امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27593 تاریخ انتشار: شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با سخنرانی عبدالجبار کاکایی و شعرخوانی شاعران برجسته؛

رستاک حلاج به بیست‌وهشتمین محفل شعرخوانی «اتفاق ترانه» می‌آید

خبرایران:بیست‌وهشتمین محفل شعرخوانی و موسیقی «اتفاق ترانه» با سخنرانی عبدالجبار کاکایی، شعرخوانی ترانه‌سرایان و شاعران جوان و اجرای موسیقی توسط رستاک حلاج، شنبه ۷ بهمن از ساعت ۱۷ در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.
رستاک حلاج به بیست‌وهشتمین محفل شعرخوانی «اتفاق ترانه» می‌آید

به گزارش خبرایران از پایگاه خبری حوزه هنری، در جدیدترین برنامه «اتفاق ترانه» عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه‌سرا، طبق روال جلسات قبل به بحث درباره «تلفیق شعر و موسیقی» می‌پردازد. کاکایی در جلسات «اتفاق ترانه» به طور تخصصی به قالب ترانه پرداخته و در هر جلسه به دلایل ماندگاری یک اثر موفق در عرصه موسیقی اشاره می‌کند.

این جلسه با شعرخوانی شاعران و ترانه‌سرایان مطرح ادامه یافته و بخش پایانی نیز به اجرای موسیقی اختصاص دارد. بیست‌وهشتمین محفل شعرخوانی و موسیقی «اتفاق ترانه» میزبان «رستاک حلاج» از آهنگ‌سازان و ترانه‌سرایان مطرح کشور خواهد بود.

حلاج، متولد ۱۳ تیر ماه ۱۳۶۲، موسیقی را از سن ۱۲ سالگی با نوازندگی ساز گیتار آغاز کرد. وی پس از پــــایان دوره تحصــــیلی دبیرستان، آهنگ‌سازی را به صورت آکادمیک دنبال کرد و همچنین در کنار نوازندگی و آهنگ‌سازی به نوشتن ترانه نیز مشغول شد. اولین همکاری موسیقایی رستاک در سن ۱۹ سالگی با علیرضا عصار بود که با ترانه و آهنگ‌سازی رستاک و تنظیم فواد حجازی همراه شده بود اما بنا به دلایلی منتشر نشد. زبان ترانه‌های رستاک زبانی است متفاوت با آنچه تا به حال شنیده شده است و فضای این ترانه‌ها در کنار موسیقی‌اش وجه تمایز کارهای او نسبت به دیگران است. از نمونه کارهای اجرا شده توسط رستاک می‌توان به «آخــرین شــام» و «تــه سیگــــار» اشاره کرد که با اقـــبال مخاطبان موسیقی روبه‌رو شده است.

گفتنی‌ است محفل شعر و ترانه «اتفاق ترانه» شنبه‌های اول هر ماه ساعت 17 در سالن مهر حوزه هنری برگزار می‌شود که اجرای آن بر‌عهده علیرضا بدیع، شاعر و ترانه‌سرای معاصر، است.

بیست‌وهشتمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت مركز موسیقی و مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری (سپهر سوره هنر)، شنبه هفتم بهمن‌ماه ساعت 17 در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود.

ورود به این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب