امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27602 تاریخ انتشار: شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اعلام ويژه برنامه هاي دهه فجر شبكه يک سيما

خبرایران: هم زمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامي، پخش ويژه برنامه هاي شبكه يک سيما آغاز خواهد شد.
اعلام ويژه برنامه هاي دهه فجر شبكه يک سيما

به گزارش خبرایران از روابط عمومي رسانه ملي، ويژه برنامه هاي شبكه در اين ايام در چهار بخش براي مخاطبان پخش خواهد شد.

جُنگ هاي شبانگاهي، سريال مناسبتي، مستندهاي ويژه و پرداختن برنامه هاي  روتين به موضوع انقلاب اسلامي .

بر همين اساس جُنگ شبانگاهي "اي ايران" به تهيه كنندگي مقداد مومن نژاد، جُنگ "10 ستاره" به تهيه كنندگي الهام پيرهادي،سريال "ستارخان" به تهيه كنندگي مصطفي شريفي و مستندهاي ويژه توليدي شبكه يك سيما از جمله اين برنامه هاي دهه فجر هستند.

"اي ايران" به تهيه كنندگي مقداد مومن نژاد قرار است از چهارشنبه 11 بهمن بعد از سريال شبانگاهي و  ساعت 23 پخش شود. اين برنامه هر شب تا 21 بهمن، به طور زنده به مدت 90 دقيقه پخش مي شود.

به گفته تهيه كننده "اي ايران"، اين جنگ در دو بخش سرودهاي انقلابي و هنرهاي انقلابي هر شب پخش مي شود. مومن نژاد تصريح كرد: در بخش اول كه مربوط به سرودهاي انقلابي است، ما موسيقي هاي چهار دهه گذشته ايران را كه در مركز موسيقي سازمان صدا و سيما وجود دارد پخش مي كنيم و در قالب نظر سنجي از بينندگان مي خواهيم به بهترين قطعه موسيقي راي بدهند. ما 60 قطعه موسيقي كه همگي درباره ايران است و خوانندگان مختلف آنان را خوانده اند را در چهار بخش انقلابي، محلي، پاپ و سنتي پخش مي كنيم.

در هر بخش هم 15 ترانه انتخاب مي شود كه در پنج شب اول برنامه اين 60 قطعه در بخش هاي چهارگانه پخش خواهد شد و مردم به آن راي مي دهند.

اما در چهار شب بعد كه از دوشنبه 16 بهمن شروع مي شود، 28 ترانه كه بيشترين راي را كسب كرده اند دوباره رقابت مي كنند. در اين مرحله سه ترانه از هر گروه به مرحله فينال خواهند رسيد كه در اين محله كه در 21 بهمن و شب سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي پخش مي شود، از بين 15 ترانه، چهار ترانه برتر به انتخاب مردم معرفي مي شود.

بينندگان مي توانند براي شركت در اين جشنواره انتخاب موسيقي، از طريق سامانه رايگان *3# به بهترين قطعات موسيقيايي راي بدهند. مقداد مومن نژاد درباره علت انتخاب نام اير ايران براي جنگ ويژه دهه فجر هم گفت: "اي ايران" اولين قطعه اي بود كه درباره عظمت و شكوه ايران در سال  1323، با تلاش روح الله خالقي ساخته شد و به همت غلامحسين بنان در دي ماه همان سال براي اولين بار اجرا و تاكنون ماندگار شده است. برنامه "اي ايران" در گروه اجتماعي شبكه يك سيما طراحي شده است.

"10 ستاره" برنامه اي به تهيه كنندگي الهام پيرهادي با رويكرد علمي و معرفي جواناني كه در اين عرصه توانسته اند با خلاقيت و نوآوري، علاوه بر ايجاد اشتغال، كسب و كار پردرآمدي را براي خود و اقتصاد ايران راه اندازي كنند. تهيه كننده "10 ستاره"درباره اين ويژه برنامه دهه فجري عنوان كرد: در اين برنامه ما سراغ جواناني موفقي رفته ايم كه توانسته اند با توسل به علم و با دستاني تقريبا خالي، علاوه بر كسب ثروت ، ايده و نوآوري خود را در ايران به مرحله تجاري سازي برسانند. الهام پيرهادي اظهار داشت: اين 10 جوان از شهرهاي مختلف ايران انتخاب شدند و همگي آنها جزو برگزيدگان جشنواره هاي خوارزمي و شيخ بهايي و داراي چندين اختراع ثبتي هستند. اين تهيه كننده گفت: 10 ستاره يك گفت وگوي صميمانه با اين جوانان و اطرافيان آن هاست. پيرهادي تصريح كرد: در هر برنامه يكي از اين جوانان مبتكر و موفق به همراهي يكي از همكاران به استوديو مي آيند و درخصوص موفقيت بدست آمده و روند طي شده با بينندگان گفتگو مي كند. اين تهيه كننده در پايان افزود: تيتراژ ابتدايي" 10ستاره" با خوانندگي اميد حجت و با شعري از ساميه سليمي خوانده شده است. "10 ستاره" كاري از گروه دانش و اقتصاد شبكه يك سيماست كه از 12 تا 22 بهمن، هر روز ساعت 18 و با اجراي حسين كلهر به مدت 45 دقيقه، به طور  زنده پخش خواهد شد.

سريال 10 قسمتي «ستارخان»، برشي از مجموعه 27 قسمتي «ايراندخت» است. سريال «ايراندخت» روايتي تاريخي از دلاوري‌ها و پايمردي‌هاي ستارخان، دوستان و هم پيمانان اوست و به زندگي اين بزرگ مرد تاريخ ايران مي پردازد. مجموعه تلويزيوني «ستارخان» در 10 قسمت 50 دقيقه اي آماده شده است و از پنج شنبه 12 بهمن ساعت 22:15 از شبكه يك پخش خواهد شد. اين سريال روايتي از سال هاي پاياني زندگي اين سردار بزرگ است كه محمدرضا ورزي كارگردان و مصطفي شريفي تهيه كننده آن هستند. سعيد نيك پور، شكرخدا گودرزي، حسين مسافر آستانه، مسعود آب پرور، شايسته ايراني و سام قريبيان، پندار اكبري، آرزو نبوت، علي زارع، باران زماني، داريوش كاردان، ژرژ پطروسي، بهزاد خداويسي، رضا فياضي، فخرالدين صديق شريف، شهراد بانكي، حميرا عظيمي و عزت الله مهرآوران در اين سريال ايفاي نقش مي كنند. تيتراژ اين سريال را سالار عقيلي با موسيقي بابك زرين و شعري از رويا ميرفخرايي خواهنده است.

مجموعه مستند "قابيلي ها" كاري از گروه سياسي شبكه يك سيماست كه هم زمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامي در 10 قسمت 20 دقيقه اي بخش هايي از تاريخ انقلاب را روايت مي كند. در اين مستند مجموعه ترورهاي دهه 60  به نمايش گذاشته مي شود. در اين مستند با 30 نفر از افرادي كه اعضاي خانواده آن ها قرباني ترور گروهك تروريستي منافقان شدند،گفت و گو شده است. در مستند "قابيلي ها"، به شهداي ترور شهرهاي سنندج، قوچان، تايباد، مشهد، شهر ري و تهران پرداخته شده است. اين مستند صرفا گفت و گو با خانواده هاي شهرداي ترور است. حسين سبطي تهيه كننده و محمدجواد رجب بيگي كارگردان مستند "قابيلي ها" هستند.

برنامه "خاطره" نيز از شنبه 14 بهمن در 9 قسمت هر روز ساعت 17:45 به تهيه كنندگي و اجراي لعيا عباس ميرزايي با پخش تصاوير قديمي و خاطرانگيز پخش خواهد شد. در اين ايام همچنين 10 مستند ويژه و مرتبط با دوران پيروزي انقلاب اعم ار آرشيوي و جديد پخش مي شود. اين مستندها از 14 بهمن هر روز ساعت 17 تقديم مخاطبان خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب