امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27437 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران؛

نظارت اجتماعی شورایاران ، تخلفات را کاهش می دهد

خبرایران:بخش عمده مشکلات در مناطق شهری تهران نبود نظارت اجتماعی است و ما باید بتوانیم از طریق نهادهای مردمی این نظارت را ایجاد کنیم تا جلوی تخلفات گرفته شود.
نظارت اجتماعی شورایاران ، تخلفات را کاهش می دهد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک دکتر علی اعطا عضو هیات رییسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران روز پنجشنبه 28 دی ماه در دیدار با شهروندان شمال تهران در جمع دبیران شورایاری محلات 27 گانه منطقه یک حاضر شد و با بیان مطلب فوق اظهار داشت: شورایاران به عنوان ساکنان محلی نسبت به وضعیت محله خود احساس مسئولیت ویژه ایی دارند که باید با افزایش اطلاعات خود از قوانین شهر و شهرسازی به عنوان نمایندگان مردم با پی گیری و حساسیت خود جلوی تخلفات را در محله بگیرند.

وی در خصوص قانونی کردن انتخابات شورایاری ها گفت: در قانون اساسی شوراهای محلی به رسمیت شناخته شده اند و در قانون شوراها نیز در خصوص اینکه شورای شهر این اختیار را دارد که انجمن های محلی تشکیل دهد قوانین وضع شده است لذا در تلاش هستیم که با یک جمع بندی انتخابات شورایاری ها را قانونی کنیم.

اعطا ساماندهی بافت های فرسوده را از دیگر اقدامات شورای پنجم دانست و گفت: طرح بازسازی بافت های فرسوده در چند منطقه شهر تهران با مشارکت بخش خصوصی و شهروندان آغاز خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر حفظ باغات باقی مانده را نیازمند همکاری و مشارکت ساکنان منطقه دانست و از آنها خواست: برای حفظ باغات، مطالبات خود را افزایش دهند و افکار عمومی را نسبت به این مسئله حساس کنند .

دکتر اعطا به بازنگری طرح تفصیلی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: کار گروهی، از 25-30 عضو از جامعه متخصصین و کارشناسان برجسته شهرسازی و معماری تشکیل داده ایم که روی موضوع طرح تفصیلی کار کنند تا این طرح بازنگری شود.

مهندس حبیب اله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک نیز در این نشست خواستار مشارکت شهروندان در اداره شهر شد و تصریح کرد: ما آماده پذیرش مشارکت مردم در اجرای پروژه های شهری هستیم تا با سرمایه گذاری بخش خصوصی بتوانیم امکانات شهری را برای زندگی بهتر شهروندان ارتقا دهیم

وی مشارکت در ساخت پارکینگ های طبقاتی را از جمله طرح هایی دانست که می توان با مشارکت شهروندان ساخت آنها را افزایش داد تا مشکل ترافیک منطقه ساماندهی یابد.

گفتنی است در این جلسه دکتر علی اعطا عضو هیات رییسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به همراه مهندس حبیب اله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک پاسخگوی درخواست ها و مشکلات شهروندان ساکن در این منطقه شد و در نشست شورای معاونین منطقه به  تشریح پروژه ها و اعتبارات سال 96  پرداخت

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب