امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2774 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سهیلا جلودارزاده خبرداد؛

برگزاری نمایشگاه 4 روزه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با محوريت اقتصاد مقاومتي در اردیبهشت ماه

سهیلا جلودارزاده مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت از برگزاری نمایشگاه ملي نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در 4 بخش خبر داد.
برگزاری نمایشگاه 4 روزه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با محوريت اقتصاد مقاومتي در اردیبهشت ماه

به گزارش خبرایران، سهیلا جلودارزاده مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در نشست خبری نمایشگاه ملي نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی اظهارداشت : نمایشگاه توانمندیهای زنان در 4 بخش : خصوصی و تعاونی ها ، سازمانهای مردم نهاد ،  میز دولت برای رفع و حل مشکلات زنان فعال در امر توسعه و ظرفیتها و توانمندیهای و برنامه های دولت برای افزایش مشارکت زنان در توسعه،  از 30 فروردین تا 2 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گفته وی وزارتخانه های نفت ، ارتباطات ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش ، معاونت امور زنان ریاست جمهوری ، سازمان محیط زیست ، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران  و نیز بنیاد امور بیماریهای خاص و موسسه محک در این امر مشارکت می کنند.

جلودارزاده اضافه کرد : بخش دولتی به نحوی با کارآفرینی و نقش آفرینی زن در توسعه ارتباط دارد وبدین منظور وزارتخانه ها در بخش آموزشی این امر را تجهیز کرده  و یا در نقش برنامه ریز و مجری طرحهای صنعتی ، معدنی و تجاری و اشتغال زا ماموریت دارند و ظرفیتهای و پتانسیلهای خود را برای حمایت از نقش آفرینی زنان عرضه می  کنند.

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار کرد : زنان صنعتگر و معدنکار و تاجر و نیز مشاغل خانگی و کشاورزی در فضایی بیش از 6 هزار متر و در سالنهای میلاد و خلیج فارس نمایشگاه را پوشش می دهند

وی با بیان اینکه زنان از ابتدای تاریخ اسلام و قبل از آن دارای نقش های اقتصادی و سیاسی بوده اند اضافه کرد : زنان در بخش های صنعت ، معدن و تجارت شامل  صنایع دستی ،  صادرات صنایع زعفران و پسته ایرانی و نیز فرش  حضوری فعال داشته اند .

 جلودارزاده با اشاره به  اینکه نمایشگاه چند همایش جانبی نیز دارد تصریح کرد : روز شنبه 30 فروردین مراسم افتتاحیه برگزار می شود و در روز31 فروردین همایش همبستگی زنان برای توسعه پایدار و صلح جهانی با حضور وابستگان اقتصادی و اتحادیه جهانی زنان مسلمان تشکیل می شود.

وی افزود : بر این اساس 12 زن برجسته برای برگزاری این پنل انتخاب شده اند تا پتانسیل های بخش خصوصی را در این زمینه تشریح کنند.

به گفته جلودارزاده در روز پایانی نمایشگاه مصادف با 2 اردیبهشت ماه گفتگوی ملی زنان شکل می گیرد و با تشکیل دبیرخانه دائمی در حذف زنان از بسیاری از ستادها و شوراهای برنامه ریزی جبران خواهد شد.

وی بخش رسانه و نیز کارآفرینی را از دیگر بخشهای جنبی این نمایشگاه عنوان کرد

جلودارزاده در پاسخ به سوالی در زمینه میزان مشارکت زنان کشور در صنعت و تولید گفت : 50 درصد از بدنه کارشناسی صنعت ، معدن و تجارت را زنان تشکیل می دهند و 20 درصد از مدیران این وزارتخانه را در سطوح مختلف زنان شکل داده اند اما در مدیریت عالی این میزان 4 الی 7 درصد است .

به گفته وی در بخشهای مختلف صنعتی میزان سرمایه در اختیار زنان زیر 8 درصد است ولی درآمد حاصل از کار در بخشهایی نظیر صنایع دستی یک سوم ارزش افزوده ای است که ایجاد کرده اند.

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت بر بهره مندی زنان کارآفرین و تولید کننده از تسهیلات با بهره های بانکی پایین تاکید کرد و گفت : اخذ تسهیلات بانکی با بهره های بالا نمی تواند یاریگر تولید و توسعه پایدار باشد و عاملی بازدارنده است و باید به مطالبات انباشته زنان توجه شود.

گفتنی است درگاه الکترونیکی این نمایشگاه به آدرس www.zanan-smt.ir  در دسترس علاقمندان است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب