه در ۱۴ استان همزمان با آغاز دهه فجر خبر داد.
آغاز طرح سعادت برای تامین بیش از ۸۰۰۰ جهیزیه در سراسر کشور با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)/ تامین اعتبار برای خرید ۳۰۰۰ فقره جهیزیه ویژه مناطق صعب العبور برای سال ۹۷

به گزارش خبرنگارخبرایران، همایش و نشست خبری اعزام کاروان طرح«هرمسجد یک جهیزیه»، بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۵ دی ماه 1396 با حضور«محسن ولیئی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان تهران،«حجت الاسلام مجتبی صداقت» سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ،«سردار سیدضیاالدین حزنی» دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس مجتمع فدک برگزار ‌و دراین نشست خبری سردار حزنی ضمن تسلیت به مناسبت حادثه غمبارغرق شدن کشتی نفتکش سانچی و ۳۲ خدمه و دریانوردان عزیزکشورمان اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۷۸ هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد که اگر طرح‌هایی نظیر «هر مسجد یک جهیزیه» در سراسر استان‌ها اجرا شود می‌توانیم از ظرفیت تمامی این مساجد ازجمله مساجد اهل سنت و شیعیان در خصوص گسترش طرح ازدواج جوانان بهره‌برداری کنیم.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران با اشاره به آغاز طرح سعادت برای تامین بیش از ۸۰۰۰ جهیزیه در سراسر کشور با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)، موسسه حضرت رقیه و سپاه پاسداران آماده شده است، گفت: سپاه پاسداران آمادگی پشتیبانی مالی از چنین طرح‌هایی را دارد. این نهاد بیش از ۲۰۰۰ جهیزیه به شکل مستقل برای مناطق محروم خریداری کرده است.

وی از تامین اعتبار برای خرید ۳۰۰۰ فقره جهیزیه ویژه مناطق صعب العبور برای سال ۹۷ خبر داد و افزود: این طرح‌ها اقداماتی هستند که در آینده می‌توان تاثیرات مثبت آنان را در فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان مشاهده کرد.

 

حجت الاسلام صداقت: اولویت تهیه جهیزیه، اهالی محلی هستند که مسجد درآن واقع شده است

حجت الاسلام مجتبی صداقت، سرپرست برنامه ریزی فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز در ادامه این نشست خبری با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه میان کمیته امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران و مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهارداشت: برخی از مساجد کشور ظرفیت کافی برای تهیه جهیزیه برای نیازمندان را داشته اما برخی از آنها نیز تنها توانایی تامین بخشی از این اقلام را دارند.

سرپرست برنامه ریزی فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه یکى از کارکردهاى اجتماعى مسجد شرکت در امور خیریه است و باید از مستمندان و افراد نیازمند به خصوص جوانانى که براى تشکیل زندگى مشترکشان نیاز به کمک دارند، دستگیرى شود، افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد طرح هر مسجد یک جهیزیه با همکاری کمیته امام امام خمینی (ره) با هدف ارتباط این مساجد با موسسات خیریه و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به اجرا درآمد.

وی در خصوص تاریخچه طرح «هرمسجد یک جهیزیه» گفت: طرح «هر مسجد یک جهیزیه» صبح روز ۲۴ خرداد و همزمان با ایام ضربت خوردن حضرت علی(ع) و شب‌های قدر، با حضور روسای کمیته امداد امام خمینی(ره) و مرکز رسیدگی به امور مساجد با امضای تفاهم نامه بین‌ این دو نهاد در کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی در ادامه گفت: تاکنون بسیاری از مساجد تهران از طرح «یک مسجد یک جهیزیه» استقبال کرده‌اند. حتی برخی مساجد نیز بیش از یک جهیزیه را برای اعزام آماده کرده‌اند.

وی افزود: در این طرح، هر مسجد حداقل سه میلیون تومان از مبلغ یک جهیزیه، کمیته امداد یک میلیون و موسسه خیریه حضرت رقیه(س) نیز سه میلیون تومان را تقبل کردند. ارزش واقعی این جهیزیه که با حمایت تولیدکنندگان داخلی تهیه شده بیشتر از هفت میلیون تومان است. هرچند تهیه چنین جهیزیهای در بازار ممکن است بین ده تا پانزده میلیون تومان تمام شود.

حجت الاسلام صداقت در ادامه گفت: اولویت تهیه جهیزیه، اهالی محلی هستند که مسجد درآن واقع شده است. به نحوی که این محرومان یا توسط مسجد و یا کمیته امداد شناسایی می‌شوند و یا به یکدیگر برای شناسایی بهتر معرفی می‌شوند. البته کمیته امداد مسئولیت تحقیق درمورد آنها را برعهده گرفته است.

وى در پایان به اهمیت استفاده از کالای ایرانی در تهیه این جهیزیهها اشاره کرد و گفت: خوبی اینگونه طرح‌ها این است که با خرید کالای ایرانی همراه است و موجب چرخیدن چرخ اقتصاد کشور و تحقق فرمایش مقام معظم رهبرری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر محصول داخلی خواهد شد تا در نهایت هم چرخ اقتصاد کشور بچرخد و هم زمینه برای اشتغال جوانان فراهم شود. البته باید توجه داشت که ارتقای کیفیت محصولات ایرانی بسیار ضروری است و اگر این ارتقا کیفیت به خوبی صورت پذیرد مردم نیز استقبال بیشتری از کالای ملی خواهند داشت.

بنابراین گزارش ، در پایان این برنامه، این ۱۱۰ فقره جهیزیه پس از حرکت به دور میدان آزادی به شکل نمادین به سمت مساجد مشارکت کننده در تامین هزینه این کالاها حرکت کردند تا در نهایت به دست زوج‌های جوان نیازمند برسند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب