امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27562 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۵:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ارتقای استاندارهای عکاسی گوشی های هوشمند با همکاری Huawei و Lieca

خبرایران:دوربین یکی از موارد بسیار مهم در گوشی‌های هوشمند تعریف می‌شود و بالطبع یکی از مهم‌ترین نکات فروش برای مصرف‌کنندگان است.
ارتقای استاندارهای عکاسی گوشی های هوشمند با همکاری Huawei و Lieca

دوربین یکی از موارد بسیار مهم در گوشی های هوشمند تعریف می‌شود و بالطبع یکی از مهم‌ترین نکات فروش برای مصرف‌کنندگان است. در طول ۲ سال گذشته، HUAWEI با به‌کارگیری تکنولوژی روز دنیا و همکاری استثنایی خود با رهبر بازار لنزهای حرفه ای دنیا یعنیLeica  و همچنین به کارگیری فناوری هوش مصنوعی یا AI، به‌طور قابل ملاحظه‌ای توانسته است با رقبای خود به رقابت بپردازد و به همین ترتیب در هر نسل تجارب بسیار زیادی را کسب کند.

همکاری Huawei و Leica از P9 شروع شد. همکاری شرکت Leica  با رونمایی از دوربین عکاسی دوگانه خود، ارائه حالت‌های رنگی و تک‌رنگ و جلوه‌های تصویری باکیفیت بالا برای به‌دست آوردن کیفیت هنری و تعریف مجدد عکاسی تلفن همراه، اتفاقی بود که در P9 رقم خورد. سبک تصویربرداری فیلم Leica، که تصویر بصری نقاشی روغن را نشان می‌دهد، در ابتدا برای گوشی P9 درست شد. سبک لایکا رنگ کلی عکس را مانند یک نقاشی رنگ‌روغن نشان می‌دهد. انتقال رنگ طبیعی بوده و جزئیات بخش‌های کم‌نور نیز به خوبی موردتوجه قرارگرفته است.

نسل دوم دوربین Leica:

HUAWEI Mate 9 دارای نسل دوم دوربین دوگانه لایکا با سنسور ۱۲ مگاپیکسل RGB و سنسور تک‌رنگ ۲۰ مگاپیکسل بود. سنسور RGB رنگ‌های واضح‌تری را پردازش می‌کند درحالی‌که سنسور تک‌رنگ جزئیات دقیق‌تر را ثبت می‌کند.

HUAWEI با افزایش تراکم پیکسل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مونوکروم تا ۲۰ مگاپیکسل توانست به زوم دوربین دوگانه بدون افت کیفیت در Mate 9  برسد. با تقویت دوربین ۲۰  مگاپیکسلی تک‌رنگ در کنار حفظ جزئیات دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، اطلاعات رنگی که توسط این دو دوربین گرفته‌شده است، HUAWEI را برای اولین بار با زوم کاملاً شفاف دو برابری روبه‌رو کرده است که به وضوح می‌توان گفت یکی از محدودیت‌های همیشگی کاربران در تصویربرداری را برطرف کرده است.

دستیابی به موفقیت در عکاسی پرتره

P10  برای عکاسی پرتره، ایجاد حالت عمودی، معرفی دقیق تشخیص چهره سه بعدی، حالت نور پویا و پیشرفت‌های طبیعی پرتره برای تولید عکس‌های هنری خیره‌کننده دقت عمل بسیار زیادی به‌کار گرفت. این یک گام انقلابی درزمینه عکاسی پرتره بوده است و عکاسی از گوشی هوشمند بسیار طبیعی‌تر و بهتر شد.

P10  با دستیابی به حالت پرتره لایکا پیشرفت کرد که همچنان با استفاده از ویژگی هایی چون جلوگیری از تار شدن، ثبت تصاویری تک‌رنگ، دقت رنگ و زوم برای رسیدن به بهترین کیفیت عکس ادامه می‌دهد. از طریق تکنیک تشخیص سه بعدی یا ۳D  هواوی می‌تواند به‌طور کامل از ویژگی‌های اساسی چهره‌ها شامل اطلاعات اطراف مرزهای چهره و محاسبه اطلاعات اضافی نور هوشمند استفاده کرده به طوری که بتوان به تصویر و صورت فرد، عمقی کاملاً واقعی را اضافه نماید. لازم به ذکر است که الگوریتم‌های افزایش‌دهنده کیفیت پوست صورت توسط مرکز تحقیقات زیبایی‌شناسی هوآوی در فرانسه طراحی‌شده است تا طیف رنگی درستی را برای اقوام مختلف ثبت کرد.

از عکاسی سنتی به عکاسی هوشمند

آخرین محصول HUAWEI که با Leica هماهنگ شده است، محصولات سری HUAWEI Mate 10 هستند. با اضافه شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی، تجربه عکاسی هوشمند به اوج خود رسید. با استفاده از تشخیص تصویر، می‌توانید به‌طور خودکار بهترین تنظیمات نوری را برای تصویر یا اشیاء و صحنه‌های مختلف تولید کنید، که ترکیبی از پردازش داده‌های بزرگ و بهینه‌سازی زیبایی‌شناسی حرفه‌ای است. علاوه بر این، دوربین در Mate 10 می‌تواند یاد بگیرد عکس‌های تلفن همراه را بهتر کند و تجربیاتی رقم بزند که مصرف‌کنندگان برای استفاده بیشتر ترغیب شوند. درMate 10 یک بار دیگر پیشرفت تکنیکی بزرگی را برای عکاسی گوشی‌های هوشمند شاهد هستیم.

با ترکیب یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی RGB با سنسور ۲۰ مگاپیکسلی تک‌رنگ، دوربین‌های دوگانه HUAWEI Mate 10 جدید با Lieca هماهنگ شده‌اند که دارای زوم بدون افت کیفیت، تثبیت‌کننده تصویر نوری و لنز با بزرگ‌ترین گشودگی دیافراگم جهان f / 1.6 است. لازم به اشاره است که سری Mate 10 نیز دارای ضبط ویدیویی ۴K است. فناوری جدید AI به دوربین خیره‌کننده است. این ویژگی زمانی قدرت خودش را به کمال می‌رساند که با تشخیص صحنه و شیء اجازه می‌دهد تا گوشی هوشمند به‌طور خودکار تنظیمات دوربین را بر اساس بهترین حالت عکاسی انتخاب کند.

با این نگاه می توان نتیجه گیری کرد که همکاری هوآوی و Leica به نوعی موجب افزایش انتظارات از کارایی دوربین های تلفن های همراه و گوشی های هوشمند شده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب