امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27366 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل رنوپارس خبرداد؛

خودروهای فعلی تولیدی مابه ۸۵استاندارد جدید نمی‌رسند/ تا2 سال آینده تولید تندر۹۰ و ساندروباید متوقف شود/برای پاس کردن استانداردهای جدید باید پلت‌فرم خودروعوض شود / سال ۲۰۱۷ ایران سومین بازار بزرگ محصولات رنو درجهان بود

خبرایران: مدیرعامل رنوپارس گفت: تا دو سال آینده تولید تندر۹۰ و ساندرو باید متوقف شود وطبیعتا خودروهای فعلی تولیدی ما به ۸۵ استاندارد جدید نمی‌رسند وباید مانند خودروهای دیگر تولیدشان متوقف شود.
خودروهای فعلی تولیدی مابه ۸۵استاندارد جدید نمی‌رسند/ تا2 سال آینده تولید تندر۹۰ و ساندروباید متوقف شود/برای پاس کردن استانداردهای جدید باید پلت‌فرم خودروعوض شود / سال ۲۰۱۷ ایران سومین بازار بزرگ محصولات رنو درجهان بود

به گزارش خبرایران،نشست خبری«شرکت رنوپارس»صبح امروز 26 دی ماه 1396 با حضور«رامتین اسماعیلی»مدیرعامل رنوپارس واصحاب رسانه درشرکت رنو پارس برگزار ودراین نشست خبری «رامتین اسماعیلی»مدیرعامل رنوپارس با اشاره به استانداردهای جدید اظهارداشت: برای پاس کردن استانداردهای جدید باید پلت‌فرم خودرو عوض شود ضمن اینکه ems، موتور، گیربکس و سیستم برقی نیز باید تغییر کند. بنابراین توجیهی ندارد که اصلاحات جدید را بر روی خودرویی همچون تندر ۹۰ اعمال کنیم.

مدیرعامل رنوپارس تصریح کرد: تا دو سال آینده تولید تندر۹۰ و ساندرو باید متوقف شود وطبیعتا خودروهای فعلی تولیدی ما به ۸۵ استاندارد جدید نمی‌رسند وباید مانند خودروهای دیگر تولیدشان متوقف شود. البته هرخودروی جدیدی که به ایران بیاوریم استانداردهای جدید را پاس خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توقف تولید محصولات فعلی رنوپارس در ایران (تندر ۹۰ و ساندرو) شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا فعالیت آن متوقف می‌شود یا اینکه در زمینه تولید محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.

مدیرعامل رنوپارس درباره زمان تولید خودروی کوئید درایران گفت: فعلا تصمیم نهایی گرفته نشده که این خودروبا شراکت کدام شرکت در ایران تولید شوداما قطعی است که این خودرو تولید خواهد شد. البته شرط موفقیت کوئید در ایران این است که داخلی‌سازی آن در حد بالایی صورت گرفته و تیراژ بالایی داشته باشد.

وی درپاسخ به پرسشی مبنی براحتمال وضع تحریم‌های جدید وتاثیر آن بر فعالیت این شرکت در ایران، خاطرنشان کرد: در زمان تحریم‌های سابق نیزرنو ازایران نرفت. کار خلاف که نمی‌کنیم خودرو تولید می‌کنیم.درتحریم‌های قبلی نیز نمایندگان خود را فرستادیم و پرسیدیم اگر بخشی از فعالیت ما برخلاف تحریم است بگویید که البته چیزی پیدا نکردند. بنابراین تحریم‌های احتمالی تاثیرچندانی برفعالیت خودروسازی درایران نخواهد داشت و دلیلی ندارد که از ایران برویم.

اسماعیلی درباره سرنوشت واگذاری سایت بن‌رو به شرکت رنوعنوان داشت: در این رابطه اطلاع دقیق و جدیدی ندارم اما از این اتفاق استقبال می‌کنیم. رنو به دنبال افزایش ظرفیت ۱۵۰ هزار دستگاهی تا سال ۲۰۲۰ در ایران است که البته هنوز محل سایت جدید نهایی نشده است.

وی ادامه داد:اگرازسوی نهادها وسازمان‌های مسوول زیرساخت‌های عرضه خودروهای برقی در ایران فراهم شود خودروی برقی نیزدرایران تولید خواهیم کرد. قبل از تحریم‌ها با همکاری شرکای ایرانی خود ۵۵۰۰ دستگاه صادرات داشتیم که مجددا به دنبال از سرگیری صادرات خودرو و مواد اولیه از ایران هستیم.

مدیرعامل رنوپارس افزود: در دور جدید فعالیت‌های خود به دنبال ایجاد شبکه مستقل خدمات پس از فروش در ایران هستیم زیرا مشکلاتی در خدمات پس از فروش خودروها در ایران وجود دارد به عنوان مثال در یک نمونه اکسل تقلبی رنو را بر روی خودرو بسته بودند و خودرو چپ کرده بود.

وی ابرازداشت:دراین رابطه به وزارت صنعت،معدن وتجارت شکایت کردیم و کارخانه مربوطه بسته شد. به طور کلی شرکای ایرانی اگربا ما قرارداد دارند نباید قطعه دیگری را روی خودرو ببندند و ما عرضه خودروی ساندرو با طراحی جدید را مدنظر داشتیم اما شریک ایرانی آن‌را نپذیرفت.

اسماعیلی درپایان گفت: درسال ۲۰۱۷ ایران سومین بازار بزرگ محصولات رنو در جهان بود.دراین سال تولید محصولات رنودرایران با رشد ۴۸درصدی به ۱۶۰ هزاردستگاه رسید وتندر۹۰ تاکنون۶۰ درصد داخلی‌سازی شده و داخلی‌سازی مابقی ۴۰ درصد است که طبق برنامه باید به ۶۰ و ۸۰ درصد برسد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب