امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27466 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مراسم طرح بزرگ پردیس گردشگری تهران برگزارشد؛

نوذرپور:فضاهای سبز نقش کلیدی در بهبود کیفیت محیط زیست شهری دارند/ امانی: شهر ما نیاز به توجه هر چه بیشتر به فضای سبز و محیط ‌زیست دارد/ علی پور: با شعار دادن هیچ مشکلی حل نمی شود/سفری: بانک گردشگری کاشت درخت را جایگزین تهیه و چاپ تقویم کرده است

خبرایران:مراسم «طرح بزرگ پردیس گردشگری تهران وعملیات اجرایی نهضت درختکاری پردیس گردشگری» به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک صبح امروز 30 دی ماه 96 دربوستان جنگلی چیتگر تهران برگزار شد.
نوذرپور:فضاهای سبز نقش کلیدی در بهبود کیفیت محیط زیست شهری دارند/ امانی: شهر ما نیاز به توجه هر چه بیشتر به فضای سبز و محیط ‌زیست دارد/ علی پور: با شعار دادن هیچ مشکلی حل نمی شود/سفری: بانک گردشگری کاشت درخت را جایگزین تهیه و چاپ تقویم کرده است

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم اجرایی«طرح بزرگ پردیس گردشگری تهران وعملیات اجرایی نهضت درختکاری پردیس گردشگری» به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک صبح امروز 30 دی ماه 1396 با حضور« دکترعلی نوذرپور» شهردار منطقه 22، «دكترکاوه مدنی» معاون سازمان حفاظت محيط زيست،«شهربانو امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران، «صدرالدین علی پور»رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران، «علی اصغر سفری» مدیرعامل بانک گردشگری ،«حبیب‌الله بوربور» رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین کشور و اصحاب رسانه در بوستان چیتگرتهران برگزارو دراین مراسم«علی نوذرپور»شهردار منطقه22 شهرداری تهران اظهارداشت: «آلودگی هوا»، «ترافیک» و «فاصله طبقاتی بین مناطق شمال و جنوب شهر تهران» 3 معضل اساسی مردم شهر تهران است که ازآن مردم رنج برده وباید دراین خصوص راهکاری اساسی اندیشیده شود.

شهردارمنطقه22 شهرداری تهران ابرازداشت: استفاده از وسایل نقلیه شخصی و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی ازمهمترین دلایل آلودگی هوای شهر تهران است. ضمن اینکه 80 درصد عوامل آلودگی شهر تهران ناشی از منابع متحرک از جمله تردد خودروها است و این امر باعث آلودگی شدید تهران بزرگ شده و سبب مشکلات اساسی برای شهروندان می شود.

وی عنوان داشت: فضاهای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهرها محسوب می‌شوندکه نقش کلیدی را در بهبود کیفیت محیط زیست شهری و همچنین افزایش تعاملات شهروندان دارند و به همین دلیل یکی ازمهمترین اقداماتی که در شهر تهران در بخش آبیاری فضای سبز انجام شده، جداسازی شبکه آب خام از آب شرب است، که این امر به شبکه آب نیز کمک شایانی می کند.

نوذرپور تاکید کرد: درحوزه فضای سبز براساس سند آسیب‌شناسی که در سال 94 به تصویب دولت رسیده، وظایف و تعهداتی برای وزارتخانه‌ها از جمله وزارت کشاورزی، راه و شهرسازی تعریف شده که طبق این سند، انجام تسهیلات سیستم نوین آبیاری برای اراضی یکی از تعهدات عنوان شده و امیدواریم این موضوع عملیاتی شود.

وی ادامه داد: توسعه شهری درمنطقه 22 با ظرفیت‌های طبیعی منطبق خواهد شد ضمن اینکه احداث اکوپارک در سال آینده نیز در دستور کار این منطقه قرار خواهد گرفت و خوشبختانه 40 هزار اصله درخت در منطقه 22 کاشته شده که از این تعداد 20 هزار اصله درخت در بوستان چیتگر و 20 هزار اصله درخت در معابر، میادین و محلات منطقه 22 کاشته می شوند.

نوذرپوریادآورشد: فضای سبز، ریه تنفس شهر است و اقدام بانک گردشگری به عنوان یک بنگاه اقتصادی، در حمایت از ایجاد فضای سبز جای تقدیر دارد.

شهردارمنطقه22 شهرداری تهران درپایان سخنان خود گفت: همان گونه که گفتم 20 هزاراصله درخت در بوستان چیتگر و 20 هزار اصله درخت در معابر، میادین و محلات منطقه 22 کاشته می شو د و این طرح از 30 دی ماه 1396  تا 15 اسفندماه امسال یعنی روز درختکاری ادامه خواهد داشت.

 

امانی: شهر ما نیاز به توجه هر چه بیشتر به فضای سبز و محیط ‌زیست دارد

شهربانوامانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز درادامه این مراسم اظهارداشت: کاشت 40 هزار درخت درمنطقه 22 باید متناسب با شرایط اقلیمی تهران باشد، در غیر این صورت با مشکلات زیست محیطی جدی روبه رو خواهیم بود.

امانی با قدردانی از ابتکار بانک گردشگری در احداث پردیس گردشگری تهران این گونه حرکت ها را الگویی برای سایر سازمان‌ها و بانک‌ها دانست و تصریح کرد: شهر ما نیاز به توجه هر چه بیشتر به فضای سبز و محیط‌ زیست دارد و اقداماتی از این دست با مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی، می‌تواند سرانه فضای سبز و به تبع آن کیفیت زندگی شهروندان را ارتقا دهند تا شهری سالم را داشته باشیم.

 

علی پور: با شعار دادن هیچ مشکلی حل نخواهد شد

صدرالدین علی پوررئیس مرکزمدیریت محیط زیست شهرداری تهران نیز درادامه این مراسم اظهارداشت:مهمترین اصل در حل مشکلات و معضلات شهری به ویژه در حوزه محیط زیست گذر از شعاروعملگرا بودن است .

وی عنوان داشت: توجه به افزایش روند آلودگی  ومرگ و میر سالانه 5000 نفر در اثرآلودگی هوا، با شعار دادن هیچ مشکلی حل نمی شود وباید به شکل اساسی به این معضلات با تدبیرو راهکار مناسب رسیدگی و مشکلات حل و فصل شوند.

رئیس مرکزمدیریت محیط زیست شهرداری تهران اضافه کرد: به نظرم طرح هایی مانند پردیس گردشگری کمک شایانی به محیط زیست تهران می کند. چرا که باعث کاهش آلوگی هوای تهران می شوند.

وی «توسعه فضای سبز شهری»، «توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی»، «هیبریدی نمودن وسایل حمل و نقل به ویژه موتورسیکلت ها» و «استفاده از انرژی های تجدیدپذیر»را ازجمله مهمترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا تهران عنوان کرد.

 

سفری: بانک گردشگری کاشت درخت را جایگزین تهیه و چاپ تقویم کرده است

علی‌اصغرسفری مدیرعامل بانک گردشگری نیز درادامه این مراسم با اشاره به تقارن این مراسم با سالروزتأسیس بانک گردشگری اظهارداشت: واژه گردشگری مخاطب را به یاد سفر، طبیعت و آرامش می‌اندازد و حضور برجسته ما در این برنامه زیست‌محیطی، به خاطر اهمیتی است که برای نیازهای شهروندان و فضای زیست آنان قائل هستیم.

مدیرعامل بانک گردشگری ادامه داد: بانک گردشگری درراستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، هزینه‌های تبلیغاتی پایان سال خود را به احداث این پردیس اختصاص داد تا به جای آنکه مسبب قطع درختان برای انتشار سر رسید و تقویم شود، در کاشت درختان و سبز کردن محیط ایفای نقش کند و بتواند به محیط زیست کمک کند.

وی اضافه کرد: درسالروز تأسیس بانک گردشگری، نهالی که 8 سال پیش کاشته شد با قریب به 90 شعبه تمامی خدمات ارزی، ریالی، بانکداری الکترونیک، بانکداری شرکتی و بانکداری اختصاصی را به مشتریان خود وعموم مردم ایران ارائه می‌دهد و در کنار این به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی عمومی به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود هم توجه خاص دارد.

سفری با اشاره به موضوع مسئولیت اجتماعی بانک گردشگری خاطر نشان کرد: بانک گردشگری پیش ازاین هم اقدامات عام‌المنفعه زیادی درقالب مدرسه‌سازی درمناطق محروم و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مختلف انجام داده و با توجه به اینکه نام بانک گردشگری یادآور نام طبیعت است و با توجه به آلودگی هوا و نیاز شهر تهران به توسعه فضای سبز شهری، بانک گردشگری در سال جاری طرح پردیس گردشگری با مشارکت شهرداری تهران را جایگزین تهیه و چاپ تقویم کرده است.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم، با حضورشهردار منطقه 22، معاون سازمان حفاظت محيط زيست، امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران، مدیرعامل بانک گردشگری ، رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین کشور، مدیران شورای شهر تهران و اصحاب رسانه32 اصله نهال به شکل نمادین و به پاس 32 جان باخته در حادثه کشتی سانچی در محوطه در نظر گرفته شده برای پردیس گردشگری کاشته شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب