امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2768 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در حاشيه نشست سالانه بانک جهاني و صندوق بين‌المللي پول؛

وزير اقتصاد افغانستان با دكتر طيب نيا ملاقات كرد

خبرایران: زاخيلوار وزير اقتصاد افغانستان، رئيس كل بانک مركزي افغانستان و هيات همراه آن كشور در حاشيه اجلاس بهاره بانك جهاني و صندوق بين المللي پول با دكتر علي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي كشورمان ديدار كردند.
وزير اقتصاد افغانستان با دكتر طيب نيا ملاقات كرد

به گزارش خبرایران، به نقل از سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران ،علي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي در اين ديدار با اشاره به اشتراكات فرهنگي و سابقه طولاني روابط دو كشور و ابراز رضايت از روند رو به گسترش و خوب روابط دو جانبه ايران و  افغانستان ، از همتاي خود خواستار پيگيري توافقات حاصله در جريان مذاكرات في مابين شد.

در اين ديدار، طيب نيا برگزاري موفقيت‌آميز انتخابات رياست جمهوري در افغانستان را به ملت و دولت آن كشور تبريك گفت.

در ديدار مشترك وزراي اقتصاد ايران و  افغانستان بر ارتقاي روابط اقتصادي و تجاري دوجانبه بين  دو كشور نيز مورد تاكيد قرار گرفت.

طيب نيا با اشاره به ديدارهاي متعدد سران و ساير مقامات ارشد دو كشور طي چند ماه اخير با رييس جمهور كشورمان در دولت جديد و همچنين ابراز خرسندي از برگزاري جشن جهاني نوروز با حضور دكتر روحاني رييس جمهوري، ارتقاء وضعيت روابط  اقتصادي دو كشور و اهتمام  براي اتمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام كشورمان در افغانستان،را خواستار شد.

زاخيلوار وزير اقتصاد افغانستان  با اشاره به كمكهاي انسان‌دوستانه و پروژه‌هاي اجرا شده جمهوري اسلامي ايران توسط "ستاد مشاركت در بازسازي افغانستان" در جهت كم به بازسازي آن كشور،را نشانه اي  روابط قوي و عميق  ايران با افغانستان دانست.

وي در عين حال از وزير اقتصاد افغانستان اقدامات لازم براي جلوگيري از قاچاق مواد مخدر در مرزهاي مشترك دو كشور،را خواستار شد .

وزير اقتصاد  افغانستان نيز در اين ديدار، ضمن قدرداني از جمهوري اسلامي ايران به خاطر حمايت از دولت و ملت  افغانستان  در "ستاد مشاركت در بازسازي افغانستان"  گفت: اميدوارم فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور افزايش يابد .

زاخيلوار در ادامه استفاده تجار كشور افغانستان از ظرفيت‌هاي مناطق آزاد جهت صادرات و واردات كالا به افغانستان را مورد تاكيد قرار داد.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب