امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2742 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران؛

نظارت 35 ناظر به فعالیت های زیباسازی مناطق

دکتر بابک رضایی، معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه امور مربوط به زیباسازی مناطق اعم از هماهنگی، نظارت و ارزشیابی؛ شامل دو بخش فرآیندهای جاری و پروژه های زیباسازی شهری است، گفت: این دو مورد به طور مستمر در مناطق مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته و در دوره های تعریف شده، عملکرد مناطق شهرداری مورد ارزشیابی کمی و کیفی قرار می گیرد.
نظارت 35 ناظر به فعالیت های زیباسازی مناطق

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر رضایی با اشاره به نقش سازمان زیباسازی در هماهنگ کردن، نظارت و ارزشیابی فعالیت های مناطق مختلف شهرداری، ادامه داد: معاونت امور مناطق پس از هماهنگی با منطقه ای که در آن طرح در حال اجراست به نظارت پرداخته و در حین انجام طرح و پس از پایان، آن را ارزیابی کرده و با دادن نمراتی، مناطق را رتبه بندی می کند. نحوه رتبه بندی هم بستگی به میزان رعایت قوانین و مقررات زیباسازی توسط مناطق دارد. هر منطقه ای که عملکرد بهتری در اجرای پروژه ها و همچنین نگهداری آنها داشته باشد، حائز بالاترین رتبه می شود.

به گفته معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی، 35 نفر به عنوان ناظرین سازمان زیباسازی علاوه بر کارشناس های حاضر در این حوزه در حال فعالیت هستند که زیر نظر سه مدیریت و نظارت بر پهنه های غرب و شرق و مدیریت نگهداری اماکن عمومی فعالیت می کنند که در برخی از مناطق به دلیل وسعتشان از چند ناظر کمک گرفته می شود. تعداد این ناظرها بنا بر تعداد نواحی مناطق تعریف می شوند.

وی درباره نحوه عملکرد این ناظرین نیز گفت: این ناظرها قبلا طی چندین دوره درباره مفاهیم زیباسازی و معضلات مربوط به این حوزه و دستورالعمل های آن به صورت کلاسی و میدانی، آموزش های لازم را دیده اند. پس از پایان دوره ها و کارگاه های آموزشی، در سطح مناطق حضور پیدا کرده و به صورت روزانه از روند پروژه ها و نحوه نگهداری المان های زیباسازی، گزارش گیری می کنند.

به گفته رضایی، این ناظرها موظفند، به صورت روزانه عکس های گرفته شده و یادداشت های تهیه شده را به صورت پاورپوینت در اسلایدهای 50 تا 80 تایی برای معاونت هماهنگی امور مناطق ارسال کنند. پس از این کار به طور تقریبی هر دو هفته یک بار پاورپوینت ها به مناطق ارسال می شود. به مناطق فرصت داده می شود تا مشکلات و معضلات گزارش شده را برطرف کرده و با تهیه گزارش از اقدامات خود این معاونت را در جریان قرار دهد.

وی در باره اینکه مناطق در برخورد با این گزارش‌ها چه اقداماتی انجام می دهند، افزود: در گزارش هایی که ما ارسال می کنیم جایی به نام اقدام وجود دارد که مناطق بعد از هر اقدامی تصویر اقدام انجام شده را برای سازمان می فرستند. در واقع ارزش یابی مناطق به عنوان تنها ابزار کنترل این معاونت است تا مناطق به بهترین شکل وظایف خود را در چهارچوب ضوابط انجام دهند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب