امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27522 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری اعلام شد؛

اکبری: بانک قرض الحسنه مهر ايران در حال حاضر تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ ميليون ريالی برای اشتغال خانگی دارد/ ابتکار: طرح «اندوخته بانوان مهر ایران» یک الگوي موفق براي حل و فصل مشکلات زنان سرپرست خانوار است

خبرایران: نشست امضای انعقاد تفاهمنامه ميان بانک قرض الحسنه مهر ايران و معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوری به منظوراجرايی شدن«طرح اندوخته بانوان مهر ايران» با موضوع «اعطای تسهيلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار» صبح امروز برگزارشد.
اکبری: بانک قرض الحسنه مهر ايران در حال حاضر تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ ميليون ريالی برای اشتغال خانگی دارد/ ابتکار: طرح «اندوخته بانوان مهر ایران» یک الگوي موفق براي حل و فصل مشکلات زنان سرپرست خانوار است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری امضای انعقاد تفاهمنامه ميان بانک قرض الحسنه مهر ايران و معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوری به منظوراجرايی شدن«طرح اندوخته بانوان مهر ايران» با موضوع «اعطای تسهيلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار» صبح امروز روزسه شنبه 3 بهمن ماه 1396 با حضور«مرتضی اکبری»مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران،«معصومه ابتکار» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و اصحاب رسانه در ساختمان معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوری برگزار ودراین نشست خبری «مرتضی اکبری»مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: با امضای تفاهمنامه میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و معاونت زنان و خانواده رياست جمهوری ۳۳ هزار زن سرپرست خانوار تسهيلات قرض الحسنه دريافت می کنند و به همین منظور بانک قرض الحسنه مهر ایران یک هزار ميليار ريال براي اين موضوع تخصيص داده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست می توانند با داشتن معرفی نامه ازسوی سازمانهای حمايتی معاونت امور زنان وخانواده رياست جمهوری با مراجعه به شعب اين بانک در سراسر کشور، ازاين تسهيلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته تلاش می کنیم سال های آينده و در مراحل بعدي ميزان تسهيلات به زنان سرپرست خانوار را افزايش دهيم و درخصوص اینکه آیا مبلغ ۳۰ ميليون ريال تسهيلات بسيار ناچيز است ، نیزباید گفت که تقاضاها در استان ها در حد ۲۰ تا ۳۰ ميليون ريال است به همين منظور عدد را روی ۳۰ ميليون ريال گذاشتيم تا بتوانيم تعداد بيشتری را پوشش دهيم.

اکبری تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از زنان سرپرست خانوار در شرایط مالي بسيار سختي قرار دارند و بسيار ي از آنها حتي به اين مبلغ، بسيار نيازمند هستند و امیدوارم کرد که بتوانیم در مراحل بعدي هم ميزان تسهيلات و هم مبلغ آن را افزايش دهيم تا زنان سرپرست خانوار بتوانند با اين تسهيلات مشکلات خود را حل کنند.

وی درپاسخ به اینکه برای این تسهيلات ۳۰ ميليون ريال چند ضامن نياز است ، ابرازداشت: يک ضامن براي اين تسهيلات نياز است و تسهيلات بازپرداخت ۲۴ ماهه دارد و برای ساير بانوان نيز برنامه هاي ديگري جهت اعطاي تسهيلات داريم، در اين زمينه نيازمند تامين منابع مردمي هستيم چون اين بانک از محل منابع مردمي اداره مي شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران عنوان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران یک بانک كوچك از نظر منابع مالي است اما خوشبختانه در سال هاي اخير در حال رشد است.اين بانک يک ريال از دولت منابع نمی گيرد.

وی در ادامه به برخی از تسهیلات پرداختی از سوي اين بانک به نهادهاي حمايتي همچون کميته امداد و سازمان بهزيستي اشاره و افزود: از ابتداي سال تا آخر دي ماه ۶۸ درصد سهميه كميته امداد با مبلغ ۳۴۰ ميليارد ريال و ۷۵ درصد از سهميه سازمان بهزيستي با مبلغ ۱۸۷ ميليارد ريال به آنها پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران همچنین میزان تسهیلات پرداختي ازدواج را ۳۱۰ ميليارد تومان عنوان کرد و یاداورشد: روند پرداخت تسهيلات در بانک سرعت گرفته است و خوشبختانه تاکنون از ابتداي سال جاری تا دی ماه ۶۰۰ هزار مورد تسهيلات با مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان با ميانگين ۱۰۰ ميليون ريال به مردم متقاضي پرداخت شده که ۵۵ درصد آن در زمينه اشتغالزايي بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این بانک تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ ميليون ريالي براي اشتغال خانگي دارد و يکي از اهداف اصلي بانک حركت به سمت تسهيلات اشتغالزايي در سطح كشور است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران به رشد ۶۷ درصدی منابع این بانک در سال جاری اشاره کرد و اضافه کرد: اکنون منابع اين بانک ۱۰ هزار ميليارد تومان است و چون منابع اين بانك با استفاده از منابع مردمي است به سختي مي توانيم منابع را جمع كنيم و میزان معوقات بانک قرض الحسنه مهر ایران یک درصد است.

 

دکترابتکار: طرح «اندوخته بانوان مهر ایران» یک الگوي موفق براي حل و فصل مشکلات زنان سرپرست خانوار است

 دکترمعصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز درادامه مراسم امضاي تفاهم نامه همکاري مشترک ميان معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري و بانک قرض الحسنه مهر ايران ضمن تبريک ميلاد با سعادت حضرت زينب كبري(س) و روز پرستاراظهارداشت: حضرت زينب(س) پيام آور انسانيت، عزت و شرافت براي همه مردم هستند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تقدیر از نگاه مثبت مدیرعامل و مسوولان بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت هاي اجتماعي، عنوان داشت: بانک قرض الحسنه مهرايران، بانكي بسيار خوب در حوزه مسئوليت هاي اجتماعي است و ماموريت سنگيني را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران توانمندسازی نیازمندان جامعه و ترويج قرض الحسنه را به عنوان يک سياست محوري اصلي خود بر عهده دارد و جنبه قرض الحسنه و دیدگاه معنوی و خيرخواهانه در بانک قرض الحسنه مهرايران يقيناً از عوامل مهم و اصلي پيشرفت چشمگير آن به شمار مي آيد.

دکترابتکار ادامه داد: همکاری با بانک قرض الحسنه مهرایران در راستاي گره گشايي از اقشار مختلف جامعه خصوصآ زنان و خانواده هاي آنان جاي خوشحالي است و اميدواريم گسترش و تداوم اين همکاري ها در حوزه هاي بيشتري ادامه يابد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم واقعاً نیاز دارند تا در یک مقطعي زندگي شان با يک حمايت كوچک مالي متحول شود و اين تسهيلات قرض الحسنه براي حمايت از زنان سرپرست خانوار و با هدف اشتغالزايي پرداخت مي شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: موضوع اشتغال یکی از ضرورتهای دولت 12 است که بايد براي آن اقدامات جدي و اساسي انجام شود. در حال حاضر زنان و مردان تحصيل کرده زيادي داريم که بايد گامهاي موثر و فعاليت هاي مثبتي براي اشتغال آنان صورت پذيرد.

وی با اشاره به اهتمام دولت در ایجاد اشتغال در کشور بویژه براي خيل عظيمي از فارغ التحصيلان دانشگاهي که بيکار هستند، افزود: بسياري از زنان و دختران توانمند کشور مي توانند با استفاده از اين تسهيلات مشاغل موفقي را راه اندازي و توسعه دهند و تسهیلات مربوط به اشتغال زایی اگر با پيوست توان افزايي همراه باشد مي تواند موجب ايجاد اشتغال پايدار و شرافتمندانه در کشور براي زنان و جوانان شود.

دکترابتکار امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک را خبری نويد بخش و اميد آفرين براي جامعه دانست و گفت: اجراي موفق اين تفاهم نامه مي تواند اميد آفرين و الگوي خوبي براي حل مشكلات مردم و كمک به آسيب ديدگان جامعه باشد.

وی درپایان گفت: طرح «اندوخته بانوان مهر ایران» یک الگوي موفق براي حل و فصل مشکلات زنان سرپرست خانوار است و اميدواريم اين طرح با توان مضاعفي ادامه و گسترش پيدا کند.

بنابراین گزارش، براساس این تفاهمنامه زنان سرپرست خانوار با داشتن معرفی نامه از سوی سازمان های حمايتي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري و سپرده ۲۰۰ هزار توماني مي توانند مبلغ ۳۰ ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه دريافت کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب